رهنما:برگزاری برنامه های ویژه بانوان از نیازهای جامعه دانشگاهی است

به گزارش دیار میرزا به نقل از  خبرگزاری دانشجو از رشت مهتاب رهنما صبح امروز در کارگاه تخصصی آموزش سرگروه های حلقه های صالحین مطالعات زنان و خانواده که در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد گفت: بسیج به عنوان یک تشکل مردمی است که شما دانشجویان در آن تشکل عضو هستید و به فعالیت می […]

به گزارش دیار میرزا به نقل از  خبرگزاری دانشجو از رشت مهتاب رهنما صبح امروز در کارگاه تخصصی آموزش سرگروه های حلقه های صالحین مطالعات زنان و خانواده که در دانشگاه آزاد لاهیجان برگزار شد گفت: بسیج به عنوان یک تشکل مردمی است که شما دانشجویان در آن تشکل عضو هستید و به فعالیت می پردازید بنابراین پرداختن به برنامه های خاص قشر بانوان در دانشگاه از وظایف اصلی شماست .

وی گفت: جامعه غرب از منظر دشمنی هر آن کاری را که برای موفقیت خود انجام دهد از حیطه زنان شروع می کند و شما دانشجویان نباید انفعالی عمل کنید بلکه باید در راستای برگزاری برنامه های ویژه دانشجویان خواهر در دانشگاه  و حتی درجامعه برنامه ریزی کنید، پیشگام باشید تا بر روی قشر خاکستری دانشگاه و جامعه که سردرگم است و ممکن است جذب هر گروهی چه معاند و چه موافق شود تاثیر مستقیم بگذارید تا رسالت خود در بسیج را به انجام برسانید.

بسیج دانشجویی

مدیریت خواهران سازمان بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد:در چند ساله اخیر دغدغه مقام معظم رهبری سبک زندگی است و بارها براین موضوع تاکید کردند و ما موظفیم این موضوع را در دانشگاه برای دانشجویان و یا در جامعه تبیین کنیم.

وی با اشاره سریال کلاه پهلوی گفت: با نگاه کردن به این سریال کاملا متوجه می شویم که چطور جزء جزء مسائل زنان را پیگیر شدند و با ترفندهای خاص و با شیوه های مدرن اعتقادات و حجاب زنان را تحت تاثیر قرار دادند.

مدیریت خواهران سازمان بسیج دانشجویی گفت: ما باید به جای تاثیر پذیری، تاثیرگذار باشیم زیرا غرب با استفاده ابزاری از زنان و مطرح کردن فمنیسم ، با بیگاری گرفتن از زن و کم رنگ کردن حجاب داعیه ی دفاع از حقوق زن را دارد.

رهنما گفت: بی بندو باری و رواج دادن آن نشان این است که غرب با این موضوع می خواهد مارا به عقب براند و خود پیشرفت داشته باشد چراکه اگر به محدوده جامعه علمی غرب توجه کنیم از این افسارگسیختگی هیچ نشانی نمی بینیم.

وی تاکید کرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری  و با عناوین متنوع روز می توان برنامه های خاص زنان را در دانشگاها برگزار نمود.

در ادامه این برنامه کارگاه تخصصی با عنوان« بررسی پیامدهای فمنیست بر زنان و دختران در غرب »برگزار شد که دراین کارگاه کوثرحاجی پور کارشناس مسائل فمنیسم در خصوص شناختی از فمنیسم،تعریف فمنیسم،،آسیب شناسی نظام خانواده در غرب، انحرافات جنسی ،مبانی تمدن غرب و ظهور فمنیسم و هویت زن از طریق پاور پوینت مطالبی را ایراد نمود .

وی در این کارگاه سوالاتی را  در خصوص موارد بالا ذکر نمود و دانشجویان با اطلاعات کافی به سوالات پاسخ گفتند

لازم به ذکر است:د ر این کارگاه پرسش و پاسخ به صورت دوجانبه  مطرح می شد.

Share