آیت الله قربانی:

محیط‌ ورزش نباید از نزاکت دور شود

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: تنها هدف ورزش نباید برد و باخت باشد بلکه محیط‌ ورزشی نباید از ادب و نزاکت دور شود.

آیت‌الله زین‌العابدین قربانی در دیدار با جامعه ورزش، سمن‌های ورزش استان و ورزشکاران با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: وارد سی و پنجمین سال پیروزی انقلاب اسلامی شدیم و در آستانه یوم‌الله بزرگ ۲۲ بهمن قرار داریم و مردم در ابعاد مختلف برای رسیدن به این مهم ایفای نقش کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ورزش یکی از امور دنیایی است، گفت: جسم سالم موجب داشتن عقل سالم می‌شود و جسم مریض عقل را نیز مریض می‌کند.

امام جمعه رشت به خاطرات دوران انقلاب و ساواک اشاره کرد و ادامه داد: تحمل رنج‌ها و سختی‌ها در آن دوران تنها برای رضای خداوند بود و کسی نمی‌دانست که در آینده به چه مقامی می‌رسد.

وی ورزش را امری لازم برای بدن دانست و تصریح کرد: مقام معظم رهبری، آیت‌الله مکارم شیرازی و آیت‌الله نوری همدانی ساعاتی را به ورزش اختصاص می‌دهند که نشانه اهمیت ورزش و سلامت جسم و روح است.

خبرگزاری فارس: محیط‌ ورزش نباید از نزاکت دور شود

قربانی با تصریح بر اینکه تنها هدف ورزش برد و باخت نیست، خاطر نشان کرد: باید ورزش از ادب و نزاکت دور نشود.

وی اضافه کرد: نباید برد و باخت‌ها به زمین کشیده و حرف‌های زشت زده شود و باید ادب و نزاکت در محیط‌های ورزشی حاکم شود.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه بنده با ورزش بانوان موافق هستم، افزود: بنده با ورزش بانوان که به دور از شئونات اسلامی باشد و نزاکت در آن رعایت نشود مخالفم.

وی، اذعان کرد: بانوان باید در سالن‌های سرپوشیده ورزشی و به دور از مردان ورزش کنند تا سلامت جامعه نیز حفظ شود.

قربانی تٱمین سلامت جوانان و پر کردن اوقات فراغت آن ها را وظیفه مسئولان نامید و خاطر نشان کرد: این کار عبادت است و اقدامی واجب به‌ شمار می‌رود.

قربانی با قدردانی از مسئولان ورزش، از آن ها خواست تا جوانان را به مسایل فرهنگی و دوری از ناهنجاری دعوت کنند.

وی حمایت از جامعه ورزشی در راستای حفظ سلامت روح و جسم را مورد تاکید قرار داد.

Share