ضرغامی:آغاز برنامه‌های انتخاباتی ازاسفند

رئیس سازمان صداوسیما گفت: ویژه برنامه‌های انتخابات ریاست جمهوری از اسفندماه آغاز می‌شود. او درباره برگزاری مناظره کاندیداها نیز نظر مثبت خود را اعلام کرد. به گزارش دیارمیرزا: «سید عزت الله ضرغامی» در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره جام جم در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به اینکه چند […]

رئیس سازمان صداوسیما گفت: ویژه برنامه‌های انتخابات ریاست جمهوری از اسفندماه آغاز می‌شود. او درباره برگزاری مناظره کاندیداها نیز نظر مثبت خود را اعلام کرد.

به گزارش دیارمیرزا: «سید عزت الله ضرغامی» در حاشیه برگزاری اختتامیه جشنواره جام جم در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به اینکه چند ماه بیشتر به انتخابات نمانده تکلیف برگزاری مناظره های انتخاباتی روشن شده یا خیر؟ گفت: ویژه برنامه های مخصوص انتخابات در حال تولید است هم در سیما و هم در صدا و هم در شبکه های استانی و از اسفندماه آغاز می شود و در تعطیلات عید ادامه خواهد داشت و بعد از تعطیلات با حجم بیشتر در یک جدول دقیق تر و توزیع مناسب به یاری خداوند مجموعه برنامه ها با اهداف و رویکردهای مختلف و ساختارهای مختلف تا روز انتخابات عملی خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مورد مناظره معتقدیم که گفت وگوهای دو نفره و یا چند جانبه بین نامزدها و یا طرفداران نامزدها می تواند به روشن تر شدن فضای انتخاباتی به ویژه برنامه های نامزدها و ایجاد شور و حس و حال بیشتر در انتخابات مفید باشد.

وی اظهارداشت: در این رابطه اقداماتی کرده ایم و طرح های اولیه  آماده شده است منتها تا حد زیادی طراحی برنامه مناظره به تعداد نامزدها هم بستگی دارد. چون هر کاندیدایی که اضافه می شود به صورت تصاعدی این تعداد بالا می رود و تا اینجا هم که من دیده ام یک دو جین فعلا نامزد اعلام کرده اند که تشریف دارند. اگر این طور باشد، آن وقت طراحی برای مناظره با تعریف مختص خودش مقداری دقیق تر باید برنامه ریزی شود که زمان و فضای مناسب برای ارائه اش وجود داشته باشد.

رئیس رسانه ملی عنوان داشت: ما نظرمان به عنوان رسانه ملی مثبت است اما در نهایت تصویب همه اینها در شورای قانونی تبلیغات که زیر نظر وزیر کشور است، باید به تصویب برسد و بعد عملیاتی خواهد شد. البته تا به حال با این کمیته جلسه نداشته ایم ولی خود من شخصا با وزیر کشور چون در هیات دولت هستیم در مورد مسائل مختلف تبلیغاتی زیاد داشته ایم ولی جلسه رسمی تا به حال برگزار نشده است.

وی همچنین درباره کمبود بودجه و مشکلاتی که تهیه کنندگان برای تولید آثار با آن مواجه هستند نیز گفت: به دلیل شرایط خاص کشور و کسر بودجه جدی که در کل کشور وجود دارد و کاهش منابع و مشکلات دیگری که وجود دارد همه دستگاه ها الان به طور جدی مشکل کمبود بودجه دارند. سازمان صداوسیما هم از این دستگاه ها مستثنی نیست یعنی اگر بودجه مصوب امسال ما را هم پرداخت می کردند ما کسری بودجه ای حدود ۴۰۰ میلیون تومان حداقل برای انجام برنامه های روتین مشابه سال ۹۰ داشتیم.

وی افزود: متاسفانه همین مقدار بودجه مصوب سال ۹۱ به دلیل کاهش بودجه تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد و این در حالی بود که که در شرایط رقابتی که وجود دارد و مسئولیت های مختلفی که بر عهده صداوسیما هست، خوشبختانه ظرفیت عظیم هنری که در کشور موجود هست ، بسیاری از پروژه های ما به دلیل آماده نشدن بودجه دوران انتظار را می گذرانند و امیدواریم بتوانیم این شرایط خاص را برطرف کنیم. البته در تلاشیم که بتوانیم سرویس های مورد نیاز پروژه هایی که در دست داریم را تامین کنیم. به خصوص برنامه هایی که برای ایام نوروز و انتخابات داریم ولی امیدورایم این شرایط مرتفع شود تا بتوانیم به موقع از ظرفیت هایی که در کشور وجود دارد استفاده کنیم.

ضرغامی همچنین درباره راه اندازی شبکه های جدید نیز توضیح داد:

توانمندی رسانه ملی برای افزایش شبکه ها چه در سیما و چه در صدا بالاست و ما به دنبال ایجاد بسترهای فنی لازم هستیم به خصوص با راه اندازی آی پی تی وی و بعضی شبکه های مجازی که بر بستر آی پی می توانیم راه اندازی کنیم. این توانمندی هر وقت اعتبارات لازم فراهم شود می تواند به فعلیت برسد.

وی ادامه داد: الان تقریبا ۷۰ درصد کشور از حالت دیجیتال برخوردار است و هم زمان سرویس آنالوگ هم داده می شود. ما فعلا به عنوان شروع کار فرستنده الوند را قطع کردیم با اعلام قبلی و مشکلی هم پیش نیامد چون مردم در تهران بیشتر از دستگاه های دیجیتال استفاده می کنند ولی در سال ۹۲ طی زمان بندی مشخص که از قبل اعلام می کنیم، آرام فرستنده های آنالوگ را خاموش می کنیم تا مردم از همان شبکه دیجیتال استفاده کنند.

وی در پایان گفت: ارائه دو سرویس موازی آنالوگ و دیجیتال برای رسانه ملی هزینه های بسیاری در بر دارد ولی فعلا به علت همراهی با مردم فعلا فرستنده های آنالوگ مورد استفاده قرار می گیرند.

Share