صبح امروز:

دیدار صمیمی اعضای شوراهای استان با استاندار

کیهان هاشم نیا : زیبنده استان گردشگرپذیری مثل گیلان نیست که در حاشیه جاده ها و مناطق گردشگری اش مملو از زباله باشد و اعضای شوراها باید با مشارکت همگانی مردم و همکاری بیشتر را ادارات در حل این مشکل اهتمام جدی کنند.

به گزارش دیار میرزا به نقل از واحد مرکزی خبر در این نشست ۲ساعته که با هدف تعامل بیشتر اعضای شوراها و پیگیری مشکلات شهرستانها برگزار شد، هم میهمانان و هم میزبان جلسه از یکدیگر مطالباتی داشتند.

در این نشست نخست تعدادی از روسای شوراهای برخی شهرستانها مشکلات و مطالبات خودشون رو مطرح کردند. رسیدگی به وضعیت ساخت و ساز و عمران شهری و روستایی، توجه به مشکلات زیست محیطی و آلودگی رودخانه ها – کمبود اعتبارات مالی در خصوص عمران شهر و روستا – اصلاح قوانین شوراها و رسیدگی به مشکلات مردم مناطق جنگل نشین از مهم ترین مطالبات و خواسته های روسای شورای شهرستانهای بود.

استاندار گیلان هم در این نشست با بیان اینکه اعضای شوراها به عنوان مشاوران امین مسئولان می توانند مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود را به مدیران کل منعکس کنند از آمادگی استانداری برای نشست های فصلی با اعضای شوراهای استان خبر داد. کیهان هاشم نیا افزود: زیبنده استان گردشگرپذیری مثل گیلان نیست که در حاشیه جاده ها و مناطق گردشگری اش مملو از زباله باشد و اعضای شوراها باید با مشارکت همگانی مردم و همکاری بیشتر را ادارات در حل این مشکل اهتمام جدی کنند.

اما استاندار نیز چند مطالبه از شوراهای اسلامی شهر و روستا داشت. توجه ویژه به استفاده از ظرفیتهای گردشگری از جمله ایجاد مجتمع های اقامتی و خط گردشگری – پاکسازی چهره روستا ها، شهرها و جاده های استان از زباله ها، برجسته سازی محسنات استان از طریق استفاده از نهادها و پاکیزگی محیط، از مهم ترین مطالبات استاندار از اعضای شوراهای استان بود.

خدایگانی رییس شورای اسلامی استان نیز در این نشست گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۴۰۰ نفر عضو شوراهای استان هستند که در ۵۱ شهر – ۴۴ بخش و ۱۹۸۹ روستای استان فعالیت می کنند.

Share