طبق اخبار موثق:

سفرهای بین المللی مشایی از چه زمانی آغاز می شود؟

حدود ۲۰ سفر بین المللی برای مشایی در راستای انجام وظیفه جدیدیش در دبیرخانه جنبش عدم تعهد پیش بینی شده است که وی به نمایندگی از رییس جمهور انجام خواهد داد و البته صدا و سیما قانوناً موظف به انعکاس اخبار این سفرهاست. این به معنای حضور پررنگ و مستمر مشایی در فراگیر ترین و تاثیرگذارترین رسانه کشور طی ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری است.

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اقدام خبرساز جدیدی توسط دولت در حال شکل گیری است. شنیده شده است سفر های بین المللی مشایی مشابه به سفرهای استانی احمدی نژاد برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دیارمیرزا،یکی از اقدامات متمایز احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم سفرهای استانی وی بود. انصافاً از نظر سیاسی، اقتصادی و اجتماعی؛ حضور رئیس جمهور و وزاریش در دورترین و محرومترین نقاط کشور اثرات بسیار مثبتی دارد.

تمرکززدایی ، تقویت وحدت ملی ،بررسی پروژه های نیمه تمام از نزدیک و رفع موانع مالی و حقوقی آنها،کمک به رشد متوازن کشور، توجه بیشتر به روستاها و مناطق محروم از ثمرات سفرهای استانی است اما به نظر می آید این کار پسندیده نیز به مانند بسیاری از کارهای دولت نهم از مسیر اصلی خود منحرف شد.

توزیع نقدی پول با نامه های مردمی ، مصوبات غیر کارشناسی و عوام پسندانه ،تا خیر در اجرا و اجرایی نشدن بسیار از مصوبات و شکل تبلیغاتی گرفتن سفرها از انتقاداتی است که حالا به این ابتکار احمدی نژاد وارد می شود.

در طول این سالها صدا و سیما نیز در پوشش اخبار سفرهای استانی محمود احمدی نژاد سنگ تمام گذاشت که این موضوع حتی در آستانه انتخابات ۸۸ موجب اعتراض سایر نامزدها شد و رقبا دولت و رسانه ملی را متهم به استفاده انتخاباتی از سفرها نمودند.اتهامی که دولتمردان و مدیران رسانه ملی به هیچ‌وجه نپذیرفتند. دولتی ها سفرها را در راستای خدمت رسانی دولت مهرورز تفسیر کردند و رسانه ملی منع قانونی برای پوشش سفرها نمی دید.

دولت برای برروی آنتن نگاه داشتن تصویر محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهور نیز از موارد قانونی تفاهم نامه های موجود مابین روابط رسانه ملی و دولت استفاده کرد تا رحیمی در اوج حملات و اتهامات وارده در جریان پرونده بیمه، تیتر یک اخبار داخلی صدا و سیما باشد.

موردی که دولت قصد دارد جهت حضور پررنگ مشایی در صدا و سیما در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به خوبی از آن استفاده کند.

چندی پیش مشایی رییس دبیرخانه جنبش عدم تعهد شد.احمدی نژاد در حکم انتصاب مشایی از جمله نوشت:

“اطمینان دارم که با همت، ژرف‌اندیشی، جامع‌نگری و سعه صدر ستودنی شما، فرصتی فراهم خواهد گشت تا همه اندیشمندان، دلسوزان، دانشگاهیان و حوزویان ایران و همه متفکران، عدالت‌طلبان و آزادی‌خواهان جهان و دولت‌ها و ملت‌های عضو و غیر عضو دست در دست هم و برای ساختن دنیایی بهتر تلاش نمایند و همه استعدادها و توانمندی‌ها در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی با ارتباط و هم‌افزایی همگانی اجازه ظهور و فرصت حضور یابند.”

آن زمان نیزمنتقدان دولت با تردید و محتاطانه به این حکم نگاه می کردند و منتظر ماندند تا به مرور زمان مشخص شود نیت واقعی احمدی نژاد از این انتصاب چیست.

گویا زمان موعود نزدیک است. بنا به یافته های خبرنگار “فارسی ۲۴” ، حدود ۲۰ سفر بین المللی برای مشایی در راستای انجام وظیفه جدیدیش در دبیرخانه جنبش عدم تعهد پیش بینی شده است که وی به نمایندگی از رییس جمهور انجام خواهد داد و البته صدا و سیما قانوناً موظف به انعکاس اخبار این سفرهاست. این به معنای حضور پررنگ و مستمر مشایی در فراگیر ترین و تاثیرگذارترین رسانه کشور طی ماههای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری است.

با آنکه هنوز بسیاری حضور جدی مشایی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را باور ندارند بخش دیگری از کمپین تبلیغاتی آقای خاص در حال اجرا است.

Share