قربانی:آموزش؛ بهترین راه کنترل گرایش به مواد مخدر صنعتی

به گزارش دیار میرزا محمدحسین قربانی،با انتقاد از افزایش گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی، گفت: متأسفانه هم‌اکنون در جامعه مواد مخدر صنعتی به‌وفور و با قیمت ارزان یافت می‌شود که این موضوع بر افزایش آمار مصرف‌کنندگان تأثیر گذاشته است. نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علت اصلی گرایش جوانان به […]

به گزارش دیار میرزا محمدحسین قربانی،با انتقاد از افزایش گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی، گفت: متأسفانه هم‌اکنون در جامعه مواد مخدر صنعتی به‌وفور و با قیمت ارزان یافت می‌شود که این موضوع بر افزایش آمار مصرف‌کنندگان تأثیر گذاشته است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه علت اصلی گرایش جوانان به مواد مخدر صنعتی، القائات بیهوده در جوانان است، افزود: هم‌اکنون این مواد در میان جوانان به‌عنوان مواد انرژی‌زا، نشاط‌آور و تحرک‌زا شناخته می‌شود، این در حالی است که مواد مخدر صنعتی به‌شدت اعتیادآور است.

وی با یادآوری تبعات استفاده از مواد مخدر صنعتی، تصریح کرد: زودرنجی، حمله‌های خشم، شک و تردید عصبی، افکار وهمی و توهمات شنیداری و دیداری از تبعات اولیه مصرف این مواد است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، قوانین موجود برای مبارزه با تولید و مصرف مواد مخدر صنعتی را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: بر اساس قانون مجازات قاچاق وفروش این‌گونه مواد مانند هروئین و مرفین در نظر گرفته شده از این‌رو قوانین کنونی بازدارندگی خوبی دارند.

قربانی بر لزوم کنترل دستگاه‌های قضایی برای جمع‌آوری لابراتوارهای تولید مواد مخدر صنعتی تأکید کرد و افزود: متأسفانه هم‌اکنون هر فرد مجرمی به راحتی اقدام به ایجاد لابراتوارهای تولید مواد مخدر می‌کند، که این موضوع به طور حتم بر سلامت جامعه تهدید بزرگی به شمار می‌آید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، آموزش را یکی از راه‌ها برای کاهش گرایش جوانان به مواد مخدر خواند وگفت: متأسفانه موضوع آموزش یکی از مواردی است که در دستگاه‌های آموزشی به‌ویژه مدارس مغفول مانده است

منبع:خانه ملت

Share