سنگ تمام پزشکیان برای کواکبیان

امروز جمعی از اصلاح طلبان و اعضای حزب مردم سالاری گرد هم آمدند تا در قالب کنگره یازدهم این حزب از کواکبیان برای حضور در انتخابات سال آینده دعوت نمایند.مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی نخستین سخنران مدعو این گردهمایی بود. به گزارش دیارمیرزا : نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی سخنان […]

امروز جمعی از اصلاح طلبان و اعضای حزب مردم سالاری گرد هم آمدند تا در قالب کنگره یازدهم این حزب از کواکبیان برای حضور در انتخابات سال آینده دعوت نمایند.مسعود پزشکیان نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی نخستین سخنران مدعو این گردهمایی بود.

images

به گزارش دیارمیرزا : نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی سخنان خود را این گونه آغاز کرد که: واقعیت مشکلات کشور ما این است که به راحتی از حرف های روشن و بدیهی می گذریم.

پزشکیان سپس به واقعه عاشورا و قیام اباعبدالله الحسین (ع) اشاره و تصریح کرد: تمام واقعه عاشورا به دلیل این بود که عده ای با امام سوم شیعیان تعهد کردند اما زیرش زدند و گفتند ما پشت شما هستیم، ادامه داد: اما دیدید که چه اتفاقی افتاد! واقعه عاشورا از منظر شهید مطهری سه دلیل داشت که یکی دعوت، دوم ایستادن در مقابل ظلم و سوم امر به معروف و نهی از منکر بود.

در ادامه، نماینده مردم تبریز در خانه ملت به تشریح تعهد از منظر نگاه امیرالمومنین علی (ع) پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) وقتی خلیفه می شود در مقابل سخنانی که ابراز می دارد می گوید من گردنم را گرو می گذارم و ضمانت حرف هایم خودم هستم؛ در بین فرایض خدا هیچ چیزی به اندازه پایبندی به عهد و پیمان مورد قبول انسان ها نیست حتی مشرکان نیز این را متعهد بودند. دین ما می گوید حتی به دشمنت نارو نزن.

پزشکیان از سخنان برخی مسئولان که می گویند ما قانون را قبول نداریم با لحن تندی انتقاد کرد و اظهار داشت: کسانی که قانون را وضع می کنند با سلایق مختلف هستند و شورای نگهبان نیز تائید می کند که این تعهدی بین همه سلائق است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی گفت: ما با چه وضعیتی روبرو هستیم؟ قانون می​نویسیم اما اجرا نمی​شود. قانون تعهد مشترک یک ملت است. آن وقت مجری قانون می​گوید من قانون را قبول ندارم! امام (ره) می​فرمود: تو غلط کردی قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد. هرکس می​گوید قانون را قبول ندارم حتی اگر به اسم دین باشد، یک دیکتاتور است. همه باید قانون را اجرا کنند.

به گزارش دیارمیرزا ،پزشکیان در مراسم یازدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری گفت: رعایت نکردن قانون موجب هرج‌ومرج و توهین می‌شود، در این شرایط سنگ روی سنگ بند نمی‌آید. وقتی قانون به برنامه تبدیل شد، دیگر نمی‌توانیم آن قانون را رعایت نکنیم.

وی با بیان این‌که «چرا به جامعه وعده داده‌ایم و عمل نکرده‌ایم» اظهار کرد: هنگامی که وعده می‌دهیم و به وعده‌های خود پایبند نیستیم، در واقع خشم خدا و مردم را برمی‌انگیزیم.

وی با انتقاد از آن‌چه آن را «وعده‌های پوچ و غیرعلمی» خواند، گفت: چرا به این میزان، آمار غلط به جامعه می‌دهیم.

وزیر اسبق بهداشت در دولت اصلاحات در بخشی از سخنان خود افزود: ممکن است من خیلی چیزها را قبول نداشته باشم. مثلا من به آقای احمدی​نژاد رای ندادم ولی وقتی قانون گفت که او رئیس جمهور است، می​پذیرم. اما اینکه کسی بگوید من قانون یا برنامه را قبول ندارم، مسخره نیست؟ چقدر به مردم وعده دادیم و عمل نکردیم؟ چقدر به مردم دروغ گفتیم؟ وقتی وعده دادی و خلاف کردی، خشم مردم را برانگیخته​ای. چقدر آمار غلط دادیم؟ دو تا کار کردیم، گفتیم ۱۰۰ تا کار کرده​ایم!

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی راه های برون رفت جامعه از وضعیت فعلی را در دو محور دانست و گفت: علم و عالمانه تصمیم گرفتن و دوم مشارکت همه یعنی همه مردم از مواردی است که تنها راه برون رفت از وضعیت فعلی است که هر دوی اینها با محوریت ایمان و باور تحقق می یابد.

پزشکیان با تاکید بر اینکه باید مسائل مهم کشور را کارشناسی شده بررسی کرد و تصمیم گرفت، گفت: بنده علم اقتصاد، کشاورزی و غیره ندارم و اگر بخواهم در مورد این مسائل نقشه بکشم، دروغ گفتم و سرتان را کلاه گذاشتم. چرا که من دکترای قلب دارم و در همین علم نیز عالم تمام نیستم.وی با طرح این پرسش که اگر شخصی در این مملکت بیمار شود، خود را به شخص حزب الهی می سپرد یا یک فرد متخصص؟ گفت: جامعه را باید به دست یک انسان متخصص سپرد تا بتوان برای جامعه یک نقشه راه روشن ترسیم کند.

در پایان پزشکیان اظهار داشت: برون رفت از وضعیت فعلی سه تاحرف بیشتر ندارد، «علم، مشارکت و ایمان و باور». اول باید عالمانه تصمیم بگیریم و به کارشناسان احترام بگذاریم. این فقر و بدبختی و بیکاری که در جامعه هست به خاطر این است که کسانی نقشه راه را کشیده​اند که کار را بلد نبودند.

Share