كيهان:

حلقه انحرافی به کار کدام هدف فتنه گران می آید؟!

امروز با عظمت یافتن جبهه «نه به احمدی نژاد» و تقویت اتحاد احزاب سیاسی در نفی اسفندیار رحیم مشایی به بهانه انحراف، شعار بالقوه اتحاد علیه مشایی در افکارعمومی پدید آمده است!!

دیارمیرزا : روزنامه ایران در مطلبی سفارشی برای اسفندیار رحیم مشایی مدعی شد کیهان در نفی وی با جریان هاشمی و خاتمی همسو شده است.
این روزنامه در واکنش به یادداشت اخیر مدیرمسئول کیهان (… ولی هرگز نمی بارد!) که به تحلیل و نقد حکم اخیر رئیس جمهور برای مشایی پرداخته بود، مدعی شد: آیا مردم حساسیت های خود را از دست داده اند؟ چرا هیچ کس به خیابان نمی ریزد و فریاد مرگ بر منحرفان را سر نمی دهد، ملت ۹دی را چه شده است؟
این روزنامه می افزاید: نگاهی به سخنرانی های رهبرانقلاب طی سال های ۸۹ تا ۹۱ نشان می دهد که ایشان مجموعا ۹۲ بار از لفظ «انحراف» و «منحرف» استفاده کرده اند اما اصولگرایان حتی نتوانسته اند یکی از جملات رهبرمعظم انقلاب را به عنوان شاهد ادعاهای خود بکار گیرند.
نویسنده با کتمان حمایت ۷ ساله کیهان از مواضع اصولی دولت، رأی ملت به شعارهای عدالت خواهانه احمدی نژاد را عامدانه به نفع اسفندیار رحیم مشایی مصادره می کند و سپس می نویسد: امروز با عظمت یافتن جبهه «نه به احمدی نژاد» و تقویت اتحاد احزاب سیاسی در نفی اسفندیار رحیم مشایی به بهانه انحراف، شعار بالقوه اتحاد علیه مشایی در افکارعمومی پدید آمده است!!
image
روزنامه ایران سپس بی آن که درباره ادعای مشایی مبنی بر پایان دوره اسلامگرایی توضیح دهد، شیوه دایمی محافل ضدانقلاب در حمله به کیهان را در پیش گرفته و مدعی شده که کیهان دارای ظرفیت منفی بین مردم است! اما در عبارات بعدی منظور خود را روشن می کند: «طبقات متوسط به بالا و روشنفکران و تحصیل کردگان جامعه که خاطره خوشی از کیهان ندارند، مدت هاست حرکت خود به سمت اسفندیار رحیم مشایی را آغاز کرده اند»!
دست اندرکاران روزنامه ایران که مدت هاست به جای حمایت از اصولگرایی و روندهای اصولگرایان در دولت، منحصراً تبدیل به ارگان حلقه انحراف شده اند، در مغالطه دیگری نوشت: قیاس [؟!] محمود احمدی نژاد با سیدمحمد خاتمی شاید اعصاب مدیرمسئول کیهان را آرام کند اما دستاوردی برای کیهان ندارد چرا که امروز این کیهان است که در کنار سیدمحمد خاتمی و جریان فتنه در برابر محمود احمدی نژاد ایستاده است. از آنجایی که پروژه بنی صدریزاسیون و عزل احمدی نژاد با تدبیر اخیر رهبرمعظم انقلاب سوخته است، به نظر می رسد تأکید بر گزاره هایی چون ناکارآمدی دولت و بزرگنمایی معضلات و نابسامانی های اقتصادی ابزار بهتری برای ضربه زدن به دولت است این روزنامه در پایان نوشت: شریعتمداری و اصولگرایان همچنین در مبارزات خود با جریان انحرافی باید بکوشند مرزبندی و فاصله گذاری مناسب را با آقای هاشمی مورد توجه قرار دهند تا «انحراف» برای مردم باورپذیرتر شود شریعتمداری باید به هاشمی رفسنجانی خاطر نشان کند نیازی نیست به شیوه کنونی فریاد بزند که درهای دولت وحدت ملی به روی همه اصولگرایان باز است و فقط محمود احمدی نژاد در آن جایی نخواهد داشت!
درباره مغالطه ها و فعل وارونه های روزنامه ایران چند نکته شایان توجه است:
۱- مردمی که حماسه ۹ دی را آفریدند همپای حوصله و صبوری مقتدای انقلاب صبر کردند تا منافقین فتنه گر باطن خود را بیرون ریختند. اکنون نیز آنچه همین مردم غیور را درباره انحرافات امثال مشایی به صبوری وامی دارد، مصالح مهم کشور است و اتفاقاً یکی از کارکردهای حلقه انحراف، حاشیه سازی برای غفلت از این مصالح مهم است.
۲- اینکه رهبر معظم انقلاب در نامه ۲۷ تیر ماه ۸۸ به رئیس جمهور تصریح کردند: «انتصاب جناب آقای مشایی به معاونت رئیس جمهور برخلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان شماست. لازم است انتصاب مزبور ملغی و کأن لم یکن اعلام گردد» و مخالفت صریح معظم له با ادعای دوستی با مردم(!؟) اسرائیل بیان کاملاً روشنی است. اینکه انتصاب آقای مشایی «موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان رئیس جمهور است»، آیا به اندازه کافی گویا نیست» باز هم دقت کنید؛ انتصاب مشایی موجب سرخوردگی علاقمندان رئیس جمهور است.
غیر از این مباحث، انتقاد رهبر معظم انقلاب از برخی رویه های باستان گرایانه و ضد فرهنگی نیز انتقادهای صریح و روشنی است و البته مقتدای انقلاب همواره چه در این دولت و چه در دولت های قبلی اصرار داشته اند حرمت رؤسای دولت محفوظ بماند، هرچند که گاه خود افراد حرمت قانونی و شرعی جایگاه خود را حفظ نکرده اند.
۳- معلوم نیست شعار مورد ادعای حلقه انحرافی علیه مشایی در کدام پستوی حلقه انحرافی گفته شده است. اما امروز مسلم است که نشریات زنجیره ای و عوامل فتنه به اقدامات ضد فرهنگی امثال «چشم اسفندیار کابینه» خوشامد می گویند که آخرین آن در روزنامه زنجیره ای اعتماد از سوی یکی از حامیان آقای هاشمی چاپ شده است، همان طور که مواضع وی درباره حجاب و… مورد استقبال همان محافل قرار گرفت. آیا می توان نقش حلقه انحراف در واگذاری قرارداد ۴۰۰ میلیارد تومانی تالارهای بین المللی کیش را به خانم پانته آ فیوضی نادیده گرفت یا ملاقات کذایی با مه آفرید خسروی در هتل لاله و بده بستان های بعدی از جمله در زمینه واگذاری پروژه آزادراهی در رامسر و… را کتمان کرد؟! یعنی نقش آفرینی در سوءاستفاده های عدیده معنایی جز همراهی با «چپ و راست و کارگزاری» ادعایی دارد؟
۴- نکته درخور توجه در مطلب سفارشی به روزنامه ایران آن است که در جای جای آن اسفندیار مشایی محور قرار گرفته و از رئیس جمهور به عنوان یک عضو حاشیه ای یاد شده است و انگار نه انگار که حلقه انحرافی حیات انگلی دارد و اگر احمدی نژاد نبود، از این حلقه و رانت های کلان اقتصادی که در اختیار دارد نیز خبری نبود. از این روی، انتقادها به آقای احمدی نژاد است که چرا حلقه انحرافی را با پیوست های آنچنانی در کنار خود جای داده است وگرنه مشایی و دار و دسته اش عددی نیستند که انتقادها متوجه آنها باشد.
۵- مکتب اهل بیت به ما آموخته که افراد را با اصول و حق بسنجیم و نه برعکس. احمدی نژاد به اعتبار زاویه گرفتن و مواجه شدن با برخی رویکردهای معارض انقلاب، میان مردم آبرو پیدا کرد و نگرانی کیهان و سایر نیروهای حزب اللهی آن است که حلقه انحرافی خدمات او را پیش پای فرصت طلبی ها و انحرافات و قدرت طلبی های خود قربانی کند. به زعم کیهان، اتفاقاً یکی از پروژه های همین جریان هل دادن آقای احمدی نژاد به سمت مسیری است که امثال خاتمی و بنی صدر رفتند و بنابراین باید خطر حلقه انحرافی را علی الدوام گوشزد کرد. کیهان همین رویکرد خیرخواهی و هشدار را نسبت به آقای هاشمی نیز دارد و ضمن انتقادهای جدی به برخی رویه های وی از جمله ادعای دولت وحدت ملی- در عین حفظ همراهی با جریان فتنه- از تذکر و هشدار و خیرخواهی دریغ نورزیده است. این قاعده دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر است که سرزنش ملامت گران و منافقان، تردیدی در ضرورت آن ایجاد نمی کند.
منبع: کیهان
Share