بر اساس اعلام دادستاني تهران :‍

مرتضوی در اوین / نفر بعدی؟ +علت بازداشت

مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌است. گفته می‌شود، مرتضوی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است.

دادستانی تهران ، از بازداشت سعید مرتضوی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی دیارمیرزا، پایگاه اطلاع رسانی دادستانی تهران دقایقی بعد از نیمه شب ، در خبری کوتاه اعلام کرد: سعید مرتضوی سرپرست غیرقانونی سازمان تامین اجتماعی بازداشت شد.

دادستانی تهران ، اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نکرده است. انتصاب آقای مرتضوی به سمت ریاست سازمان تامین اجتماعی با انتقادهای مجلس ایران روبه رو شد که در آخر به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران منجر شد.

 

درباره نحوه بازداشت مرتضوی نیز خبرهای متفاوتی نقل می شود. ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران، به نقل از منابع نزدیک به دولت گزارش می‌دهد که آقای مرتضوی عصر روز دوشنبه احضار شده است و بعد از چند ساعت بازداشت شده است.فارس هم این گونه خبر داد که مرتضوی به هنگام خروج از محل کار خود بازداشت شده و معاون دادستان تهران در هنگام بازداشت نامبرده در محل حضور داشته‌است. گفته می‌شود، مرتضوی پس از بازداشت به زندان اوین منتقل شده است.

درهمین حال،یک منبع آگاه به تابناک گفت که قاضی پرونده کهریزک در روز های گذشته ، مرتضوی را به دادگاه احضار می کند که در موعد مقرر وی یا وکیل وی در دادگاه حضور نمی یابند. لذا شاید یکی از دلایل بازداشت وی به این ماجرا و عدم حضور وی به دادگاه مربوط باشد.

پیش‌تر غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای دادستان کل ایران گفته بود دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک که آقای مرتضوی یکی از متهمان آن است هشتم اسفندماه امسال برگزاری می‌شود. بعد از اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال ۱۳۸۸، عده ای از معترضان به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند که چند نفری از آنها در زمان بازداشت کشته شدند.

علت بازداشت مرتضوی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از منابع آگاه کسب اطلاع کرد سعید مرتضوی به علت تصرف غیرقانونی در اموال دولتی در زمان تصدی ریاست سازمان تامین اجتماعی بازداشت شده است.

پیش از این دیوان عدالت اداری و همچنین معاونت نظارت مجلس و برخی از نمایندگان مدیریت مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی را غیرقانونی و قابل پیگرد قضایی عنوان کرده بودند.

سعید مرتضوی سرپرست سازمان تامین اجتماعی و دادستان عمومی و انقلاب سابق تهران، شب گذشته توسط دادستانی تهران دستگیر شد.

مرتضوی همچنین در پرونده کهریزک به همراه تعدادی از همکارانش از کار معلق شد و پرونده مفتوحی داشته است.

پیش از این حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست خبری خود عنوان کرده بود اسفندماه امسال دادگاه رسیدگی به پرونده کهریزک برگزار خواهد شد.

Share