دیدار نمایندگان و فائزه‌هاشمی در اوین

دیارمیرزا   یک عضو کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به «بازدید این کمیته از زندان اوین، گلایه‌های فائزه هاشمی در حضور نمایندگان از وضعیت غذای زندانیان واعتراض به وجود دوربین‌های مدار بسته در بند نسوان» گفت که پس از این بازدید نام زندان اوین را هتل اوین خواهد گذاشت! صفر […]

دیارمیرزا   یک عضو کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به «بازدید این کمیته از زندان اوین، گلایه‌های فائزه هاشمی در حضور نمایندگان از وضعیت غذای زندانیان واعتراض به وجود دوربین‌های مدار بسته در بند نسوان» گفت که پس از این بازدید نام زندان اوین را هتل اوین خواهد گذاشت!

صفر نعیمی رز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اعضای کمیته امنیت از بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات و بند ۳۰۹ مربوط به زندانیان فتنه، امنیت ملی ، منافق و چپ، القاعده، ملی و مذهبی، مشارکت، نهضت آزادی، اهل سنت و بهائیت و همچنین چند تن از محکومان اختلاس ۳ هزار میلیاردی که از بزرگان شرکت‌ها و بانک‌ها و اداره‌جات بودند، بازدید کردند.
وی افزود: ما همچنین از بند نسوان که شامل محکومان بهایی، منافق، فتنه و مجاهد بود بازدید کردیم و سرکرده‌ آن‌ها فائزه هاشمی رفسنجانی صحبت‌هایی را با نمایندگان داشت که البته اظهاراتش با توجه به وضعیت خانوادگی او مطرح می‌شد مثلا او به نوع غذا ایراد می‌گرفت که باید گفت شاید هم حق دارد زیرا او غذاهایی را که همه می‌خورند نمی‌خورده، اما از نظر من غذای زندان اوین از غذایی که ما در خانه می‌خوریم بهتر بود.
 14759_orig
نماینده‌ مردم آستارا در مجلس یاد آور شد: فائزه هاشمی همچنین خواستار آزادی مشروط برخی زندانیانی شد که نیمی از مدت زندان خود را متحمل شده‌اند، در حالی که این آزادی مشروط برای افراد خاصی است نه کسانی که منافق، بهایی و از عوامل فتنه باشند، پرچم اباعبدالله را به آتش کشیده باشند و قصدشان براندازی حکومت باشد، ضمن این که بسیاری از این افراد غیر از حکم‌های صادره اتهامات رسیدگی نشده‌ای را نیز دارند.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جمع‌آوری دوربین‌های مدار بسته از بند نسوان را از دیگر خواسته‌های فائزه هاشمی در دیدار نمایندگان از زندان اوین عنوان کرد و گفت: در شرایطی که بند نسوان در اختیار بانوان قرار دارد چنین درخواستی معنا ندارد و اگر خودکشی یا اتفاق دیگری در بند نسوان به وجود بیاید با وجود دوربین ثبت و ضبط می‌شود؛ مگر در مورد ستار بهشتی آشوبی اتفاق نیفتاد؟ دلیلش این بود که در زندانی که او مستقر بود دوربین وجود نداشت.
نعیمی با بیان این‌که کمیسیون امنیت مجلس مشکلات زندانیان را مورد مطالعه قرار خواهد داد، گفت: ما در بند آقایان زندانیان دیگری از جمله آقای محسن میردامادی را ملاقات کردیم. وی با اشاره به طبقه‌بندی زندانیان با توجه به نوع جرم آن‌ها ادامه داد: آن‌چه در بدو ورود برای ما جالب توجه بود تعیین طبقه‌بندی زندان و زندانیان بود که کار قابل توجهی است و مقرر شده در زندان اوین محکومین مالی، جرایم علیه امنیت، اتباع بیگانه منهای پاکستان و افغانستان و محکومین دوجنسیتی نگهداری شوند و زندانیان مواد مخدر و اتباع بیگانه پاکستان و افغانستان در قزلحصار ، سارقین مسلح و متجاوزان به نوامیس در رجایی شهر، سارقین منهای سرقت‌های مسلحانه در تهران بزرگ و بانوان در شهر ری مستقر شوند.
 نعیمی
نعیمی اضافه کرد: نمایندگان همچنین از قرنطینه زندان اوین که محل تجمع زندانیان قبل از تعیین تکلیف آن‌هاست بازدید کردند که از امکانات عالی برخوردار بود؛ بهداری زندان هم از دیگر مکان‌هایی بود که نمایندگان از آن بازدید کردند که در آنجا هم پزشک عمومی مستقر بود و هم پزشک متخصص با توجه به نیاز بیمار حضور پیدا می‌کند، آشپزخانه ی زندان هم مجهز بود و برنامه‌ غذایی متنوع و خوبی داشت.
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدید نمایندگان از بخش‌های عمومی زندان و مجتمع فرهنگی و تربیتی آن تصریح کرد: در این بخش انواع کلاس‌های مختلف زبان، سفالگری و معرق کاری دایر بود.
نماینده مردم آستارا در پایان تاکید کرد: آن‌چه پیش از این زندانیان را به گلایه وا می‌داشت این بود که تخت خواب در زندان به اندازه‌ کافی وجود ندارد و کسانی که به آن‌ها تخت خواب نمی‌رسد ناچار بودند کف خواب شوند که بر اثر آن دچار درد کمر و کلیه می‌شدند اما در حال حاضر همه زندانیان تخت خواب د ارند و من پس از این بازدید نام ندامتگاه علمی را هتل علمی می‌گذارم زیرا امکانات آن از هر لحاظ مناسب بود.
Share