رشد چهار هزار متری فضای سرپوشیده ورزش در گیلان

دیارمیرزا :محمد بابایی ظهر امروز در دیدار جامعه ورزش، سمن‌های ورزش استان و ورزشکاران با نماینده ولی‌ فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تبریک دهه مبارک فجر در مقایسه آماری ورزش استان در سال ۵۷ و پس از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: پس از انقلاب کشور و گیلان در عرصه ورزشی متحول شد و […]

دیارمیرزا :محمد بابایی ظهر امروز در دیدار جامعه ورزش، سمن‌های ورزش استان و ورزشکاران با نماینده ولی‌ فقیه در گیلان و امام جمعه رشت با تبریک دهه مبارک فجر در مقایسه آماری ورزش استان در سال ۵۷ و پس از پیروزی انقلاب، اظهار کرد: پس از انقلاب کشور و گیلان در عرصه ورزشی متحول شد و احساسات مذهبی در ورزشکاران افزایش یافت به طوری که در میادین ورزشی با اعتقادات دینی حاضر می‌شوند.

*همگانی کردن ورزش مهم‌ترین دستاورد انقلاب است

وی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را همگانی کردن ورزش عنوان کرد و افزود: در دولت پهلوی ورزش تنها برای اشراف و برای یک چهارم جمعیت ۳۰ میلیونی سال ۵۷ و اشخاص خاص بود اما پس از پیروزی انقلاب ورزش در بین آحاد مختلف مردم گسترش یافت و همگانی شد.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: در سال ۵۷ جمعیت ورزشی استان شش هزار و ۵۰۰ نفر بود اما امروز این جمعیت به ۱۳۱ هزار ورزشکار سازمان ‌یافته رسیده است و سه برابر این جمعیت نیز به صورت غیر سازمان‌ یافته فعالیت دارند.

*رشد چهار هزار متر مربعی مساحت فضای سرپوشیده ورزشی گیلان

وی با اشاره به اینکه در سال ۵۷ مساحت فضای ورزشی سرپوشیده چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع بود، گفت: این فضا ‌اکنون به ۱۸۵ هزار و ۶۳۵ متر مربع رسیده است.

بابایی گفت: فضای ورزشی روباز گیلان قبل از انقلاب ۱۳ مورد بود که پس از پیروزی شکوهمند انقلاب به ۲۰۰ مورد رسیده است.

به گفته وی گیلان در سال ۵۷ دارای ۲۰ هیئت ورزشی و ۲۳ باشگاه ورزشی بود که اکنون به ۴۶ هیئت و ۶۶۰ هیئت ورزشی در استان و ۵۲۷ باشگاه ورزشی رسیده است.

مدیر کل جوانان و ورزش گیلان یادآور شد: گیلان در سال ۵۷، ۱۱۰ مربی داشت و اکنون به ۹ هزار و شش نفر مربی رسیده که نشان از تلاش سی و چهار ساله انقلاب دارد.

* اجرای ۲۷۰ برنامه فرهنگی ‌ورزشی گیلان در دهه فجر

وی درباره فعالیت‌های فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان اذعان کرد: این اداره کل در راستای فعالیت‌های خود در زمینه فرهنگی ۲۴ برنامه عمده در رشت و ۲۷۰ برنامه متنوع ورزشی و فرهنگی را در استان برگزار کرده است.

بابایی حضور گسترده جامعه ورزش در یوم‌الله ۲۲ بهمن را از مهم‌ترین برنامه‌های دهه فجر جاری ذکر کرد.

وی از افتتاح ۱۴ پروژه ورزشی در دهه فجر امسال خبر داد و خاطر نشان کرد: فضای ورزشی گیلان به ۶۲ سانتی‌متر مربع رسیده است و کشتی گیله ‌مردی نیز به نام گیلان ثبت ملی شد.

منبع: فارس

Share