جعفرزاده ایمن آبادی:

دولت موظف است در چارچوب قانون حرکت کند

غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «در رابطه با مسئله لایحه بودجه امروز تعداد زیادی از نمایندگان تذکری را آماده و در حال جمع آوری امضاء هستند تا آن را اعلام کنند.»وی ادامه داد: «دولت موظف است در چارچوب قانون حرکت کند و ما هم اینجا نشستیم تا دولت از این چارچوب خارج نشود. مجلس اجازه نمی دهد هیچ مرجعی خلاف قانون عمل کند.»

دیارمیرزا: علی لاریجانی امروز در واکنش به صحبت های میرتاج الدینی ضمن غیرمنطقی دانستن این صحبت ها اعلام کرد ارایه لایحه بودجه از وظایف دولت است و حال که دولت تاخیر داشته باید علاوه بر لایحه بودجه لایحه دو دوازدهم به مجلس ارایه شود.

به گزارش فرارو، وی افزوده است: در صورتی که دولت لایحه دو دوازدهم ندهد مجلس ناچار است مانند سال های قبل تنخواه برای دولت تصویب کند.

میرتاج الدینی دیروز با اشاره به در نظر گرفتن اقدامات ویژه دولت در بودجه سال آینده گفته بود: دولت بنایی بر ارائه بودجه چند دوازدهم به مجلس ندارد.

میرتاج الدینی با تاکید بر این که دولت بودجه را فقط به صورت کامل به مجلس ارائه خواهد داد، افزوده بود: بهتر است مجلس در برخی مواقع خود را با شرایط تطبیق دهد.

میرتاج الدینی ادامه داده بود: لازم است مجلس شرایط را به گونه ای فراهم کند که بتواند ظرف ۴۵ روز و تا پایان سال جاری بودجه را به تصویب برساند.

شایان ذکر است میرتاج الدینی در حالی خواستار تطبیق مجلس با شرایط شده است که طبق قانون دولت موظف است در ۱۵ آذر هر سال لایحه بودجه را جهت تصویب به مجلس ارائه دهد.

پیش از این و با توجه به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه برخی نمایندگان شاخص مجلس خواستار ارائه بودجه چند دوازدهم از سوی دولت شده بودند.

دولت موظف است در چارچوب قانون حرکت کند

تشبشق

غلامعلی جعفرزاده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «در رابطه با مسئله لایحه بودجه امروز تعداد زیادی از نمایندگان تذکری را آماده و در حال جمع آوری امضاء هستند تا آن را اعلام کنند.»

وی ادامه داد: «دولت موظف است در چارچوب قانون حرکت کند و ما هم اینجا نشستیم تا دولت از این چارچوب خارج نشود. مجلس اجازه نمی دهد هیچ مرجعی خلاف قانون عمل کند.»

وی افزود: «ما بیکار نیستیم و اینجا نشستیم قانون وضع می کنیم تا مدار کشور بر اساس یک چارچوب منطقی حرکت کند. اگر کسی نمی تواند خود را با قانون تطبیق دهد برود.»

این نماینده مجلس با بیان اینکه هیچکس در کشور فراقانونی نیست گفت: «اینها بالاتر از مقام معظم رهبری که نیستند. مطیع ترین فرد در مقابل قانون ایشان است، در حالی که ولایت مطلقه دارند، اما کاملا تابع قانون هستند. چطور یک رئیس قوه خود را فراقانونی می داند؟ مطمئن باشید این اتفاق نخواهد افتاد.»

جعفرزاده اظهار کرد: «به نظر می رسد دولت قصد دارد در مسئله بودجه به صورتی عمل کند که بحث عدم کفایت خود را مطرح کند. البته مجلس تمایلی به این اقدام ندارد، ولی اینطور نیست که اگر قدرت را به فردی دادند بگوید من هر کاری دلم بخواهد می کنم.»

جعفرزاده با بیان اینکه دولت در تاخیر ارائه بودجه کاملا اهدافی را دنبال می کند گفت: «بنده معتقدم اینها به واقع توانایی نوشتن بودجه را ندارند و وقتی هم می نویسند نمی توانند آن را رعایت کنند.»

وی افزود: «اینها عادت کردند در شهرها بچرخند و میان جمعیت در استادیوم ها پول توزیع کنند؛ اما مجلس نهم این اجازه را به دولت نداد و نمی دهد که با سوت و کف و هورا پول توزیع کنند.»

دولت به وظایف قانونی خود عمل نمی کند

همچنین در این رابطه موسی الرضا ثروتی دیگر عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «جای تاسف است وقتی مقام معظم رهبری می فرمایند مجلس باید ریل گذاری کند و دولت روی این ریل حرکت کند، آقای میرتاج الدینی می گویند مجلس باید خود را با دولت تطبیق دهد.»

وی تاکید کرد: «این صحبت آقای میرتاج الدینی کاملا خارج از قانون، غیراستاندارد و خلاف فرمان رهبری می باشد.»

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: «دولت موظف است در چارچوب قانون حرکت کند و لایحه بودجه را در ۱۵ آذر هر سال ارائه دهد و اگر در این امر تاخیر کرد طبق قانون باید بودجه چند دوازدهم بدهد.»

وی ادامه داد: «من نمی دانم چرا دولت دوست دارد خود قانون گذار باشد و وظایف خود را به درستی انجام نمی دهد.»

وی افزود: «وقتی مقام معظم رهبری این همه از وحدت و قانون صحبت می کنند؛ دولت باید قانون گرا باشد و طبق قانون حرکت کند و بودجه چند دوازدهم ارائه کند.»

ثروتی خاطرنشان کرد: «مجلس چون می داند دولت به وظایف قانونی خود عمل نمی کند و اکنون نیز وقتی باقی نمانده، برای بعد از عید بودجه تنخواه چند ماهه ای تصویب و در اختیار دولت خواهد گذاشت تا انشالله لایحه بودجه ارائه و در مجلس تصویب شود.»

وی در پایان افزود: «امروز هم آقای لاریجانی ضمن اظهار تاسف از صحبت های آقای میرتاج الدینی تاکید کردند اگر دولت بودجه چند دوازدهم ارائه نکند مجلس باید اقدام به تصویب تنخواه برای دولت کند.»

Share