در کنگره سالانه حزب مردم سالاری چه گذشت؟+تصاویر و حاشیه‌ها

دیارمیرزا: یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری با شعار مشارکت حداکثری مردم، تحقق حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی و نهادمندی حزبی صبح پنجشنبه در مجتمع آدینه برگزار شد. دبیر ستاد اجرایی حزب مردم سالاری در این کنگره با بیان اینکه اگر اصلاحات به سرمایه های اجتماعی و بنیانها بی تفاوت باشد، گفت: اگر اصلاح طلبان حل مشکلات نظام را جز از طریق فعالیت و حضور قانونمند دنبال نکنند نمی توانند حداقل های منافع خود، مردم و انقلاب را تامین کنند

به گزارش دیار میرزا، یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری با شعار مشارکت حداکثری مردم، تحقق حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی و نهادمندی حزبی صبح امروز پنجشنبه در مجتمع آدینه برگزار شد.

اصلاح طلبان باید با حضور قانونمند منافع خود را تامین کنند

مطهری نژاد در این کنگره با بیان اینکه اگر اصلاحات به سرمایه های اجتماعی و بنیانها بی تفاوت باشد، گفت: اگر اصلاح طلبان حل مشکلات نظام را جز از طریق فعالیت و حضور قانونمند دنبال نکنند نمی توانند حداقل های منافع خود، مردم و انقلاب را تامین کنند.

دبیر ستاد اجرایی حزب مردم سالاری با بیان اینکه سیاسی نگاه داشتن فضا یگانه راه پیشگیری از وقوع فاجعه است، گفت: احزاب مسئولیت خطیر سیاسی کردن مردم را از این جهت پیش گرفته اند که راه را برای گفتگو باز کنند و برخشونت ببندند.  خلق چنین فضایی هنر احزاب است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان هاشمی رفسنجانی که رای را نماد امروزی مشورت دانسته بود، گفت: احزاب و انتخابات مولفه جامعه دموکراتیک امروز است.

وی اضافه کرد: چهارمین کنگره حزب مردم سالاری را در زمانی برگزار می کنیم که مشارکت آگاهانه مردم به ضرورت تبدیل شده و بهترین فرصت برای اصلاح طلبان است که حقانیت خود را به اثبات برسانند اما معدودی از گروههای سیاسی دانسته یا ندانسته در تلاشند که تمام فعالیتهای حزبی را ضد ارزش قلمداد کنند. اینان بر آنند که پروژه اصلاحات را به بن بست بکشانند.

مطهری نژاد با بیان اینکه اصلاحات نباید به  سرمایه های اجتماعی و بنیانها بی تفاوت باشد، گفت: اگر اصلاح طلبان حل مشکلات نظام را جز از طریق فعالیت و حضور قانونمند دنبال نکنند نمی توانند حداقل های منافع خود مردم و انقلاب را تامین کنند.

رئیس ستاد اجرایی کنگره حزب مردم سالاری با اشاره به تلاش طاقت فرسایی که برای برگزاری این کنگرده داشت، اظهار کرد: ارگان حزب مردم سالاری در سایه تدبیر و تدبر کنگره را برگزار و با رعایت مفاد اساسنامه و مرام نامه حزبی موانع ومشکلات را بر طرف و در تمام رویدادهای جامعه اعلام حضور کرده است.

وی اضافه کرد: تمام این تلاش ها برای این است که راه نهادینه شدن جهاد هموار شود و آستانه تحمل سیاسی جامعه ارتقاء یابد.

مطهری نژاد تاریخ برگزاری این کنگره را به یک سال پیش و در جلسات و نشستهای حزب نسبت داد و افزود: در نشست آذرماه شعار کنگره از طریق کمیته سیاسی حزب با عنوان مشارکت حداکثری مردم با تحقق حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی  و نهادمندی حزبی انتخاب شد.

وعده گفته شده در دوران کنونی محقق نشد/با حضور در انتخابات پاسدار آرمانهای انقلاب اسلامی باشیم

حجت الاسلام اشرفی اصفهانی در یازدهمین کنگره نشست حزب مردم سالاری با بیان اینکه در این مقطع حساس همه احزاب در خاموشی مطلق به سر می برند، گفت: از آقای کواکبیان تشکر می کنیم که کنگره مردم سالاری را در این موقعیت خطیر و حساس برگزار کردند.

اشرفی اصفهانی در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری با بیان اینکه ۵۰ سال است از نهضت روحانیت می گذرد و امام انقلاب اسلامی را برای اینکه روحانیت پیشتاز مذهب تشیع شود این نهضت رابه وجود آورده، افزود: باید دید این ودیعه بزرگ که امروز به دست ما رسیده است به چه نسبت به این امانت بزرگ الهی و وصیت امام (ره) اکنون در جامعه ما محقق شده است.

وی افزود: در این موقعیت حساس نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری همه ما باید پاسدار خون شهدا باشیم و این انقلاب و امانت آنرا حفظ کنیم.

وی با اشاره به این گفته امام که مردم در همه  انتخابات باید شرکت کنند، گفت: چرا مسئله انتخابات به موقعیتی رسیده که اکثرا نسبت به آن بی تفاوت شده اند. مسئولین باید به آنچه که گفته می شود جامه عمل بپوشانند.

آیت الله اشرفی اصفهانی با بیان اینکه یکی از هزاران وعده گفته شده در دوران کنونی محقق نشده است، افزود: در این دوران شاهد اموری خلاف واقع و دروغ هستیم و آنچه دیگران زحمت کشیده اند از ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای تا آقای خاتمی اثری از زحمات این بزرگواران دیده نمی شود.

وی با بیان اینکه کنگره حزب مردم سالاری به موقع و به جا برگزار شد، تصریح کرد: امیدواریم این کنگره اثر گذار باشد و همگان احساس وظیفه کنیم و به ندای امام پاسخ دهیم و آن فردی را که لایق است معرفی شده و این کشتی را به ساحل نجات برسانیم.

وی با اشاره به گفته های آیت الله هاشمی مبنی بر اینکه جامعه ما بدون حزب معنی ندارد و اگر جایگاه  احزاب محقق شود جامعه به اختلاف منجر نمی شود، گفت: امیدواریم در این نشست افکار ما را با هم  جمع کرده و یک تصمیم نهایی گرفته شود تا آنرا به نخبگان و مردم منتقل کنیم.

عمل نکردن به قانون مشکل اصلی امروز جامعه ماست/انتقاد از ارائه آمار غلط

نماینده فراکسیون اقلیت مجلس نهم با انتقاد از برخی بی قانونی ها که توسط مسئولان انجام می‌گیرد، گفت:قبول نداشتن قانون یعنی توهین و هرج و مرج.

مسعود پزشکیان در یازدهمین کنگره حزب مردمسالاری که صبح امروز در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد با اشاره به واقعه عاشورا و دعوت کوفیان از امام حسین (ع) گفت: شهید مطهری در کتاب فلسفه نهضت امام حسین (ع) سه علت سفر این امام بزرگوار به کربلا را دعوت مردم، ایستادن در برابر ظلم و امر به معروف و نهی از منکر نام برده است. اما آن چیزی که اهمیت دارد در ایجاد روز عاشورا تعهد آدم هایی بود که زیر دعوتنامه امام حسین را امضا کرده بودند.

سخنرانی مسعود پزشکیان نماینده مجلس در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری

وی همچنین با ذکر آیات و روایاتی در خصوص وفای به عهد ادامه داد: خداوند متعال فرموده است “اگر پیمان بستید در مقابل پیمانت خیانت نکن و به تعهدات پایبند باش و به دشمنت نارو نزن” و امام علی (ع) وقتی که خلیفه می شود می فرماید گردنم را در مقابل حرف هایم گرو می گذارم. اما امروز ما با چه وضعیتی مواجه هستیم. قانون را می نویسیم و بعد آن را اجرا نمی کنیم.

پزشکیان در ادامه با اشاره به برخی بی قانونی ها از سوی مسئولان، گفت: این روزها شاهد هستیم که مجری قانون می گوید من این قانون را قبول ندارم بنابراین آن را اجرا نمی کنیم. اما امام خمینی (ره) در مقابل کسانی که قانون را قبول نداشتند فرمودند: غلط کردی که قانون را قبول نداری، قانون تو را قبول ندارد.

وی افزود: یک عده می گویند قانون برنامه و قانون بودجه را قبول نداریم و هر چه دلشان می خواهد می گویند و مشکلات مملکت ما زا همین جا شروع می شود بنده هم ممکن است خیلی از چیزها را قبول نداشته باشم اما به خاطر قانون به آن تمکین می کنم. بله من احمدی نژاد را قبول نداشتم اما به خاطر قانون و تمکین به آن مجبورم وی را بپذیرم.

وی تاکید کرد: قبول نداشتن قانون یعنی توهین و هرج و مرج. وقتی وعده ای دادی و خلاف آن عمل کردی خشم خدا و مردم را بر می انگیزی. ما چقدر در جامعه شاهد آمار و ارقام غلط هستیم آنقدر آمار و ارقام غلط داده اند که حتی آمار واقعی را نیز کسی نمی پذیرد.

نماینده تبریز در مجلس با بیان اینکه برای بیرون رفت از مشکلاتی که امروز گریبانگیر آن هستیم ۳ عامل علم، مشارکت و ایمان و باور لازم است، ادامه داد: اول باید به علم، تخصص و کارشناس احترام بگذاریم. بدون نقشه علمی کار کردن دیوانگی است و کسی که سکان کشور را در دست می گیرد باید ابتدا عالم باشد و عالم به غیر علم راه را بیراهه می رود.

وی افزود: من در پزشکی جراح قلبم و از پزشکی فقط یک بخش از آن را بلدم. حالا بیایم که ادعا کنم که من عالمم به مردم توهین کرده ام. بنابراین خداوند آخر و عاقبت ما را به خیر کند.

حسن روحانی: کاندیدای مستقل انتخابات خواهم بود

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: اگر در انتخابات شرکت کنم به صورت مستقل خواهم آمد.

حسن روحانی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اعلام کادیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: قبلا نیز  گفته ام فعلا در حال بررسی مسئله هست و اگر به این تشخیص برسم که می توانم  برای حل معضلات موجود کشور مفید باشم حضور می یابم.

سخنرانی حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حضور شما می تواند بین اصلاح طلبان اجماع ایجاد کند، گفت: اگر در انتخابات شرکت کنم قطعا مستقل شرکت خواهم کرد.

رئیس مرکز استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات عسگر اولادی و اینکه چرا  اصولگرایان به او انتقاد می کنند، گفت: باید فضای مناسب برای گفتگو را فراهم کنیم. گفتگوی سازنده می تواند مفید باشد. از خود اصولگرایان بپرسید چرا حمله می کنند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص پرونده هسته ای ایران گفت: اگر غرب به حقوق ملت ایران احترام بگذارد این مسئله قابل حل است.

روحانی در خصوص گمانه زنی ها با اصلاح طلبان و اینکه آیا اصلاح طلبان به کاندید واحدی می رسند، گفت: سوالاتی از من می پرسید که من پاسخ آنها را نمی دانم از خودشان بپرسید.

بعضی ها به دنبال امنیتی کردن فضای انتخابات هستند/هیچ خیانتی بدتر از خیانت به مردم نیست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه کسانی که قصد دارند فضای انتخابات را امنیتی کنند به ضرر مردم قدم برمی‌دارند تصریح کرد: فضای انتخابات باید فضای سیاسی و فرهنگی باشد نباید فضای انتخابات را امنیتی کنیم. فضای امنیتی به نفع کسی نیست و به ضرر کشور و نظام است.

حسن روحانی با اشاره به کلمه مردم سالاری اظهار داشت: یکی از نکات بسیار برجسته در نظام جمهوری اسلامی ویژگی مردم سالاری است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم سالاری به این معنا نیست که تنها حاکمان بر مبنای رای مردم انتخاب شوند. که البته باید به عنوان اولین اصل چنین باشد. مردم سالاری به این معناست که حاکمی که با رای مردم در قدرت قرار گیرد باید برای رفاه و حل مشکلات و سعادت تک تک افراد آن جامعه تلاش کند. وقتی انتخاب شد دیگر به عنوان منتخب کسانی که به او رای دادند نیست. آرای اکثریت بر وی حاکم می شود و رئیس جمهور باید همه مردم را به یک چشم ببیند چه اقلیت و چه اکثریت را.

روحانی در وصف نظام مردم سالاری ایران، گفت: در نظام مردمسالاری ایران علاوه بر اینکه طبق اصل ۶ قانون اساسی اداره کشور طبق آرای مردم خواهد بود تمام تصمیمات سلیقه ای و غیر جمعی در این نظام جایگاهی ندارد و تصمیمات باید بر اساس موازین اعتقادی مردم و بر مبنای کار کارشناسی باشد. اگر دستگاه کارشناسی غایب شد و تصمیمات سلیقه ای شد آنگاه دیگر نمی توان گفت که مردم سالاری حاکم است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول این ۳۴ سال همواره به عنوان یک نظام مردمی و دینی در اذهان مردم داخل و خارج از کشور نقش بسته است، گفت: حتی آنهایی که با ما بیگانه هستند و از ما فاصله دارند بر این امر واقفند به طوریکه البرادعی مدیر کل سابق آژانس هسته ای در کتاب خاطرات خود که سال گذشته منتشر شد در بخشی از این کتاب در مورد ایران آورده است بر خلاف تصور گروهی سیاست در ایران هزار لایه است و بر خلاف بخش اعظم جهان عرب که یک فرد قدرتمند حاکم وجود دارد در ایران تصمیمات با اجماع اتخاذ می شود و من علاقه مندم که حکومت ایران را چنین بنامم “دموکراسی در داخل حکومت دینی”. پس بیگانگان نیز ایران را شناخته اند و مردم سالاری ایران را پذیرفته اند.

روحانی انتخابات را مهمترین نماد مردم سالاری دانست و گفت: شاید در دنیای سیاست هیچ منظره ای زیباتر از صف طولانی مردم پای صندوق انتخابات نباشد. انتخابات نه تنها نماد مردم سالاری است بلکه نماد قدرت ملی نیز هست و هیچ فریادی بالاتر از قدرت مردم و هیچ سرمایه ای بالاتر از سرمایه اجتماعی نیست.

وی افزود: در انتخابات مردم باید احساس مالکیت کنند که حکومت مال آنهاست و اصل ۵۶ قانون اساسی نیز در مورد احساس حق حاکمیت مردم می گوید حاکمیت مطلق از آن خداست و همین انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است و هیچ کس نمی تواند این حق الهی را از انسان سلب کند و در اختیار منافع گروهی خاص قرار دهد. بنابراین مردم باید احساس تکلیف کنند که اداره جامعه حق آنان است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هیچ خیانتی بدتر از خیانت به مردم نیست، اذعان داشت: ما باید امین مردم باشیم و هر کس در هر سمتی که قرار دارد باید بداند او امانتدار مردم است. مردم باید احساس مالکیت در انتخابات داشته باشند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه انتخابات در تمام مقطع نظام جمهوری اسلامی اهمیت فوق العاده ای داشته، گفت: حدود ۳۰ انتخابات در کشور از فروردین سال ۸۵ تا به امروز برگزار شده و در این انتخابات ها، انتخابات مظهر قدرت ملی و مظهر مردم سالاری نظام بوده است اما انتخابات سال ۹۲، ویژگی دیگری دارد و ما باید بیش از گذشته تلاش کنیم که این قدرت ملی را به نمایش بگذاریم.

روحانی ضمن انتقاد از کسانی که در پی القاء نا امیدی در جامعه در آستانه انتخابات هستند، گفت: آنهایی که این طرف و آن طرف به گونه ای سخن می گویند که مردم را از حضور در انتخابات ناامید کنند، خدمتی به مردم نکرده اند بلکه به منافع ملی صدمه زده اند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بعضی ها می خواهد در گذشته بمانند و به گذشته بپردازند. این کار درستی نیست. امروز باید نگاه ها به آینده باشد. دیروز این طرف و آن طرف حرف های خودشان را زده اند و امروز باید تنها به آینده فکر کرد تا فضایی بهتر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه کسانی که قصد دارند انتخابات را امنیتی کنند به ضرر مردم قدم برمیدارند تصریح داشت: فضای انتخابات باید فضای سیاسی و فرهنگی باشد نباید فضای انتخابات را امنیتی کنیم. فضای امنیتی به نفع کسی نیست و به ضرر کشور و نظام است.

روحانی افزود: آنهایی که به گونه ای سخن می گویند و می خواهند مردم را از پای صندوق های رای مایوس کنند آنها هم به نفع مردم سخن نمی گویند.

وی خاطر نشان کرد: در گذشته سرمایه اجتماعی ما لطمه دیده. اعتماد مردم لطمه دیده و افق آینده برای بسیاری از مردم غبارآلود است. بسیاری از مسائل با شفافیت مطرح نمی شود آمارها گویای واقعیت نیست و از واقعیت فاصله دارد. نقدینگی ۷ برابر شده و به ۴۳۰ هزار میلیارد تومان رسیده است. اما با ماندن در گذشته و بررسی آنچه که در گذشته اتفاق افتاده است هیچ مشکلی حل نمی شود.

روحانی ضمن انتقاد از افزایش بیکاری در جامعه، گفت: صدها هزار جوانی که با سرمایه این مردم به دبستان، دبیرستان و دانشگاه رفته اند و مدرک گرفته اند و بیکار هستند این اسراف است و از آن بدتر آن بیکارهایی که در خیابان راه می روند که این نه تنها یک معضل بیکاری است بلکه یک معضل اجتماعی، فرهنگی و امنیتی است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز ارزش پول ملی ساعتی و دقیقه ای کاهش پیدا می کند و در کنار آن با کاهش سرمایه داری و تخریب بخش تولید و هزاران معضل دیگر مواجه هستیم. بنابراین باید شرایط حضور ما در صحنه انتخابات قوی تر از گذشته باشد و نباید ناامید باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را برای حضور در صحنه انتخابات تشویق کنیم گفت: من با کلام، شما با قلم و دیگری با استدلال. اما مسئولان باید چه کاری انجام دهند تا حضور مردم افزایش یابد؟ مردم باید در انتخابات احساس نکنند باید هزینه بالایی را پرداخت کنند و باید کاری کنیم که مردم احساس کنند حضور در انتخابات پاداش دارد نه هزینه.

روحانی ضمن انتقاد از کسانی که در ایام انتخابات صحبت از واژه هایی همچون انتخابات مدیریت شده و مهندسی شده به کار می برند، گفت: اینگونه صحبت کردن برداشت خوبی به مردم القا نمی کند و نباید طوری حرف زده شود که مردم احساس کنند که انتخابات تشریفاتی است. اگر می خواهیم مردم پای صندوق رای حاضر شوند باید بدانند که حضورشان تاثیرگذار است و این صحبت ها خیلی حرف خطرناکی است و کسی که اینگونه صحبت کند خیانت کرده است.

وی تاکید کرد: مجری انتخابات نیز باید امانتدار مردم باشد و بداند که انتخابات مال مردم است و اگر به دنبال یک انتخابات پرشور هستیم باید همه سلایق در آن حضور یابند. بنابراین همه باید به سهم خودمان تلاش کنیم تا انشاءالله انتخابات ۹۲، انتخاباتی پرشور، رقابتی و با نشاط باشد و کاندیداها نیز با واقعیت برنامه هایشان را به مردم بگویند تا مردم صالح را برگزینند.

بعید می دانم عارف رای بیاورد

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: جو جامعه اجازه فعالیتهای سیاسی را نمی دهد. فضا برای گفتگو و اظهار نظرهای مختلف آماده نیست و به گونه ای است که هر کس بخواهد حرف مخالفی بزند به او انگی می زنند و می خواهند او را از میدان حذف کنند.

مسعود پزشکیان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه چرا فعالیتهای انتخاباتی اصلاح طلبان کم بوده است، گفت: جو جامعه اجازه فعالیتهای سیاسی را نمی دهد. فضا برای گفتگو و اظهار نظرهای مختلف آماده نیست و به گونه ای است که هر کس بخواهد حرف مخالفی بزند به او انگی می زنند و می خواهند او را از میدان حذف کنند.

یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری

وی در ادامه با بیان اینکه هر آدمی اشکلاتی دارد اما این دلیل نمی شود که از اشتباه او به عنوان یک برچسب استفاده کرد، افزود: متاسفانه ما این عادت را داریم که هر کسی را که مخالف سلیقه ما باشد با یک برچسب به راحتی حذف کنیم.

پزشکیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اصلاح طلبان منتظر آمدن چهره های مطرح هستند، گفت: چهره مطرحی وجود ندارد به همه چهره های مطرح مارکی زده اند.

وی همچنین درخصوص بحث کاندیداتوری خودش اظهار کرد: در حال بررسی هستیم هنوز تصمیمی نگرفته ام.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص کاندیداتوری عارف گفت: من بعید می دانم عارف رای بیاورد کسی باید بیاید که بتواند با مردم اخت شود و ارتباط برقرار کند.

همچنین وی در رابطه با اظهارات موسوی خوئینی ها و خاتمی و تناقضات موجود عنوان کرد: من صحبتهای موسوی خوئینی ها را نشنیده ام.

سرمایه ملی را پول توجیبی کرده‌اند

دبیرکل خانه کارگر گفت:امروز اندیشه‌ورزی در عرصه سیاست دارد زیر سوال می‌رود. به ناطق نوری، عسگراولادی، هاشمی رفسنجانی و همه اندیشه ورزان دارد حمله می‌شود در حالی که در جامعه اسلامی هر کسی باید سلیقه‌اش را با احترام اعلام کند.

علیرضا محجوب در یازدهمین کنگره حزب مردمسالاری با تاکید بر ضرورت وجود احزاب در کشور گفت:حزب مدرسه سیاست است ما وقتی سیاست ورزی می‌کنیم باید حزب داشته باشیم.وقتی مجلس و دولت را بدون حزب تشکیل می‌دهیم، وقتی احزاب کم رمق و کم افق باشند وضعیت این گونه می‌شود که همه می‌بینید.

سخنرانی علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری

وی با انتقاد از هجمه های صورت گرفته به مواضع عسگراولادی گفت: وقتی عسگراولادی نظر خودش را مطرح می‌کند به جای تشویق، مورد انتقاد قرار می‌گیرد که این به صلاح جامعه نیست.نباید فضای گفتگو بسته باشد و راه را بر ارائه نظرات مختلف ببندیم.

محجوب اظهارداشت: اینکه در هر کجا هر کس می‌خواهد فقط منافع و مصالح خودش را مطرح کند سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. اگر ما فضایی را ایجاد کنیم که همه یک شکل فکر کنند طریقه احزاب را نقض کرده‌ایم. این نه طریقه احزاب است و نه طریقه کار سیاسی است.

دبیر کل خانه کارگر تصریح کرد:ما نمی‌توانیم بگوییم همه برای مشارکت در زیر یک پرچم قرار بگیرند. مشارکت که نباید فقط در انتخابات باشد.مشارکت همیشه و در پروسه انتخاب، نظر دادن و تصمیم گیری باید اعمال شود.

وی گفت: احزاب باید محترم شمرده شوند و مطابق نص صریح قانون اساسی باید تفکر احزاب مورد احترام واقع شود و هر کس حق دارد نظر مخالفش را اعلام کند.

محجوب با بیان اینکه اصل در پسندیدن و تایید نظر من یا دیگری نیست، گفت: پاسداشت جریان‌های سیاسی این است که همه به هم احترام بگذارند و به شخصیت‌های ریشه دار اهانت نکنند. برای مثال کسی مثل آیت الله هاشمی فردی نیست که هر کسی طرف خطاب قرارش دهد و چیزی که شایسته خودش است به او بگوید.

وی تاکید کرد: امروز اندیشه‌ورزی در عرصه سیاست دارد زیر سوال می‌رود. به ناطق نوری، عسگراولادی، هاشمی رفسنجانی و همه اندیشه ورزان دارد حمله می‌شود در حالی که در جامعه اسلامی هر کسی باید سلیقه‌اش را با احترام اعلام کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:همانطور که با هدفمندی یارانه‌ها ما را به آنارشیسم اقتصادی کشاندند می‌ترسیم آنارشیسم سیاسی هم در جامعه ایجاد کنند.در دنیا افراد رادیکال مورد انتقاد و تمسخر قرار می‌گیرند ولی، این مساله در ایران برعکس شده و حمله به بزرگان برای برخی‌ها به یک افتخار تبدیل شده است. به هم تاختن، حمله کردن و انتقاد کردن هنر نیست. درهمه جای دنیا آنارشیست‌ها را از دولت بیرون می‌کنند چون معضل دولت و سیاست هستند.

محجوب گفت: امروز سرمایه ملی را تبدیل به پول توجیبی کرده‌اند و این پولی است که باید برای سرمایه گذاری خرج می‌شد این باعث به هم ریختن نظم اقتصاد و بازار شده است.

وی تصریح کرد: رادیکال‌ها باید محکوم و منکوب شوند تا جامعه به شرایط مناسبی برسد. ما نباید فکر کنیم منهای سیاست بودن، رادیکال بودن، آنارشیسم بودن و بی‌احترامی به دیگران راه و مسیر جامعه است. ما باید به نظر دیگران احترام بگذاریم و در شرایط فعلی که در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم به تفکرات امام و اندیشه‌های همه احترام بگذاریم.

محجوب در پایان تاکید کرد: حزب پایگاه اندیشه سیاسی و پرورش و بازآموزی است جامعه بدون حزب بدون پایگاه و اندیشه است.

کسی از اصلاح طلبان انتخابات را تحریم نکرده است/اصلاح طلبان و اصولگرایان وحدت کنند

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت:من تاکنون نشنیده ام کسی از اصلاح طلبان انتخابات را تحریم کرده باشد.

مصطفی کواکبیان در یازدهمین کنگره حزب مردم سالاری با تشریح عملکرد این حزب گفت: در سال ۹۱ حزب مردم سالاری سال پرکاری را داشته که ۱۴ جلسه شورای مرکزی و ۷ نشست فصلی را پشت سر  گذرانده ایم.

264322_133

وی افزود: در مجلس هشتم در کنار خانه کارگر از معدود احزاب اصلاح طلب بودیم و برای انتخابات ۹۲ نیز طرح مناسک را پیشنهاد کردیم.

کواکبیان در خصوص تعطیلی خانه احزاب گفت: حزب مردم سالاری آمادگی دارد پا درمیانی کرده و خانه احزاب فعال شود و هر دو جناح درآن حضور داشته باشند. ما نمی پذیریم که احزابی که قبلا به وجود آمده کلا تعطیل شود و ما  تعطیلی آنها را قبول نداریم.

وی افزود: متاسفانه عده ای احزاب را برنمی تابند و اساس تفکر حزبی را نابود می کنند که ترویج بی قانونی از ناحیه همین ها است.

دبیر کل حزب مردم سالاری با بیان اینکه بسیاری از منتقدان دولت همان حامیان دیروز دولت بودند گفت: بعضی از اصولگرایان از احمدی نژاد حمایت می کردند که امروز آنها نیز منتقد شدند. البته اصولگرایان نمی توانند از این مسئله شانه خالی کنند و باید نسبت به اقدامات دولت آگاه باشند.

کواکبیان با اشاره به انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و اینکه نباید نسبت به انتخابات بی تفاوت باشیم، گفت: معنی ندارد یک حزب سیاسی سکوت کند و حتی بگوییم ما کاندید معرفی نمی کنیم البته من تاکنون نشنیده ام  کسی از اصلاح طلبان انتخابات راتحریم کرده باشد.

وی ادامه داد: جریان پوپولیستی عوام فریبی می کند و با خرج کردن  پول سعی در جمع آوری رای دارد.

کواکبیان با بیان اینکه وضعیت نامطلوبی در اقتصاد داریم، گفت: دولت با پررویی می خواهد یارانه ها را ۵ برابر کرده که به ازای آن باید ۶ برابر قیمت ها را از جیب مردم بیرون بکشد.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به وضعیت کنونی سیاست خارجی گفت: تاکنون تحول جدی  در این حوزه نبوده و مذاکرات ۱+۵ تاکنون بی حاصل بوده است.

وی با اشاره به شان دیپلماسی هر کشوری گفت: آقای مرسی یک سفر ۳ ساعته به ایران داشته درحالی که رئیس جمهور ما می خواهد ۲ روز درمصر بماند.

وی با تاکید بر اخلاق انتخاباتی و اینکه اگر اخلاق انتخاباتی رعایت می شد بسیاری از مشکلات سال ۸۸ بوجود نمی آمد، گفت: ما زمانی که در خانه احزاب بودیم منشور اخلاقی را تدوین کرده اما متاسفانه در انتخابات رعایت نشد.

کواکبیان با بیان اینکه ۸ جریان در انتخابات تاثیر گذار هستند، افزود: در جریان انتخابات مهمترین مسئله معتمدان هستند که فرمانداری ها آنها را انتخاب کرده و اگر بخواهند خطی انتخاب کنند با مشکل مواجه خواهیم شد. فرمانداران و بخشداران حق انتخاب سلیقه ای را نباید داشته باشند.

نماینده پیشین مجلس با بیان اینکه به ناظران انتخابات احترام بگذاریم، گفت: حداقل شورای نگهبان درهنگام انتخابات از یک کاندید خاص حمایت نکند. آنهایی که در مسند داوری هستند باید اعتماد عمومی را تقویت کنند.

وی در مورد نامزدهای ریاست جمهوری گفت: باید مشخص شود منابع پولی و مالی آنها در کجاست. دولت باید در این خصوص امانت دار باشد و مروج اخلاق باشد.

کواکبیان با اشاره به خطبه های نماز جمعه و اهمیت آن در انتخابات گفت: نباید جریان ها یک طرفه به نماز جمعه دعوت و سخنرانی کنند.

وی با اشاره به اینکه بهترین امتحانات را مردم داده و بیشترین نقش را داشته اند، گفت: مردم به عشق نظام پای صندوق های رای آمده وهمچنان خواهد آمد اما باید دلسوزی بیشتری باشد.

وی با تاکید بر اهمیت رسانه ها به خصوص رسانه ملی گفت: رسانه ملی باید بی طرفی خود را حفظ کند چراکه مردم نسبت به آن واکنش نشان می دهند.

کوابیان با بیان اینکه اگر احزاب فعال باشند پدیده های خلق الساعه نخواهیم داشت، گفت: در کشور ما به احزاب کمتر بها داده می شود هرچند به نظر من در انتخابات ۸۸ احزاب نقش خوبی ایفا کردند.

دبیر کل حزب مردم سالاری با اشاره به اینکه ۲۸ نفر از اصولگرایان اسب خود را برای ریاست  جمهوری زین کرده اند، افزود: من به اصلاح طلبان واصولگرایان می گویم برای رضای خدا هم که شده وحدت کنید.

احتمال شکل گیری هیات بی‌طرف برای انتخاب کاندیدای نهایی اصلاح طلبان

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: اگر طرح مناسک اجرایی نشود، هیات بی طرفی برای انجام نظرسنجی و انتخاب کاندیدای نهایی تشکیل می شود.

مصطفی کواکبیان در حاشیه یازدهمین همایش حزب مردمسالاری در جمع خبرنگاران، گفت: اگر بخشی از اصلاح طلبان هنوز برای انتخابات فعال نشده اند هدفشان شکستن اتحاد نیست بلکه در اصل حضور در انتخابات مردد هستند و ابتدا باید یخ انتخابات را باز کنند و سپس مشکل حضورشان در انتخابات خود به خود حل می شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم اصلاح طلبان بر سر یک کاندیدای مشترک به اتفاق نظر برسند، تصریح کرد: اگر طرح مناسک انجام نشود یک هیات بی طرفی تشکیل می دهیم که نظر سنجی انجام دهد و هر یک از کاندیداهایی که در این نظرسنجی رای بالاتری داشته باشد انتخاب و سایر کاندیداها نیز متعهدانه به نفع آن یک نفر کنار برود.

کواکبیان افزود: همه کسانی که منتسب به اصلاح طلبی هستند باید یک هیات بی طرفی را برای نظرسنجی جمع کنند و هر کس که بیشترین رای را داشت انتخاب شود.

وی افزود: ما زمانی که همایش طرح مناسک را برگزار کردیم از برخی از اصلاح طلبان گله کردیم که چرا در این همایش حضور نیافتید اما بحث آنان طرح مناسک نبود بلکه می گفتند ما هنوز در اصل حضور در انتخابات شک داریم.

قطعنامه‌ کنگره حرب مردم‌سالاری

درخواست شورای مرکزی حزب از دبیر کل برای کاندیداتوری، برنامه‌ریزی برای اجماع اصلاح طلبان، از جمله محورهای این قطعنامه است.

مفاد قطعنامه کنگره حزب مردم سالاری به شرح زیر است:

الف)اقدامات تشکیلاتی حزب مردم سالاری:

۱-حضور فعال حزب مردم سالاری در انتخابات مجلس نهم

۲-برنامه‌ریزی برای اجماع اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم

۳-تدوین طرح مناسک(مجمع نخبگان اصلاح طلب سراسر کشور) برای اجماع اصلاح طلبان

۴-تشکیل نشست‌های طرح مناسک با حضور اصلاح طلبان مراکز استان‌ها به دعوت شعب استانی حزب مردم سالاری

۵-برگزاری همایش سراسری تبیین طرح مناسک

۶-درخواست شورای مرکزی حزب مردم سالاری از دبیر کل برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری

۷-لزوم تقویت انسجام تشکیلاتی کمیته‌های هشت گانه و شاخه‌های هجده گانه و دفاتر استانی

ب) سیاسی:

۸-بی‌توجهی به احزاب قانونی، بلاتکلیفی احزاب توقیف شده، تعطیلی خانه احزاب و عدم تعریف جرم سیاسی و دغدغه‌های مهم در پیش نویس اصلاح قانون احزاب

۹-تداوم نقض قوانین از سوی دولت و ترویج بی‌قانونی در کشور

۱۰-اثبات ناتوانی مدعیان اصولگرایی در اداره مطلوب کشور و افزایش اعتماد عمومی

۱۱-تبدیل شدن حامیان دیروز دولت به منتقدان امروز و شانه خالی کردن اصولگرایان از مسئولیت عملکرد دولت برآمده از حمایت آنان

۱۲-لزوم جلوگیری از استخدام بی‌ضابطه ۵۰۰ هزار نفر بر ضرورت نقش آفرینی چهره‌های دلسوز نظام برای تقویت اعتماد عمومی و گزینش‌های قانونمند

۱۳-ضرورت حضور فعال اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم برای تغییر شیوه مدیریت اجرایی کشور

۱۴-ضرورت اجماع دلسوزان کشور اعم از اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات آتی برای جلوگیری از ادامه روند کوپولیسم دولت احمدی نژاد

۱۵-لزوم پایبندی همه احزاب و جناح‌ها و مسئولان نظارتی و اجرایی و نامزدهای انتخاباتی به منشور اخلاق انتخاباتی

ج)روابط بین‌الملل و سیاست خارجی:

۱۶-لزوم تحول در فرمایشی شدن مذاکرات بی‌نتیجه هسته‌ای

۱۷-ضرورت برخورداری از استراتژی مدرن در عرصه بین‌الملل و سیاست خارجی

۱۸-جلوگیری از کارهای موازی و به حاشیه رانده شدن دستگاه دیپلماسی کشور و وزارت امور خارجه

۱۹-ضرورت بهبود روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه به ویژه ترکیه و کشورهای عربی و روابط منطقی با کشورهای آمریکای جنوبی

۲۰-ضرورت برنامه‌ریزی جهت جلوگیری از تحریم‌های بین‌المللی و لزوم اتخاذ راهبردهای دیپلماتیک برای شکست تحریم‌ها

۲۱-پرهیز از سفرهای پرهزینه و غیرضروری و بی‌حاصل رئیس‌جمهور و تیم همراه همچون سفر به نیویرگ

۲۲-تقویت دستگاه‌ها دیپلماسی ایران در پیگیری حقوق اتباع ایرانی در سایر کشورها به ویژه ۳ هزار زندانی ایرانی در کشورهای مختلف جهان

۲۳-لزوم بهره‌گیری از خیزش‌های مردمی و بیداری اسلامی جهت حفظ و گسترش منافع ملی ایران و مقابله با استبداد و استکبار و صهیونیسم جهانی

۲۴-ضرورت اقدامات کارشناسی و برنامه ریزی دیپلماتیک برای استفاده از دیدگاه‌های مثبت کابینه جدید اوباما نسبت به ایران

د)اقتصادی:

۲۵-ضرورت جبران پیامدهای عدم اجرای صحیح مرحله اول قانون هدفمندی یارانه‌ها

۲۶-لزوم توجه به نگرانی عمومی نسبت به اصرار دولت بر اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها با اهداف سیاسی و انتخاباتی

۲۷-جلوگیری از کاهش بی‌سابقه ارزش پول ملی کشور و عدم مدیریت بر نوسانات نرخ ارز

۲۸-لزوم اتخاذ راه حل‌های کارشناسی برای برون رفت بخش‌های تولید، صنعت و کشاورزی از وضعیت کنونی

۲۹-جلوگیری از افزایش مداوم نرخ تورم و رشد بی‌سابقه قیمت کالاهای ضروری مردم

۳۰-لزوم کاهش نرخ بیکاری و ضرورت تحقق وعده‌های دولت در مورد ایجاد اشتغال

۳۱-مقابله با واردات کالاهای غیرضروری به کشورو آسیب‌های جبران ناپذیر به بخش تولید کشور در سال تولید ملی،‌حمایت از کار و سرمایه ایرانی

۳۲-پیگیری تخصیص بودجه‌های عمرانی قانون بودجه ۱۳۹۱ و اجرای مصوبات سفرهای استانی هیئت دولت

۳۳-تخصیص اعتبارات بخش سلامت کشور و ضرورت مقابله با کمبود و گرانی سرسام آور داروها

۳۴-ضرورت کاهش وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی براساس برنامه پنجم توسعه

۳۵-لزوم بازپس گیری مطالبات معوق بانکی به ویژه بدهی شرکت‌های دولتی به بانک‌ها و لزوم نظارت دقیق بر سیستم بانکی به منظور جلوگیری از امثال اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی

ه)اجتماعی-فرهنگی:

۳۶-لزوم تحول در فضای رخوت و سکون در فعالیت نهادهای مدنی و موسسات آموزشی و فرهنگی غیردولتی

۳۷-ضرورت کاهش چالش در مسیر فعالیت آزاد مطبوعات و حرکت رسانه‌ها و تقلیل فشارهای مختلف هم چون کاهش بی‌سابقه یارانه‌ها و افزایش بی‌سابقه قیمت کاغذ

۳۸-مقابله با جریان‌های سیاسی خاص مخالف فیلم‌های سینمایی دارای مجوز اکران و تسلیم نشدن در مقابل خواسته‌های آنان و رفع مشکلات خانه سینما

۳۹-حل مشکلات جوانان در مسیر ازدواج همچون افزایش قیمت‌ها و به تبع آن رشد آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مربوط به افزایش طلاق و کاهش ازدواج به ویژه در شهرهای بزگ

۴۰-مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه فساد اخلاقی، بدهکاری و گسترش مصرف مواد مخدر به ویژه مواد مخدر جدید به استناد آمار و ارقام ارائه شده توسط نهادهای انتظامی

۴۱-جلوگیری از رشد نگران کننده فعالیت اراذل و اوباش و جلوگیری و تجاوز به اموال مردم در معابر عمومی و گسترش سرقت‌های وحشتناک

۴۲-تقویت صدا و سیما به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین و ثروتمندترین رسانه عمومی کشور در جذب و اغنای مخاطبان و جلوگیری از تشدید تمایل مردم به استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای

۴۳-ارتقا سطح کیفی دانشگاه‌های کشور به همراه افزایش کمی تعداد دانشجویان و مقابله با ایجاد محدودیت برای فعالیت‌ تشکل‌های مستقل دانشجویی

۴۴-کاهش مشکلات زیست محیطی و تعطیلات مستمر تهران به دلیل آلودگی هوا و لزوم برنامه ریزی جدی در این زمینه

۴۵-حل پیامدهای ناگوار اجتماعی ، فرهنگی ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی و مشکلات عدیده کارگران بیکار شده

شعار انتخاباتی حزب مردم‌سالاری در انتخابات ریاست‌جمهوری

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری، شعار انتخاباتی حزب متبوعش را در انتخابات سال آینده “مشارکت حداکثری مردم با تحقق حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی و نهادمندی حزبی” اعلام کرد.

غلامحسنی محسنی بندپی عضو شورای مرکزی حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری در یازدهمین کنگره این حزب که از صبح امروز آغاز شده است، طی سخنانی با اعلام اینکه این حزب با شعار “مشارکت حداکثری مردم با تحقق حقوق ملت، اخلاق انتخاباتی و نهادمندی حزبی” در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد، افزود: در انتخابات گذشته ما شاهد حضور همه دیدگاه‌ها و سلایق بودیم اما در این دوره یک گروه اصلاح‌طلب که در اقلیت قرار دارد، می‌خواهند با جوسازی‌های خود دیدگاه‌های خود را حاکم کنند تا بتوانند با این تندروی و جوسازی فقط هدایتگر گروه خود در انتخابات باشند.

وی گفت: بر این اساس، رسالت همه ما برای تحقق آرمان‌های امام راحل سنگین می‌شود و باید با برگزاری چنین کنگره‌هایی اقدامات همه‌جانبه را انجام دهیم.

بندپی در ادامه  بیان کرد: باید همه دیدگاه‌ها که نسبت به قانون اساسی و فرمایشات رهبری اعتقاد دارند در انتخابات شرکت کنند، معتقدیم باید شرایط برای حضور همه دیدگاه‌ها فراهم شود. به همین جهت، حزب مردم‌سالاری برای حضور در انتخابات یازدهم و چهارمین دوره شوراها تأکید دارد.

حاشیه نگاری؛
داور باید سوت بزند نه شوت/به حسن روحانی افتخار می کنیم

یازدهمین کنگره مردم سالاری صبح امروز پنجشنبه در مجتمع فرهنگی آدینه با حضور برخی از چره های اصلاحات و حسن روحانی و مسعود پزشکیان دو کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ برگزار شد که با حاشیه هایی همراه بود.

در ابتدای برنامه بعد از قرار گرفتن هیئت رئیسه حزب مردم سالاری در جایگاه، از مسعود پزشکیان به عنوان اولین سخنران مهمان دعوت شد که وی در واکنش به این دعوت گفت: من تعجب کردم که اول من را کشیدید اینجا؛ من می خواستم ببینم اول شماها چه می گوئید. حالا بگوئید کوپن من چقدر است که که بر اساس آن حرف بزنم.

سپس پزشکیان سخنان خود را با خواندن این ابیات آغاز کرد : لاله ی این چمن ، آلوده رنگ است هنوز،  سپر از دست میانداز، که جنگ است هنوز/ ای که آسـوده نشـینی لب سـاحل بـرخیـز، که تو را  کار به گرداب و نهنگ است هنوز.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، در ادامه سخنرانی خود از حال و هوای شاعری خارج شد و خطاب به احمدی نژاد شروع به گفتن روایت، آیات و احدیثی در مضمون وفای به عهد به زبان عربی کرد  و با بیان فرایضی از نهج البلاغه در باب وفای به عهد گفت: “لیس من فرایض الله شی‏ء الناس اشد علیه اجتماعا مع تفرق اهوایهم و تشتت آرایهم من تعظیم الوفاء بالعهود و…”

در ادامه این کنگره مصطفی کواکبیان با قرار گرفتن پشت تریبون ضمن تشکر از مهمانان برنامه از جمله پزشکیان، حجت الاسلام اشرفی اصفهانی و حسن روحانی گفت: بعضی تازه به دوران رسیده به امثال چنین  شخصیت هایی تخطئه می زنند.

سپس کواکبیان در وصف حسن روحانی گفت: دکتر حسن روحانی سخنران مراسم یادبود مصطفی خمینی در مسجد ارگ تهران بود که در آن مراسم روحانی اولین فردی بود که لفظ “امام” را برای امام خمینی (ره) بکار برد و این مسئله باید درس آموز باشد که این افتخار ماست. همچنین ایشان اولین نماینده شهر ما بودند و من درس های زیادی از ایشان یاد گرفتم.

حسن روحانی که سخنران ویژه مراسم حزب مردم سالاری بود در بخشی از سخنان خود با بیان بخشی از کتاب خاطرات “جک استراو” گفت: وزیر امور خارجه سابق انگیلیس در کتاب خاطرات خود درباره ایران آورده است: اشکال آمریکائی ها در ایران این بود که حکومت و مردم ایران را نمی شناختند و تصور می کردند در ایران حکومت مطلق حاکم است در حالیکه در ایران تصمیمات بر مبنای تصمیمات جمعی اتخاذ می شود.بنابراین همین کشور که ما آنرا استعمار پیر می نامیم؛ نئوکان های امریکایی را بخاطر قضاوت اشتباهشان در مورد ایران به تمسخر می گیرد.

وقتی که نوبت سخنرانی به کواکبیان رسید در ابتدای صحبت های خود با اشاره به سفر احمدی نژاد به مصر گفت: مرسی برای شرکت در اجلاس جنبش عدم تعهد سه ساعت در ایران بود و احمدی نژاد می خواهد ۲ روز به مصر سفر کند. حتما می خواهد مانند نیویورک ۷۰ – ۸۰ کارشناس هم با خود ببرد!

همچنین کواکبیان خطاب به شورای نگهبان و با تاکید براینکه از اعضای شورای نگهبان می خواهیم حتی الامکان از کاندیدای خاصی حمایت نکنند با اشاره به دربی فردای پایتخت گفت: آن کسی که قرار است داوری کند و سوت بزند نباید خودش شوت بزند.

عذرخواهی عسگراولادی از عدم حضور در کنگره مردم‌سالاری/ ابراز امیدواری به حفظ منشور برادری

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به یازدهمین کنگره حزب اصلاح‌طلب مردم‌سالاری پیام داد و بابت عدم حضور خود در این کنگره عذرخواهی کرد.

حبیب‌الله عسگراولادی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی پیامی به مناسبت افتتاح یازدهمین کنگره حزب مردمسالاری ارسال کرده  است که متن این پیام در مراسم افتتاحیه به شرح زیر قرائت شد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) از ارسال دعوتنامه کنگره یازدهم حزب مردم‌سالاری خشنود شدم. اما به علت برنامه‌ریزی‌هایی که قابل تغییر نبود، توفیق حضور در این مراسم را ندارم و از شما برادران عذرخواهی می‌کنم.

امیدوارم نشست شما در مسیر حفظ منشور برادری و عمل به وصیت حضرت امام خمینی(ره) در این خصوص بوده و در مسیر برادری و معتقدین به نظام گام‌های اساسی بردارید.

Share