نشست کارگروه طرح توسعه ی کشاورزی به ریاست استاندار گیلان برگزار شد

به کزارش دیار میرزااستاندار گیلان در نشست کارگروه طرح توسعه ی کشاورزی با بیان اینکه ۸۱ میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان امسال در قالب طرح های توسعه ی کشاورزی در استان پرداخت شده است گفت : با پرداخت این تسهیلات برای ۴ هزار و ۵۱۳ نفر شغل ایجاد می شود . مهندس کیهان هاشم نیا […]

به کزارش دیار میرزااستاندار گیلان در نشست کارگروه طرح توسعه ی کشاورزی با بیان اینکه ۸۱ میلیارد و ۲۰۳ میلیون تومان امسال در قالب طرح های توسعه ی کشاورزی در استان پرداخت شده است گفت : با پرداخت این تسهیلات برای ۴ هزار و ۵۱۳ نفر شغل ایجاد می شود .

مهندس کیهان هاشم نیا گفت : این تسهیلات در قالب ۳ هزار و ۳۰۷ طرح در  بخش های تولیدات دامی ، صنایع تبدیلی ، دامپزشکی ، مکانیزاسیون تولیدات گیاهی ، شیلات ، ابریشم و منابع طبیعی پرداخت شده است .

وی همچنین با اشاره به امکان بسیار مناسب توسعه ی طرح های پرورش ماهی در قفس که ظرفیت تولید آبزیان در استان را ۲ برابر می کند گفت : با اجرای طرح نصب هزار قفس در دریا می توانیم میزان ظرفیت تولید آبزیان استان را براحتی به ۱۰۰ هزار تن برسانیم .

مهندس کیهان هاشم نیا خاطر نشان کرد : با داشتن چنین ظرفیت بی نظیری نباید در استان بیکار وجود داشته باشد  و اجرای این طرح بصورت گسترده میتواند چاره ای برای کاهش بیکاری باشد.

در ادامه این جلسه اصغریان معاون برنامه ریزی استاندار با بیان اینکه از ابتدای سالجاری  تعداد ۳۵۵۰ طرح کشاورزی با مبلغ ۱۰۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در بانک کشاورزی استان به تصویب رسیده است افزود : پیش بینی می شود تا ۱۵ اسفند ماه سالجاری کل اعتبار ۱۱۷۰ میلیارد ریالی بخش کشاورزی  استان پرداخت گردد .

Share