مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان:

فشار اقتصادی و تحریم نمی‌تواند ملت را از نظام جدا کند

اختصاصی دیار میرزا : ملک علیپور با اشاره به اینکه دشمن در چند مرحله اختلافات و دشمنی های خود را به نظام تزریق کرد، گفت: مردم ما در مقابله نظامی با دشمن موفق شدند و پیروزی دشمن را به تعبیر مقام معظم رهبری به خوابی تعبیر نشدنی تبدیل کردند.

به گزارش خبرنگار «دیار میرزا»، غلامرضا ملک علیپور امروز در اولین نشست «کانون تفکر بسیجی و تولیده ایده پیش برنده» که با حضور فعالان و نخبگان دانشگاه های استان و با محوریت دلایل عدم استقبال دانشجویان دانشگاه های گیلان در جذب بسیج و راهکارهای مناسب جهت به کار گیری دانشجویان جذب شده برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن چند نکته را به عنوان شهد شیرین حضور مردم بیان کرد و گفت: مردم با وجود اینکه دشمن را و دشمنی های دشمن را می شناسند با دشمن مقابله می کنند.

وی گفت: مردم خود را حافظ انقلاب و نظام می دانند نه مسئولان نظام را و این حضور پر شور مردم تذکری جدی بود به مسئولان که به جای انتقام گیری و اختلاف به فکر منافع نظام و دفاع از انقلاب باشند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان با اشاره به اینکه دشمن در چند مرحله اختلافات و دشمنی های خود را به نظام تزریق کرد، گفت: مردم ما در مقابله نظامی با دشمن موفق شدند و پیروزی دشمن را به تعبیر مقام معظم رهبری به خوابی تعبیر نشدنی تبدیل کردند.

ملک علیپور با اشاره به جنگ نرم که یکی از حربه های دشمن بود، افزود: مردم ما در سال ۸۸ نشان دادند که چطور پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی با اشاره به تحریم سیاسی که در حال حاضر در آن قرار داریم، گفت: ایران به یک قدرت سیاسی تبدیل شده است و در موضوع ۱+۵ که چهارکشور در یک طرف و ایران در یک طرف میز مذاکره قرار گرفته نشان دهنده قدرت کشور است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت در تولید علمی رتبه یکم را در منطقه داریم و این نشان دهنده این است که از تحریم های علمی عبور کرده ایم.

ملک علیپور با بیان اینکه آخرین مرحله دشمن جنگ اقتصادی است، گفت: اگر در این جنگ با حضور مسئولان دولت و مسئولان بسیج دانشجویی موفق و سربلند شویم از پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری از آن یاد کردند، گذر کرده ایم.

وی گفت: اتاق فکر یکی از بازوان مهم بسیج است؛ زیرا اتاق فکر، بهانه ای برای حضور مسئولان بسیج دانشجویی، دانشجویان فعال و فارغ التحصیل است.

نخبگان و دانشجویان فعال دانشگاه های استان در ادامه این نشست که با محوریت تبیین نظام تربیتی شجره طیبه صالحین بسیج دانشجویی، تشریح دستورالعمل مجمع بسیج دانشجویی، نظر خواهی مسائل جذب صالحین و انتخابات مجمع بسیج دانشجویی برگزار شد، در خصوص چگونگی جذب و شناسایی بسیج و عدم استقبال دانشجویان مطالبی را عنوان کردند

چگونگی جذب، عدم شناخت ازبسیج، عدم پاسخگویی درست به شبهات، عدم نشاط جوانی در بسیج محلات، رفتارهای نادرست مسئولان بسیج ،تقسیم بندی اعضای شورای بسیج به صورت رابطه ای و دوستانه، عدم مشخص کردن برنامه ها و موضوعات بسیج، عدم توجه به کیفیت کار در بسیج، انتخاب مسئول بسیج بدون داشتن ویژگی های مناسب، عدم توانایی فکری و تحلیلی مسئول بسیج از جمله دلایل عدم استقبال دانشجویان به بسیج بود که هر یک از نخبگان و مسئولان بسیج در این نشست مطرح کردند.

نشاط و جوانی، برگزاری برنامه های متنوع، جهت گیری و هدفمندی، آسان سازی جذب و پذیرش دانشجویان، بهره گیری از امتیازات مناسب، مشارکت سایرارگان ها در جذب بسیج دانشجویی، بهره گیری هدفمند از رسانه های گروهی، دوری از مخالفت های به دور از شأن بسیج دانشجویی، برداشتن نگاه اداری محور در بسیج، برگزاری برنامه های علمی، جهادی، فرهنگی و تربیت بدنی به عنوان سرپنجه های مهم در برگزاری برنامه های دانشگاهی از جمله عوامل تقویت کننده و راهکار مناسب برای جذب دانشجویان در بسیج و به کارگیری شان در برنامه های مختلف است.

Share