روایت پسر از دارایی پدر

محسن هاشمی در مصاحبه ای که اخیرا منتشر شده است آخرین وضعیت دارایی ها و املاک پدر خود از جمله ۲۰۰ قطعه زمین در قم، پاساژ و آپارتمان های خیابان گرگان، چندین میلیون متر مربع زمین در کرج، زمین ۱۲۰۰ متری در دزاشیب و هشت آپارتمان و.. را تشریح کرد. محسن هاشمی گفت: یکی از […]

محسن هاشمی در مصاحبه ای که اخیرا منتشر شده است آخرین وضعیت دارایی ها و املاک پدر خود از جمله ۲۰۰ قطعه زمین در قم، پاساژ و آپارتمان های خیابان گرگان، چندین میلیون متر مربع زمین در کرج، زمین ۱۲۰۰ متری در دزاشیب و هشت آپارتمان و.. را تشریح کرد.

محسن هاشمی گفت: یکی از دارایی‌‌های معروف هاشمی رفسنجانی مربوط به قبل از انقلاب بیش از ۲۰۰ قطعه زمین در قم در سالاریه بوده است که آقای شجونی گهگاه از آن نیز در مصاحبه‌ها یاد می‌کنند. از آن قطعات فقط کمتر از ۱۰ قطعه مانده که آن هم به نام ایشان نیست و در اختیار خانواده ایشان یعنی ماهاست. لذا ملاحظه می‌نمائید که حدود ۱۶۰ قطعه از آن در جهت اهداف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی انقلاب هزینه شده است و باقی‌مانده در جهت معاش خانواده و فرزندان استفاده شده است اگر دارایی و امکاناتی در اختیار ما به عنوان خانواده است از این املاک یا تبدیل به احسن شده این املاک قبل از انقلاب است. بنابراین ملاحظه می‌فرمائید که حجم و رقم دارایی ایشان تا چه حدی بیش از ۷۵% کم شده است.

وی افزود: ایشان در کرج و در تهران خیابان گرگان سابق صاحب ۵۰% یک پاساژ و چند آپارتمان‌ بودند که دیگر از آنها خبری نیست. و بخش مهمی از آن در جهت انقلاب و ۲۰% درصدی در جهت معاش خانواده که هم اکنون با ۵ فرزند، ۳ عروس، ۲ داماد، ۹ نوه خانواده بزرگی است. هزینه شده است. لذا مشخص است که چون ایشان و خانواده فعالیت اقتصادی نمی‌کرده اجباراً از جیب خورده است.

یا دوستان و همکاران و همفکران قدیمی‌ ایشان می‌دانند. قبل از انقلاب در هلجرد کرج ایشان به همراه همفکران مبارزه خود نسبت به خرید چندین میلیون متر مربع زمین اقدام نمودند. هم اکنون از آن زمین‌ها به اندازه چند صد متر بیشتر برای باقی‌مانده است. نزدیک به ۹۵% آن زمین‌ها به تشکیلات سالمندان کهریزک بهشت معصومه کرج واگذار شده است. در نتیجه برای ایشان دارایی نمانده است. صحبت از کم شدن نیست بلکه برای ایشان هیچ دارایی باقی نمانده است. فقط همان زمین کشاورزی پسته در بهرمان و نوق است که آن هم ارث پدری است و مهر حاج خانم است و هم اکنون توسط من مدیریت می‌شود و از آن درآمد زندگی ایشان و خانواده را می‌چرخاند.

محسن هاشمی تصریح کرد: بنابراین به قاطعیت می‌شود گفت که دارایی هاشمی رفسنجانی و خانواده نسبت به قبل از انقلاب حداقل بین ۶۰ تا ۸۰% بستگی به نوع قیمت‌گذاری کمتر شده است.

اخیراً یکی از دارایی‌های مانده از قبل از انقلاب یعنی زمین ۱۲۰۰ متر مربعی با ۸ آپارتمان آن در دزاشیب را به عنوان وثیقه برای آزادی مهدی گذاشته‌ایم. فکر می‌کنم که خداوند این دارایی که از قبل از انقلاب خریداری شده بود و ایشان به بچه‌ها و برای زندگی واگذار کرده بودند و تا هم اکنون حفظ شده بود توانست برای رفع ظلمی که به خانواده ما استفاده گردد! خداوند واقعاً بزرگ است. این ملک را پدر در سال ۱۳۵۳ متری مربعی ۱۰۰۰ تومان خریده بودند و بعد از نزدیک به ۴۰ سال با نظر و قدرت و کمک خداوند برای از بین بردن مکر ماکرین مورد استفاده قرار گرفت. واقعاً خداوند بزرگ است که این ملک بنام فرزندان می‌شود و برای آزادی مهدی از زندان هزینه می‌شود.

Share