معاون استاندار گیلان: پروژه‌های ۲ دستگاه گیلان با اعتبارات اختصاص یافته همخوانی ندارد

به گزارش دیارمیرزا، محمدحسین اصغریان امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به گزارش نظارتی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۰ استان اظهار کرد: طبق ماده ۳۴ و بند یک ماده ۳۷ قانون برنامه و بودجه، گزارش نظارتی پروژه‌های عمرانی استان‌ها در خرداد‌ماه ارائه می‌شد اما با تصویب مجلس شورای اسلامی امسال این مدت تا […]

به گزارش دیارمیرزا، محمدحسین اصغریان امروز در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به گزارش نظارتی پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۹۰ استان اظهار کرد: طبق ماده ۳۴ و بند یک ماده ۳۷ قانون برنامه و بودجه، گزارش نظارتی پروژه‌های عمرانی استان‌ها در خرداد‌ماه ارائه می‌شد اما با تصویب مجلس شورای اسلامی امسال این مدت تا پایان شهریور‌ماه اعلام شده است.

وی هدف از نظارت بر پروژه‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را آگاهی مسئولان از میزان عملکرد عمرانی دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد و افزود: ۴ هزار و ۴۴۸ پروژه ملی و استانی با اعتبار ۵۷۰ میلیارد تومان در گیلان در حال اجراست.

اصغریان

اصغریان با بیان اینکه ۴۶۹ میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌های مذکور اختصاص داده شده است، تصریح کرد: مبلغ ۳۳۲ میلیارد تومان تاکنون به دستگاه‌های اجرایی گیلان پرداخت شده است.

معاون استاندار گیلان اداره‌های راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی را دارای بیشترین پروژه‌های اجرایی در استان برشمرد و خاطرنشان کرد: گزارش دستگاه‌های اجرایی طبق مبالغ تخصیص داده شده، عملکرد پروژه‌ها و پیشرفت فیزیکی طرح‌ها بررسی شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی گیلان در بازدیدهای نظارتی به سه گروه تقسیم شدند، اضافه کرد: ۲۶ دستگاه در گروه نخست عملکرد موفقی دارند و دستگاه‌هایی با عملکرد خوب جزو گروه دوم هستند.

وی گروه سوم را دستگاه‌هایی دانست که طبق اعتبارات دریافتی عملکرد کمتری دارند و اضافه کرد: پروژه‌های با اعتبارات بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بازدید میدانی شدند.

اصغریان با بیان اینکه ۱۰ درصد پروژه‌های ۴۰ دستگاه اجرایی و ۱۰ شهرداری گیلان بازدید میدانی شدند، اظهار کرد: در مجموع بالغ بر ۵۰ درصد ریالی پروژه‌های دستگاه‌های اجرایی استان بازدید شدند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان، ۱۱ دستگاه اجرایی صرفنظر از تعداد پروژه‌های آنها را دارای بهترین عملکرد عنوان کرد و افزود: جمعیت هلال‌احمر گیلان، نیروی انتظامی، سازمان ورزش و جوانان استان، شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان و … جزو دستگاه‌هایی با عملکرد موفق هستند.

وی با اشاره به اینکه عملکرد ۱۸ دستگاه اجرایی گیلان قابل قبول است، تصریح کرد: عملکرد تحقق پروژه‌های تملک دارایی‌های بالای ۱۰۰ میلیون تومان شرکت آب و فاضلاب و صدا و سیمای گیلان طبق اعتبارات پرداخت شده به آنها کمتر از ۹۵ درصد است و عملکرد آنها همخوانی ندارد.

به گفته اصغریان افزایش مدت اجرای پروژه‌ها موجب می‌شود اعتبارات دارای نتیجه کمتری باشند.

به گزارش فارس، نمایندگان شرکت آب و فاضلاب و صدا و سیمای گیلان در جلسه مذکور حضور نداشتند.

منبع:خبرگزاری فارس

Share