مسئولین یکبار دیگر معنای واژه‌ی “خیانت” را مرور کنند

به گزارش عدالتخواهی متن بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون اتفاقات روز یکشنبه در جلسه استیضاح بدین شرح میباشد: در زمان کنونی که مسائلی چون مشکلات معیشتی مردم و شرایط خاص بین‌المللی وضعیت ویژه‌ای را ایجاد کرده است، اتفاقات و حواشی روی داده در جلسه  استیضاح وزیر کار تأسف و تأثر بسیاری از دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی […]

به گزارش عدالتخواهی متن بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون اتفاقات روز یکشنبه در جلسه استیضاح بدین شرح میباشد:

در زمان کنونی که مسائلی چون مشکلات معیشتی مردم و شرایط خاص بین‌المللی وضعیت ویژه‌ای را ایجاد کرده است، اتفاقات و حواشی روی داده در جلسه  استیضاح وزیر کار تأسف و تأثر بسیاری از دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی و عدالتخواهان را موجب شد. لذا برآن شدیم نکاتی کوتاه را به مردم، مسئولین و اصحاب رسانه یادآوری نماییم:

۱- طرح نابجا و غیر اصولی بحث مفسدان اقتصادی که مسبوق به سابقه نیز بوده است، شائبه‌ی استفاده‌ی ابزاری از این مسأله‌ی مهم را به اذهان متبادر می‌نماید. شایسته است با طرح منسجم و روشمند مبارزه با فساد جلوی غلبه حاشیه بر متن گرفته شود.

۲- این‌که در چنین موقعیتی موضوع استیضاح یک وزیر (درست یا نادرست)، یک روز کاری کامل از وقت مجلس را به خود اختصاص می‌دهد مسأله‌ای است که جای تعجب و تأمل دارد در حالی که برای مباحث مهمتر نظیر قوانین حمایت از تولید ملی چنین وقتی گذاشته نشد.

۳- توقع می‌رود دستگاه قضایی نیز با قاطعیت نسبت به شفاف کردن فضا و مشخص کردن وضعیت متهمان به فساد اقتصادی از جمله مصادیق مطرح در اذهان عمومی اقدام نماید.

۴- با توجه به فرموده رهبر انقلاب مبنی بر اینکه: “از امروز تا روز انتخابات، هر کسى احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار بگیرد، قطعاً به کشور خیانت کرده است” به مسئولین توصیه می‌کنیم با رجوع به لغتنامه‌ها یک‌بار دیگر معنای واژه‌ی “خیانت” را مرور کنند.

۵- اصحاب رسانه و نخبگان تبعات کش دادن بیش از اندازه این ماجرا از جمله به حاشیه رفتن مسائل اساسی مردم و انقلاب را مد نظر قرار دهند.

۶- انشاء الله جنبش عدالتخواه دانشجویی طی بیانیه‌های بعدی به آسیب‌شناسی فضای سیاسی کشور خواهد پرداخت.

به امید ظهور عدالت‌گستر گیتی

جنبش عدالتخواه دانشجویی

Share