رئيس جمهور در مرقد مطهر امام راحل

دولت لحظه ای از راه و اندیشه امام خمینی (ره) کوتاه نخواهد آمد

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد؛ آرمان بلندی که امام راحل عظیم الشان برای بشریت داشت که همان رساندن جامعه بشری به نقطه حاکمیت جهانی عدالت و اتصال دلها و اندیشه های مردم با تنها حقیقت جاری در هستی یعنی امام عصر(عج) و رسیدن به حکومت جهانی بود به فضل الهی محقق شود

به گزارش  دیارمیرزا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی نژاد صبح امروز (چهارشنبه) در مراسم تجدید میثاق اعضای دولت با آرمان های امام راحل (ره) با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی به ملت ایران و همه موحدان ، عدالتخواهان و آزادگان جهان گفت: امروز خادمان ملت در دولت بار دیگر به آستان بوسی امام راحل آمده اند تا با راه و نام امام عزیز تجدید بیعت کنندارمی.

وی اظهار داشت: امام مردی از جنس آسمان و انبیاء و احیا کننده راه آنان و ادامه دهنده مسیری بود که پیامبران و پیامبر عظیم الشان اسلام در برابر بشریت قرار دادند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه دهه فجر دهه پیروزی نهضت عظیمی است که امام خمینی (ره) آن را رهبری می کرد، تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در واقع پیروزی انسان ، فطرت های پاک و اندیشه های الهی بر شیاطین و دلبستگان به زمین و مادیات است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: دهه فجر تنها جشن انقلابیون و ملت ایران نیست بلکه جشن نوع انسان است که به طور فطری به دنبال توحید و عدالت و عزت هستند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران در حقیقت انقلاب انسان و بازگشت انسانها به حقیقت خود بود. طوفانی از امواج انسانی و اندیشه های الهی در جامعه بشری به راه افتاد و همه مناسبات ظالمانه را تحت تاثیر قرار داد.

احمدی نزاد

ریس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز اعضای دولت آمده اند تا با آرمان های امام راحل (ره) باردیگر تجدید بیعت کنند گفت: امام از زمین کنده و به آسمان پیوسته بود و از خود عبور کرده و به خدا رسیده بود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: وجود امام خمینی یکپارچه نور، هدایت ، عشق و رحمت برای جامعه بشری بود.

رییس‌جمهور با بیان اینکه اندیشه و نگاه امام خمینی (ره) در حقیقت همان صراط مستقیمی را معرفی می کرد که پیامبر و آل پیامبر و همه انبیاء الهی برای انسان ترسیم کرده اند، گفت: وجود امام خمینی(ره) خود یک پیام بود که تجلی صراط مستقیم الهی در آن روشن و نمایان است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: حرکتی که امام خمینی(ره) ۳۴ سال پیش آغاز کرد، به رغم همه طراحی های شیاطین و فراز و نشیب ها و سختی های طبیعی و غیرطبیعی، پرفروغ تر و شفاف تر از همیشه در ایران و در جهان پیگیری شده و می درخشد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: نام امام خمینی (ره) در اندیشه همه عدالت طلبان و آزادی خواهان و همه محرومان و مستضعفان و نوع انسان جاودانه است چرا که راه و اندیشه امام راحل جاودانه است و امروز خدا را شاکریم که دهه فجر در مرتبه ای بالاتر از هوشمندی ، معرفت ، کمال و شور و عزم برای حرکت به سمت قله است.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب به فضل الهی پرشکوه تر ، پررونق تر،‌الهام بخش تر از گذشته خواهد بود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه خدا را شاکریم که به ما فرصت تنفس در فضای الهی انقلاب که امام خمینی آن را ترسیم کرد را داده است، گفت: خدا را سپاسگزاریم که ما را به واسطه عشق به امام راحل عاشق پیامبر و اهل بیت پیامبر و در مسیری قرار داد که مسیر رشد، کمال و حیات حقیقی انسان است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: دهه فجر زمان بازنگری و مرور بر حقیقت انقلاب و مسیر طی شده در آن و یادآوری آرمان ها و اهداف بلندی که باید دنبال و محقق شود است. رییس‌جمهور با بیان اینکه تمامی وجود امام خمینی (ره) غمخوار، درخدمت، در کنار و برای مردم بود تصریح کرد: امام راحل برای خود هیچ حسابی باز نکرده بود محو خدا، مکتب اسلام ، پیامبر و اهل بیت(ع)، ارزش های الهی و عاشق فداکاری در راه آنها بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با حالت روحی و عواطف و احساسات و عشق و ایمان مردم زندگی کرد، اظهار داشت: امام راحل همواره مردم را گرامی می داشت و اراده آنان را در اداره کشور و پیشبرد انقلاب محترم و تاثیر گذار می دانست از این رو همیشه به مردم برای ورود به صحنه های مختلف میدان می داد؛ در دوران امام راحل مردم تحقیر شده در مقابل حاکمیت فاسدان و خودخواهان احیا شدند و حقیقت، تاثیر گذاری، اقتدار و قدرت خود را شناخته و هویت خود را بازیافتند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام آمد تا به همه بشریت عزت داده و همه را نجات دهد، گفت: مرز نگاه امام مرز بشریت بود و او فارغ از همه تعصبات حتی تعصبات مذهبی دلسوز و عاشق همه مردم و ملت ها بود.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: امام خمینی (ره ) برای دفاع از حقوق مردم هیچ مرزی قائل نبود و فرمود در هر کجای عالم اگر ظلمی باشد مبارزه هست و تا مبارزه باشد ما هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امام از همه ملت ها ، نیازمندان و محرومان جهان با همه وجود دفاع می کرد گفت: در ذهن امام، مردم دارای طبقه بندی نبوده و هیچ کس از امتیازی بالاتر برخوردار نبود ، بلکه امام به دنبال پیاده کردن مشی پیامبر و خدمت به مردم بود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: یاد امام همواره گرامی و زنده است و امروز اندیشه امام خمینی(ره) زنده تر از گذشته در زندگی بشر طلوع می کند.

رئیس‌جمهور اظهار امیدواری کرد؛ آرمان بلندی که امام راحل عظیم الشان برای بشریت داشت که همان رساندن جامعه بشری به نقطه حاکمیت جهانی عدالت و اتصال دلها و اندیشه های مردم با تنها حقیقت جاری در هستی یعنی امام عصر(عج) و رسیدن به حکومت جهانی بود به فضل الهی محقق شود.

احمدی‌نژاد اظهار داشت:‌امروز اندیشه امام خمینی(ره) که اندیشه ای مهدوی ، حسینی و جهانی بود به سرعت همه دلها و جان های ملت ها را تسخیر کرده و عشق و شوق و اراده ملت ها به سمت و سوی امام و نشانه ای که او از خود برجا گذاشت، روانه می شود.

رئیس‌جمهور همچنین در جریان مراسم تجدید بیعت با آرمان های امام راحل در جمع مردمی که در حرم بنیانگذار کبیر انقلاب بودند، حضور یافت و از نزدیک در جریان خواسته ها و مشکلات آنان قرار گرفت و به ابراز احساسات آنان پاسخ گفت.

Share