شهردار رشت: مسیر علم‌الهدی تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش دیارمیرزا به نقل از «دیار باران»، سید محمدعلی ثابت‌قدم در دومین نشست خود با خبرنگاران، با گرامی‌داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در زمینه معاونت اداری و مالی شهرداری رشت تمرکز زدایی ۷۰ تا ۸۰ درصدی انجام شده است. به گفته وی، برخی موارد قابل تفویض شهروندان به مناطق ۵ گانه شهرداری […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از «دیار باران»، سید محمدعلی ثابت‌قدم در دومین نشست خود با خبرنگاران، با گرامی‌داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در زمینه معاونت اداری و مالی شهرداری رشت تمرکز زدایی ۷۰ تا ۸۰ درصدی انجام شده است.

به گفته وی، برخی موارد قابل تفویض شهروندان به مناطق ۵ گانه شهرداری واگذار شده است تا از رفت و آمدهای غیر ضروری افراد به شهرداری رشت جلوگیری شود.

11111

شهرداری رشت، با بیان اینکه این شهرداری تاکنون حدود ۲ هزار و ۳۰۰ پرسنل داشته است، خاطرنشان کرد: با ورود پرسنل کارشناس و متخصص مورد نیاز این تعداد به دو هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

ثابت‌قدم اضافه کرد: یک پوست‌اندازی در حوزه نیروی انسانی شهرداری صورت خواهد گرفت که امیدواریم با بهره‌برداری از ساختمان جدید شهرداری شاهد خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان باشیم.

وی شفاف‌سازی را از مهم‌ترین وظایف شهرداری دانست و تصریح کرد: برای آنکه بتوانیم حقوق از دست رفته شهروندان را به آن‌ها برگردانیم وصول مطالبات را از نظر قانونی در مواردی که نیاز بود پیگیری کرده‌ایم.

شهردار رشت از افتتاح پیاده‌راه مسیر اعلم‌الهدی تا پایان امسال خبر داد و یادآور شد: مسیرهای منتهی به میدان شهرداری همه به صورت پیاده راه فرهنگی در خواهند آمد.

ثابت‌قدم همچنین با بیان اینکه به زودی شاهد به پایان رسیدن و افتتاح پل باستانی‌شعار خواهیم بود، گفت: یک مجتمع تجاری، اداری و تفریحی در مکان شهر و روستای کنونی واقع در خیابان سعدی و با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی احداث می‌شود.

وی از ایجاد طرح جامع شهرسازی رشت خبر داد و افزود: با این طرح ساختمان‌هایی که جنبه تاریخی دارند در مرکز شهر به مکان‌های فرهنگی و تاریخی تبدیل می‌شوند.

این مسئول، اضافه کرد: ۱۸ پارک محلی در مناطق محروم با نگاه عادلانه توزیع خدمات شهری در مناطق کمتر برخوردار احداث می‌شود.

ثابت‌قدم از راه‌اندازی ۵ ایستگاه جدید آتش‌نشانی در رشت خبر داد و متذکر شد: بسیاری از مناطق شهری فاقد ایستگاه‌های آتش‌نشانی هستند که با ساخت این ایستگاه‌ها رشت در مجموع دارای ۱۱ ایستگاه آتش نشانی خواهد شد.

Share