صبح امروز

دکترحسن حبیبی دارفانی را وداع گفت

احمدی نژاد در پیام تسلیت: اینجانب درگذشت آن فقید سعید را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه دانشمندان و مسئولان کشور و خصوصا خانواده محترم ایشان و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم مراتب عالی رضا و رضوان الهی و برای سایر بازماندگان معزز صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.

به گزارش دیار میرزا  به نقل از ایسنا  دکتر حسن حبیبی معاون اول سابق رئیس جمهوری صبح امروز دارفانی را وداع گغت

حبیبی رییس بنیاد ایران شناسی بود. وی هم‌چنین وزیر ارشاد دولت بازرگان، وزیر علوم و آموزش عالی و پس از آن وزیر دادگستری دولت میرحسین موسوی و معاون اول اکبر هاشمی رفسنجانی و دولت اولِ سیدمحمد خاتمی در ایران بود.دکتر حبیبی

وی هم چنین ازجمله حقوق‌دانانی بود که پس از انقلاب ایران، پیش‌نویس متن قانون اساسی را با استفاده از قوانین اساسی سایر کشورها تهیه کرد.

وی در روز دوازدهم بهمن ماه ۱۳۹۱ در سن ۷۵ سالگی دیده از جهان فرو بست.

 

 

 

n00176598-t

 

 

 

محمود احمدی‌نژاد  و علی لاریجانی در پیامی درگذشت ادیب و دانشمند توانا دکتر حسن حبیبی را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت محمود احمدی‌نژاد به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت برادر گرامی و بزرگوار، ادیب و دانشمند توانا و از چهره‌های ماندگار کشور جناب آقای دکتر حسن حبیبی موجب تأثر و تألم فراوان گردید.
ایشان اندیشمندی مومن و متواضع بودند که با اخلاقی نیکو و پسندیده پیوسته در عالی‌ترین مناسب علمی، سیاسی و فرهنگی از هیچ تلاشی برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران فروگذار ننموده و منشأ خدمات ارزنده‌ و ماندگاری گردیدند. اینک در طلیعه ایام‌الله دهه فجر ندای ملکوتی «ارجعی اِلی ربَّک» را لبیک گفته و به سوی معبود خویش شتافتند و انشاءالله در جمع شهداء و امام شهداء آرام خواهند گرفت.
اینجانب درگذشت آن فقید سعید را به محضر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، جامعه دانشمندان و مسئولان کشور و خصوصا خانواده محترم ایشان و ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم مراتب عالی رضا و رضوان الهی و برای سایر بازماندگان معزز صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.
محمود احمدی‌نژاد
رییس‌ جمهوری اسلامی ایران

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت حسن حبیبی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت.

پیام تسلیت علی لاریجانی به مناسبت درگذشت دکتر حسن حبیبی به این شرح است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

درگذشت آقای دکتر حسن حبیبی که از چهره‌های درخشان، کوشا و پرتلاش انقلاب و نظام جمهوری اسلامی می‌باشند، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

ایشان از شخصیت‌هایی بودند که از سال‌های آغازین نهضت و انقلاب و همچنین پس از پیروزی آن در جایگاه‌های مهم و تاثیرگذار به ایفای نقش پرداختند که خدمات آن مرحوم به عنوان عضویت در کمیته تدوین پیش‌نویس و نیز شورای بازنگری قانون اساسی، نمایندگی مجلس شورای اسلامی، مسوولیت وزارت دادگستری، عضویت در شورای نگهبان، معاونت اولی رییس‌جمهور، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ریاست هیات امنای فرهنگستان‌های جمهوری اسلامی، ریاست بنیاد ایران‌شناسی و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام در تاریخ پرشکوه انقلاب همواره به یادگار خواهد ماند.

اینجانب از سوی خود و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضایعه درگذشت دکتر حسن حبیبی را به ملت شریف ایران و خانواده آن مرحوم تسلیت گفته، برای روح بلند ایشان رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و شکیبایی از درگاه خداوند متعال مسالت می‌کنم.

علی لاریجانی

رییس مجلس شورای اسلامی»

Share