ندیمی:مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌ها پیش از آنکه فریفته احزاب باشند پشت سر ولایت قرار گیرند

دیار میرزا : ایرج ندیمی در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس گفت: مردم می‌گویند و می‌پرسند که اگر کشاورزان در پیشانی مبارزه با استکبار اقتصادی هستند چرا زندگی اقتصادی‌شان خرید و بیمه محصولشان و قیمت‌گذاری خرید تضمینی بر اساس تورم و هزینه‌ها شکل نمی‌گیرد. مردم می‌گویند و می‌پرسند که اگر صنعتگران می‌توانند تا […]

دیار میرزا : ایرج ندیمی در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس گفت: مردم می‌گویند و می‌پرسند که اگر کشاورزان در پیشانی مبارزه با استکبار اقتصادی هستند چرا زندگی اقتصادی‌شان خرید و بیمه محصولشان و قیمت‌گذاری خرید تضمینی بر اساس تورم و هزینه‌ها شکل نمی‌گیرد. مردم می‌گویند و می‌پرسند که اگر صنعتگران می‌توانند تا ۶۰ میلیارد دلار واردات به این کشور را کاهش دهند، چرا در کوچه پس کوچه‌های بوروکراسی ارز،تورم، نقدینگی و تامین مالی گرفتارند.

وی افزود: مردم می‌پرسند که اگر استخدام و آرزوی هر جوان ایرانی و هر جوینده کاری است، چرا آزمون، عدالت و قانون در استخدام‌ها مورد توجه قرار نمی‌گیرد. مردم همچنین می‌پرسند که اگر مقام معظم رهبری بر اساس قانون و شرع باشد فصل الخطاب این نظام است چرا همه مسئولان پس از شور در تصمیم و اجرا پشت سر ایشان قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس خاطرنشان کرد: سؤال دیگر مردم این است که اگر امسال سال حمایت از تولید ملی است چرا در شهرک‌های صنعتی ما به عنوان زیرساخت بخشی از اعتبارات و هزینه‌ها مصروف راه‌اندازی این مکان برای سرمایه گذاری با شتاب پیگیری نمی‌شود.

این نماینده مردم در مجلس اظهار داشت: همچنین مردم می‌پرسند که اگر فساد مالی، رشوه و مفاسد همیشه تاریخ به علت سوء استفاده افراد رایج است چرا در تقویم، مدیریت در نظارت و مخصوصا در پایش رایانه‌ای کردن این نظارت اقداماتی بهینه و متناسب عملی نمی‌شود.

ندیمی ادامه داد: مردم می‌پرسند که اگر بیش از ۸۰ میلیارد دلار واردات از نوع مصرف یا واسطه‌ای و سرمایه‌ای داشته‌ایم چرا هم اکنون با خود تحریمی‌ها در نظام پردازش کارآفرینان همچنان آنان را به سمت تولید و متمایل به دلالی می‌کنیم. همچنین مردم می‌پرسند اگر بخش عمده‌ای از کالاهای وارداتی کالاهای کشاورزی است چرا موجبات انگیزه بیشتر کشاورزان گندم کاران،‌ چایکاران برنج کاران باغ داران و دامداران و سایرین را با قیمت متناسب با هزینه با حمایت حقیقی از کشاورزان به انجام نمی‌رسد.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس اضافه کرد: مردم می‌پرسند که اگر رهبر ما انقلابی است صادقانه صریح و قاطعانه با مردم سخن می‌گویند چرا ما این چنین نباشیم. مردم می‌گویند و می‌پرسند که اگر انتخابات ناموس اصلی نظام جمهوری و جمهوری اسلامی است، چرا افراد اصلح و برترین‌ها خود را در این میدان برای خدمت به خلق معرفی و چرا اشخاص مصلحت عموم را بر مصلحت حزب ترجیح نمی‌دهند.

عضو کمیسیون مجلس اظهار داشت: ‌مردم می‌گویند و می‌پرسند اگر تورم کاهش ارزش پول، لجام گسیختگی در نقدینگی وجود دارد چرا در اقتصاد کلان متخصصان، مشاوران و مجریان به کار گرفته نمی‌شوند. همچنین مردم می‌پرسند اگر مسکن از اساسی‌ترین اقلام هزینه مردم است، چرا در انتخاب مکان مسکن مهر حاشیه‌های انتخاب می‌شود که نه تنها بخش عمده‌ای از این نیازها پاسخ داده نمی‌شود، به نوعی هدر رفت سرمایه را به دنبال دارد.

وی ادامه داد: مردم می‌پرسند چرا باید در کشوری بزرگ به پهنای تاریخ گرد و غبار باید مسئله اصلی برخی استان‌ها و ساکنان آن باشد. آیا هیچ تدبیری برای رفع این مشکل اندیشیده نشده است. مردم می‌گویند و می‌پرسند اگر جوانی نعمت و سرمایه ماست چرا جوانان ما در پستوهای متفاوت تصمیم سازی غیر متناسب با واقعیت برای آینده برای معیشت اقتصاد را در نمی‌یابد.

ندیمی اظهار داشت: مردم می‌پرسند اگر ورزش برای اقتصاد به اوقات فراغت مردم دستمایه حکومت است چرا توزیع عادلانه امکانات ورزشی در کشور اعم از شهر و روستا را شاهد نیستیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: مردم می‌گویند و می‌پرسند اگر زنان و دختران ما بیش از ۶۰ درصد از جمعیت دانشگاه‌ها را تشکیل می‌دهند چرا در نظام مدیریتی از چنین موقعیتی برخوردار نیستند. این همه سؤال ما را بدان می‌دارد که ما به مجلسی پویا در صحنه و متناسب با مصالح و منافع و حقوق مردم نیازمندیم.

نماینده مردم لاهیجان ادامه داد: نیاز آن است که مرکز پژوهش‌های مجلس؛ کمیسیون‌ها، نمایندگان پیش از آنکه فریفته اشخاص و احزاب باشند، در پشت سر مقام عظمای ولایت و در پاسخگویی به نیازهای مردم تلاش کنند. ایجاب می‌کند تا ما نمایندگان در پاسخگویی به نیازهای متفاوت جامعه تولیدی اعم از صنعت و کشاورزی چون گذشته فعال باشیم.

وی ادامه داد: آیا سزاست که لایحه خدمات ایثارگران به خاطر چند هزار میلیارد تومان اجرایی نشود در حالی که آنان مجاهدان به مال و زبان و جان برای این مملکت بوده اند. آیا سزاست آنچه تعامل دانشگاه و صنعت که ضروری‌ترین نیاز کشور است همچنان در تصمیم‌گیری‌های ناکام اسیر باشد. آیا سزاست برای کشوری که مردمش علیرغم گرانی‌ها تورم‌ها و هیچ گاه دست از امام رهبر و نظام برنمی‌دارند فکری به هوده و راهی به سزا نداشته باشیم.

منبع:خانه ملت

Share