مهدی چمران در لنگرود:

ملت ایران بله قربان‌گوی دشمن نیست

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هدف آمریکا مذاکره با ایران نیست، گفت: مردم ایران با صداقت و شهامت سختی‌ها را تحمل می‌کنند اما در مقابل دشمن «بله» نمی‌گویند

به گزارش دیار میرزا  از لنگرود مهدی چمران در جمع اجتماع عظیم مردم این شهرستان در یوم‌الله ۲۲ بهمن با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: روزهای باشکوه پیروزی انقلاب اسلامی با رهبری امام خمینی (ره) بر قاموس شاهنشاهی فراموش ناشدنی بوده و دارای نکته‌هایی در این پیروزی بزرگ است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر سه مبنای مهم پایه‌گذاری شده است، تصریح کرد: نخستین مبنای مهم انقلاب اسلامی این بود که برخلاف انقلاب دیگر کشورها که بر پایه مکتب‌ها و ایدئولوژی‌های بر گرفته از یک فرد پایه‌گذاری شده، انقلاب اسلامی ایران بر مکتب دین الهی اسلام پایه‌گذاری شده است.

این مسئول دیگر انقلاب‌های اتفاق افتاده در دنیا را بر مبنای تفکرات مادی و ضد دینی نامید و تصریح کرد: این در حالی بود که ایدئولوژی اسلامی ما بر مبنای دین مبین اسلام و وحی الهی پایه‌گذاری شد و این دین با مقاصد آنها زمین تا آسمان متفاوت بوده و قابل قیاس نیست.

وی از آثار بر پایه الهی بودن انقلاب اسلامی را حرکت در مسیر جهانی عنوان کرد و گفت: شعار ملت ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است در حالی که شعار انقلاب‌های دیگر نان، مسکن و آزادی بود و مکتب و تفکرات اسلام تا روز قیامت باقی می‌ماند زیرا مبنای الهی دارد و  تغییر نمی‌یابد و پایمال نمی‌شود.

چمران رهبری و ولایت و وحدت را اصل مهم انقلاب نامید و خاطرنشان کرد: تمام انقلاب‌های بزرگ دنیا دارای شخصیتی رهبری مانند استالین و کاسترو بودند اما رهبری انقلاب اسلامی ایران مانند تفکرات انقلاب ما با دیگر انقلاب‌های دنیا متفاوت بود زیرا رهبری این انقلاب را شخصیتی الهی و عرفانی امام خمینی (ره) که یک مجتهد فقیه عالم و دانشمند اسلامی بود اداره می‌کرد که به مسایل سیاسی و اجتماعی روز کاملا آگاهی داشت.

وی افزود: از ۱۵ خرداد سال ۴۲ که امام (ره) اقدام‌های خود را آغاز کرد از ریزترین جریان‌های سیاسی کشور باخبر بود.

چمران امام خمینی (ره) را مجتهدی عادل نامید که هیچ چیز برای خود نمی‌خواست چه روزی که به دنیا آمد و چه روزی که از دنیا رفت تنها سرمایه خود را انقلاب و جوانان می‌دانست او انسانی معمولی نبود بلکه رهبری بود که با امام زمان (عج) امامت و سلسله ائمه اطهار (ع) ارتباط قلبی و روحی داشت و رهبری الهی وی با دیگر رهبران انقلاب‌های دنیا متفاوت بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) رمز و وحدت کلمه ما بود، تصریح کرد: در روزهای انقلاب اسلامی ملت ایران پشت سر امام (ره) حرکت می‌کردند و امام (ره) وابسته به ولایت بود و امروز نیز جانشین خلف ایشان رهبر فرزانه انقلاب رمز و وحدت کلمه ملت اسلامی ایران هستند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه وجود برخی اختلاف‌نظرها در بین مسئولان، اذعان کرد: گاهی این اختلاف نظرها از حد برون می‌شود که بر ملت ما خوش نمی‌آید اما از رهبر فرزانه انقلاب که همواره رمز و وحدت کلمه و اتحاد مرد و زن و پیر و جوان ماست، تبعیت می‌کنند.

وی اصل سوم انقلاب اسلامی ایران را مردمی بودن آن دانست و اظهار کرد: پایه سوم انقلاب اسلامی عزم و اراده مقاومت و پایداری و شهادت‌طلبی ملت ایران است و ملت ایران اوج عزم و اراده خود را در هشت سال دفاع مقدس و خلق حماسه‌های بی‌نظیر در تاریخ را به دنیا نشان داده‌اند.

چمران افزود: ملت ایران پایه‌ای مستحکم برای انقلاب اسلامی ماست و خداوند به دلیل این اراده ملت ما را پیروز می‌کند و اگر این تلاش و کوشش و شهادت را دنبال کنیم قطعا پیروزی نهایی را در آغوش می‌گیریم.

وی با بیان اینکه امروز ایران در محاصره اقتصادی و فرهنگی قرار گرفته است، تصریح کرد: امروز دشمنان انواع فشارها را بر ملت ما وارد آورده‌اند تا در مقابل آنها سر تسلیم فرود آوریم اما ملت ما در کمال صداقت و شهامت سختی‌ها را تحمل می‌کند و رنج‌ها را به جان می‌خرد اما در مقابل دشمن «بله» نمی‌گوید.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه امروز آمریکا پیام می‌فرستد که آماده مذاکره است، خاطرنشان کرد: ملت و رهبری ما به خوبی می‌دانند که هدف آنها مذاکره نیست بلکه می‌خواهند ابهت ایران اسلامی را بشکنند و بگویند ملت ایران را پای میز مذاکره کشاندیم و دشمنان با فشار و تهدید و از راه‌های مختلف می‌خواهند به ملت ما نزدیک شوند اما پایه سوم انقلاب استوار و محکم ایستاده است.

وی با تصریح بر اینکه امروز ملت ما با انرژی هسته‌ای و مطالعات علمی در ردیف‌های نخست دنیا قرار دارد، خاطرنشان کرد: امروز کشور ایران در جایگاهی قرار دارد که ساخت پهباد قاهر ۳۱۳ را به جهانیان رخ می‌کشد.

چمران متذکر شد: اگر ملت ما وحدت، اتحاد و اتفاق خود را با امید و توکل بر خداوند دنبال کند به جایگاهی که شایسته آن است دست می‌یابد.

منبع :فارس

Share