شهدای دفاع مقدس نماد آیات قرآن هستند+ گزارش تصویری

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس آگاهانه در مسیر امام حسین (ع) گام برداشتند، گفت: شهدای دفاع مقدس نماد آیات قرآن هستند.

به گزارش دیارمیرزا به نقل از فارس از رشت، آیت‌الله داود صمدی آملی در نهمین یادواره ۱۰۱ شهید تخریب‌چی گیلان در مهدیه این شهر، اظهار کرد: در بین مومنان برخی از مردم با خدا معامله خاصی دارند که مربوط به باب شهادت است.

وی با اشاره به اینکه شهدا جان خود را در راه خدا مانند امام حسین (ع) تقدیم کردند، افزود: شهدای ما به لطف الهی و به تعبیر آیت‌الله حسن‌زاده آملی از برخی شهدای کربلا بالاتر هستند.

IMG_7154-150x150

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی از شهدای کربلا حتی تا شب عاشورا و شهادت امام حسین (ع) در صف دشمن بودند و دیدند که دشمن در حال جنگ با اصحاب امام بودند به ظلم‌ستیزی با آنها پرداختند و به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه شهدای دفاع مقدس از ابتدا آگاهانه در مسیر امام حسین(ع) گام برداشتند، اضافه کرد: برخی از شهدا حتی موفق به دیدن امام خمینی (ره) نشدند و به میدان نبرد رفته و به شهادت رسیدند.

صمدی آملی با اشاره به اینکه شهدای ما نماد آیات قرآن مقدس هستند،‌ خاطرنشان کرد: برخی از شهدا صورت برزخی آیات قرآن کریم را در ایام دفاع مقدس به شهود نشستند.

وی با تصریح بر اینکه شهدا تعهد خود را نسبت به انقلاب به بهترین نحو نشان دادند، گفت: رزمندگان ایرانی در عملیات والفجر ۸ با نشان‌ دادن رشادت از خود صدام را مجبور به استفاده از سلاح‌های شیمیایی کردند.

استاد حوزه علمیه قم به نقش شهدا در جنگ تحمیلی اشاره کرد و یادآور شد: شهدا با تقدیم خون خود سرمایه ملی یعنی انقلاب را حفظ کردند و به تمام دنیا ثابت کردند که مردم ایران برای دفاع از حق جان خود را تقدیم می‌کنند.

وی تصریح کرد: یادواره شهدا در حقیقت توجه به فضیلت ‌‌‌آنها و تابلوی تمام‌نمای صحنه عاشورا در مقاطع مختلف تاریخ است.

 در مراسم مذکور حاج صادق آهنگران برای جمع حاضر به مداحی پرداخت.

نهمین یادواره یکصد و یک شهید تخریبچی استان گیلان با حضور مردم، مسئولین و خانواده‌های شهدا در مهدیه رشت برگزار شد./ عکس: سید ابراهیم حسینی

IMG_7058
IMG_7069

 

IMG_7080
IMG_7082

 

IMG_7096
IMG_7097

 

IMG_7131
IMG_7154

 

IMG_7158
IMG_7179

 

IMG_7187
IMG_7190

Share