طرح ملی ‘ سفر مهر’ گامی موثر جهت تسهیل سفر برای اقشار کم درآمد است

دیارمیرزا:استاندار گیلان، در نشست ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان، اجرای طرح ملی’سفر مهر’ را گامی موثر در تسهیل سفر برای اقشار کم درآمد دانست و گفت: این طرح با هدف ارائه خدمات مطلوب به افراد و جلب رضایتمندی در مقاصد گردشگری استان اجرایی می شود. مهندس کیهان هاشم نیا افزود: دستگاه های اجرایی می بایست […]

دیارمیرزا:استاندار گیلان، در نشست ستاد تسهیلات دائمی سفرهای استان، اجرای طرح ملی’سفر مهر’ را گامی موثر در تسهیل سفر برای اقشار کم درآمد دانست و گفت: این طرح با هدف ارائه خدمات مطلوب به افراد و جلب رضایتمندی در مقاصد گردشگری استان اجرایی می شود.
مهندس کیهان هاشم نیا افزود: دستگاه های اجرایی می بایست برای اجرای مناسب  طرح سفر مهر با ستاد طرح همکاری و تعامل داشته باشند .

 

وی با اشاره به گردشگرپذیر بودن استان گفت : باید از ظرفیت های موجود گیلان برای اجرای موفق طرح سفر مهر استفاده کرد .
نماینده عالی دولت درگیلان برلزوم توجه به سواحل دریا تأکید کرد و گفت : تقویت طرح های سالمسازی دریا و برنامه ریزی مناسب در این بخش می تواند در افزایش گردشگران و رضایتمندی آنها تأثیر بسزایی داشته باشد .
مهندس کیهان هاشم نیا بااشاره به برگزاری نخستین جشنواره صدای عشایرگفت : این جشنواره همزمان با دهه مبارک فجر در تهران برگزار می شود و ۱۶۰ هنرمند از گیلان در این جشنواره حضور یابند .
وی هدف از برگزاری جشنواره را معرفی ظرفیت های عظیم مناطق عشایری کشور وشیوه های سلوک زندگی آنان ، رشادت ها و دلاور مردی های این عزیزان به عنوان حافظان مرزهای کشور اعلام کرد و گفت : باتوجه به اینکه گیلان دارای قابلیت های ویژه ای در زمینه معرفی فرهنگ ، آداب و رسوم ، اقوام گیل و دیلم ، تات ، تالش ، ترک ، کرد و لر می باشد، بهترین فرصت برای معرفی همه جانبه گردشگری فرهنگی ، روستایی ، عشایری و جذب توریست های این حوزه خواهد بود .
استاندار گیلان، همچنین برمناسب سازی راه های استان از نظر طبیعی تأکید کرد و گفت : یک و نیم میلیون نهال برای کاشت بین شهرهای استان که دارای فضای سبزکمی هستند ، آماده شده است که اجرای این طرح نیازمند پیگیری جدی فرمانداران و دهیاران است .چرا که انجام این مسئله موجب جذب بیشتر گردشگران می شود .

وی ادامه داد: راه در استان گیلان برخلاف سایر استانهای کشور جز منطقه هدف گردشگری برای مسافران و گردشگران است .

در این جلسه مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان نیز گفت: طرح سفر مهر یکی از برنامه های مهم دولت برای همگانی کردن سفر برای مرد م به ویژه رانندگان تاکسی و اتوبوس است .
امید عزیزی افزود: ستاد سفر مهر هرماه در شهرستان ها تشکیل می شود . کتابچه سفر مهر گیلان که شامل ظرفیت های گردشگری استان است منتشر و در سطح کشور به عنوان نخستین استان توزیع شده است .

Share