ندیمی:منابع قرض‌الحسنه برای وام ازدواج جوانان بکار گرفته شود

به گزارش دیار میرزا ایرج ندیمی، با بیان اینکه دولت در پرداخت‌ وام‌های ازدواج جوانان به نحو شایسته عمل نکرده، تصریح کرد: واقعیت آن است که دولت نتوانسته منابع لازم را برای تحقق این امر تخصیص دهد. نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما هم‌اکنون منابع سرشاری از قرض‌الحسنه در بانک‌ها […]

به گزارش دیار میرزا ایرج ندیمی، با بیان اینکه دولت در پرداخت‌ وام‌های ازدواج جوانان به نحو شایسته عمل نکرده، تصریح کرد: واقعیت آن است که دولت نتوانسته منابع لازم را برای تحقق این امر تخصیص دهد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی، افزود: ما هم‌اکنون منابع سرشاری از قرض‌الحسنه در بانک‌ها داریم که می‌توانند به منظور تأمین اعتبار و منابع مالی مناسب برای وام‌های ازدواج جوانان بکار گرفته شوند.

ندیمی با بیان اینکه توقع مردم از مسئولان این است که در زمینه اعطای تسهیلات ازدواج حرف‌شان با عمل‌شان همخوانی داشته باشد، یادآور شد: اگر ما بخواهیم به‌سوی تحقق جمعیت ۱۵۰ میلیون نفری حرکت کنیم، باید از چنین اقدامات تشویقی استفاده کنیم.

ندیمی

این نماینده مردم در مجلس نهم، تأکید کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای ازدواج آسان جوانان به همراه اشتغال‌زایی می‌تواند آمار کشور را در زمینه ازدواج زوج‌های جوان افزایش داده و در نتیجه باعث افزایش جمعیت در کشور شود.

وی، با تاکید بر اینکه وام اعطایی به جوانان باید متناسب با نرخ تورم، افزایش یابد، ادامه داد: وامی به افراد پرداخت می‌شود باید در زندگی‌شان تأثیرگذار باشد. واقعیت آن است که مبلغی که هم‌اکنون برای اعطای وام به زوج‌های جوان در نظر گرفته شده، میزان پولی نیست که بتوان بر مبنای آن حداقل‌های زندگی را فراهم کرد.

ندیمی افزود: اگر قرار است وامی به زوج‌های جوان پرداخت شود باید نرخ ریالی آن متناسب با شرایط کنونی جامعه محاسبه شود زیرا ارزش پولی که در گذشته برای اعطای وام در نظر گرفته شده در شرایط کنونی و با توجه به افزایش تورم درخور توجه نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در مورد پیامد‌های منفی بی‌توجهی به ارائه تسهیلات برای ازدواج جوانان، گفت: افزایش بزهکاری، استرس، اختلالات روانی و آسیب‌های اجتماعی از جمله مواردی است که می‌تواند در صورت بی‌توجهی به ازدواج در جامعه ایجاد شود

منبع:خانه ملت

Share