اين مهندس يا آن مهندس؛

نزدیک ترین یار احمدی نژاد کدام است؟

در میان قیل و قال و جنجال اطراف رحیم مشایی اما، از ابتدای دولت نهم و به ویژه از ابتدای دولت دهم، یک چهره بی حاشیه آرام و بی صدا، تقریبا در تمام حضورهای عمومی احمدی نژاد، حتی پس از آنکه وقایع اردیبهشت سال ۱۳۹۰ مانع از تداوم همراهی علنی مشایی با احمدی نژاد شد، او را همراهی می کند

به گزارش دیار میرزا :اسفندیار رحیم مشایی مورد علاقه ترین، پر حرف و حدیث ترین، پر حاشیه ترین و جنجالی ترین چهره دولت برای رسانه هاست. وی به شدت نزد رئیس دولت نهم و دهم محبوب و مورد احترام است. او آنقدر برای رسانه ها جذابیت دارد که حتی سکوتش در پاسخ به سوالات خبرنگاران، قابلیت تبدیل شدن به خبرهای مهم و پر بازدید کننده را دارد.

به گزارش بولتن نیوز، از وی به عنوان مهمترین مشاور فکری محمود احمدی نژاد نام برده می شود که تاثیرات عمیقی در اندیشه و نظام فکری او گذاشته است. مشایی را لیدر جریان انحرافی معرفی کرده و او را باعث و بانی انحراف رئیس جمهور و دولت از شعارها و رویکردهای انقلابی خود می خوانند، هر چند برخی سیاسیون اخیرا عنوان کرده اند که لیدر جریان انحرافی خود احمدی نژاد است و مدعی شده اند که آن رابطه خودخوانده مرید و مرشدی که می گفتند احمدی نژاد مریدش است و مشایی مرشد، برعکس است.

در میان قیل و قال و جنجال اطراف رحیم مشایی اما، از ابتدای دولت نهم و به ویژه از ابتدای دولت دهم، یک چهره بی حاشیه آرام و بی صدا، تقریبا در تمام حضورهای عمومی احمدی نژاد، حتی پس از آنکه وقایع اردیبهشت سال ۱۳۹۰ مانع از تداوم همراهی علنی مشایی با احمدی نژاد شد، او را همراهی می کند.

سید مجتبی ثمره هاشمی به نوعی مسن ترین و پر سابقه ترین فرد دولت در دوستی و نزدیکی با احمدی نژاد است. در دولت نهم او را معلم عقیدتی حلقه یاران دولت می دانستند، اما در دولت دهم در ظاهر، اشتغالات او در دولت و بالتبع نزدیکی او به رئیس دولت، در توازنی منفی با رحیم مشایی کاهش یافت. حتی پست دستیار ارشد رئیس جمهور حدود یکسال و اندی قبل از وی به علی اکبر محرابیان سپرده شد که البته دلیل آن انرژی جوانی محرابیان ذکر شد و از انصاف نگذریم تصمیم درستی بود و نتایج مثبتی هم در پی داشت.

در حالی که به نظر می آید حضور مهندس ثمره هاشمی در کنار دکتر احمدی نژاد به نفع مهندس رحیم مشایی در حال مغلوبه شدن باشد، اما وقتی بدانیم که ثمره هاشمی در تدوین و تنظیم متون سخنرانی رئیس جمهور، به ویژه سخنرانی های مهم او، مثل سخنرانی در صحن مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی در اجلاس های بین المللی، پاسخ به سوالات در مصاحبه های اختصاصی با شبکه های معروف و بزرگ بین المللی و بسیاری موارد دیگر نقشی بسیار موثر دارد و نیز انتصابات دولت نیز بدون مشورت او انجام نمی شود، آنگاه شاید در این تصور، تجدیدنظر کنیم.

یکی از خبرنگاران حوزه دولت تعریف می کرد که در نشست اختتامیه شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد، در حالی که محمود احمدی نژاد از ساعتی قبل برای اداره آخرین ساعات جلسه اختتامیه در جایگاه ریاست حضور یافته بوده است، مهندس ثمره هاشمی را دیده است که با آخرین نسخه ویرایش شده سخنرانی رئیس جمهور در تلاش بوده است که این متن را به دست او برساند.

به هر روی به نظر می رسد اگر چه مهندس رحیم مشایی سیبل رسانه ای دولت شده و نام او با جنجال عجین، اما چنانکه رسانه ها می نمایانند، رحیم مشایی تنها فرد موثر و مهم نزدیک به رئیس جمهور نیست

منبع :بولتن نیوز

Share