اولین جلسه كارگروه رسيدگي به مسائل مختلف گيلان به رياست رحیمی

معاون اول رئیس جمهور : باید برای پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر گیلان تلاش شود

دیارمیرزا: دکتر رحیمی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به بخش کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد : چای و ابریشم از مهمترین محصولات کشاورزی گیلان و از مسائل مهم کشاورزی کشور است که ضرورت دارد نسبت به حل مشکلات آن توجه کرد .

دیارمیرزا : با دستور رئیس جمهورکارگروه رسیدگی به مسائل مختلف گیلان دیشب به ریاست معاون اول در تهران برگزار شد .

این کار گروه در پی نامه های استاندار به دکتر احمدی نژاد در مورد مسائل مختلف گیلان در سفر وی به منظور شرکت در کنگره بزرگداشت میرزا کوچک جنگلی تشکیل شد و در آن به ریاست دکتر رحیمی و با حضور مهندس کیهان هاشم نیا و نمایندگان وزارتخانه ها ی راه و شهرسازی ، نفت ، اقتصاد و دارایی ، نیرو ، رئیس سازمان چای ، معاونین استاندار و چندتن از مدیران کل استان در مورد مسائل مختلف بحث و تبادل نظر و تصمیم گیری شد .

معاون اول رئیس جمهور در این نشست با اشاره به اینکه گیلان با توانمندیهای مختلف و مردمان بزرگواری که دارد استان مهمی محسوب می شود گفت : باید  برای پیشرفت و آبادانی گیلان حمایت وتلاش هرچه بیشترکرد .
دکتر رحیمی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به بخش کشاورزی گیلان خاطر نشان کرد : چای و ابریشم از مهمترین محصولات کشاورزی گیلان و از مسائل مهم کشاورزی کشور است که ضرورت دارد نسبت به حل مشکلات آن توجه کرد .
وی با اشاره به اقدامات دولت به منظور کاهش مشکلات چایکاران افزود : مسئولان استان تمام توان خود را برای معرفی این محصول و عرضه آن در کشور و در سطح بین المللی بکار گیرند .
معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تأکید برتکمیل و بهره برداری از پروژه  آزاد راه قزوین – رشت گفت : این طرح از اهمیت خاصی برای کشور برخوردار است و باید با نگاه ملی نسبت به تکمیل و بهره برداری از این پروژه مهم اقدام شود .

دکتر محمد رضا رحیمی ادامه داد : گیلان از مناطقی است که سالانه پذیرای تعداد زیادی گردشگرداخلی و خارجی است از اینرو تکمیل این آزاد راه وتسریع در ساخت راه آهن  ضروری است .
استاندار گیلان نیز در پایان این نشست گفت :  با دستور معاون اول رئیس جمهور مقررشد باتوجه به آماده بودن زمین مورد نیاز سایت پشتیبانی نفت و گاز سردار جنگل رودسر عملیات اجرایی ساخت این سایت هرچه سریع تر آغاز شود .
مهندس کیهان هاشم نیا افزود : همچنین به منظور بررسی روند اجرای سایت پشتیبانی نفت و گاز سردار جنگل  و تشکیل صندوق توسعه چای این هفته معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس جمهور به گیلان سفر می کند .
مهندس کیهان هاشم نیا با اشاره به پیشرفت کار مناسب سد شهر بیجار که از    طرح های مهر ماندگار است افزود : در نشست بررسی مسائل استان مقرر شد تا ۱۰۰ درصد اعتبارات ساخت سد مخزنی شهر بیجار پرداخت و اوراق مشارکت آن توسط بانک مرکزی بزودی منتشر شود .
استاندار گیلان ادامه داد : براساس دستور معاون اول رئیس جمهور سهم آورده سرمایه گذار سد شفارود به منظور تسهیل کار از ۱۵ درصد به نصف کاهش یافت تا فاینانس مربوطه هرچه سریع تر تخصیص پیدا کند ضمن اینکه برای ساخت سد پلرود در سال آینده ۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت اختصاص یافت .

مهندس کیهان هاشم نیا همچنین از اختصاص اوراق مشارکت به میزان مورد نیاز برای طرح فاضلاب رشت و تخصیص آن خبر داد .
وی افزود :
در این نشست همچنین در زمینه ی صدور هرچه سریع تر مرز مجاز دریایی بندر آستارا و تسریع درساخت راه آهن رشت به آستارا نیز بحث و تبادل نظر شد .

استاندارگیلان با یاد آوری اینکه این کار گروه درپی دستور رئیس جمهور تشکیل شد افزود : دولت برای شتاب بخشیدن به پیشرفت و آبادانی گیلان تاکنون اقدامات کم نظیری انجام داده است و تشکیل این کار گروه به ریاست معاون اول نیز از توجه به حل مشکلات استان نشان دارد .

 

 

Share