در چهارمین روز از دهه فجر:

مزار شهید دریادار بایندردر بندرانزلی باحضور استاندار گیلان گلباران شد

دیارمیرزا: نماینده ی عالی دولت در گیلان افزود : آرامش و امنیت کنونی کشورمان مرهون جانفشانی های شهداء ، حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب و روحیه ی سلحشوری در آحاد کشورمان است . وی تأکید کرد : این روحیه ی سلحشوری و مجاهدت پس از پیروزی انقلاب فقط منحصربه عرصه ی دفاعی و نظامی نبوده بلکه درعرصه های دیگر تولید ، اقتصاد ، علم ، دانش و سیاست گسترانیده شده است .

به گزارش دیار میرزامهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان در چهارمین روز از دهه مبارک فجر در سفر به شهرستان بندر انزلی بعد از حضور ذر گلزار شهدای حسن رود و ادای احترام به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی ایران در محوطه ی اداره کل بنادر و دریانوردی بندر انزلی حضور یافت و به مقام این شهید بزرگوار ادای احترام کرد .

دریادار یدا… بایندر در حمله ی هوایی نیروهای متجاوز شوروی در جنگ جهانی دوم در پنجم شهریور ۱۳۲۰ به درجه رفیع شهادت نایل شد .

 

استاندار گیلان در مراسم بزرگداشت یاد و خاطره ی شهید یدا… بایندر را گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدایی که دردفاع از کشورمان جان خویش را نثارکردند گفت : روحیه مجاهدت و سلحشوری همواره در ایرانیان حضورداشته است که یک زمان این روحیه و ارزشها در وجود میرزاکوچک تبلور یافته و زمانی دیگر در شهید بایندر ، سید یونس حسینی رودباری ، شهید املاکی ها، صیاد شیرازی ها و شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس نمو یافته است .

 

مهندس کیهان هاشم نیا بابیان اینکه روحیه ی سلحشور ملت ایران پس از پیروزی انقلاب به مدد امام راحل (ره) در دفاع از اسلام و ایران به اوج خود رسید گفت : ملت ایران پس از پیروزی انقلاب با افتخار براساس رهنمودهای امام راحل (ره) جان خود را نثار دفاع از اسلام کردند و پس از آن نیز این افتخار را در راه امام خامنه ای ادامه می دهند .
استاندار گیلان با اشاره به اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خط دفاعی کشورمان در شمال سلسله کوه های البرز بود گفت : امروز به مددخون مقدس شهداء ، روحیه ی خود باوری این خط دفاعی تا عمق ۱۸۰ کیلومتری دریای خزر امتداد یافته است .
نماینده ی عالی دولت در گیلان افزود : آرامش و امنیت کنونی کشورمان مرهون جانفشانی های شهداء ، حضور مردم در عرصه های مختلف انقلاب و روحیه ی سلحشوری در آحاد کشورمان است .
وی تأکید کرد : این روحیه ی سلحشوری و مجاهدت پس از پیروزی انقلاب فقط منحصربه عرصه ی دفاعی و نظامی نبوده بلکه درعرصه های دیگر تولید ، اقتصاد ، علم ، دانش و سیاست گسترانیده شده است .
استاندار گیلان در پایان تأکید کرد : این روحیه مجاهدانه سبب شده است تا کشورمان همچون حصاری نفوذ ناپذیر در برابر دشمنان و توطئه ی آنان باشد .
امیردریادارحکیمی فرماندار ارشد نظامی ارتش درگیلان و فرمانده ناوگان شمال نیز در این مراسم گفت : جوانمردی و رادمردیهای جوانان این مرز و بوم در طول تاریخ تأثیرات بسزایی در دفاع از ایران اسلامی داشته است که دشمن هیچگاه هوس تجاور به کشورمان را نداشته باشد .
وی با اشاره و بزرگداشت یاد و خاطره رشادت های  شهید بایندر افزود : ارتش جمهوری اسلامی ایران همواره آماده ی نبرد با دشمنان اسلام و ایران است .

گلزار شهدای حسن رود

 


 

 


 

Share