حجت‌الاسلام گل‌میرزاده:فعالیت ۱۶۵ موسسه قرآنی در گیلان

به گزارش دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری فارس از رشت،‌ حجت‌الاسلام سیدحسین گل‌میرزاده در مراسم تجلیل از حائز رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در بیت نماینده ولی‌فقیه استان،‌ اظهار کرد:‌ یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ترویج آموزه‌های قرآنی بود. وی با اشاره به اینکه قرآن به برکت رهبری امام […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری فارس از رشت،‌ حجت‌الاسلام سیدحسین گل‌میرزاده در مراسم تجلیل از حائز رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی در بیت نماینده ولی‌فقیه استان،‌ اظهار کرد:‌ یکی از ثمرات انقلاب اسلامی ترویج آموزه‌های قرآنی بود.

وی با اشاره به اینکه قرآن به برکت رهبری امام خمینی (ره)‌ و خون شهدا وارد زندگی مردم شد،‌ تصریح کرد: جامعه‌ای که قرآن را همراه داشته باشد از آسیب‌ها و انحراف‌ها به دور می‌ماند و نقشه‌های دشمن را خنثی می‌کند.خبرگزاری فارس: فعالیت 165 موسسه قرآنی در گیلان

معاون فرهنگی مدیر‌ کل تبلیغات اسلامی گیلان اضافه کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی چهره‌های قرآنی را می‌بینیم که امتیاز ویژه‌ای برای استان و کشور محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۶۵ موسسه قرآنی در استان فعالیت می‌کنند، افزود: فرهنگ‌سازی، انس با قرآن برای خردسالان، جشنواره‌های قرآنی، دوره‌های تربیت معلم قرآن،‌ مسابقات کشوری تسنیم، صدور بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ گواهینامه در رشته‌های مختلف قرآنی از جمله فعالیت‌های این موسسه‌های قرآنی است.

گل‌میرزاده خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۵۰ جلسه رسمی قرآنی در سطح شهر و روستا برگزار شده و هر هفته نیز در حال برگزاری است.

وی با تصریح بر اینکه در سال ۸۷ و در راستای ترویج برنامه‌های فرهنگی دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرا در شهرهای رشت و تالش راه‌اندازی شده است،‌ گفت: حدود ۱۰۰ دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند و خروجی آن ورود چندین نفر از آنها به حوزه‌های علمیه و دانشگاه بوده است.

دارنده رتبه نخست رشته حفظ کل قرآن کریم نیروهای مسلح کشورهای اسلامی نیز در مراسم مذکور با اشاره به اینکه حافظ قرآن باید اشراف خوبی در قرآن داشته باشد، اظهار کرد: کشور عربستان که برای چند سال متوالی اقدام به برگزاری این مسابقات می‌کرد در روزهای آخر از صدور روادید برای شرکت ‌کنندگان ایرانی ممانعت به عمل می‌آورد.

حسن رجبی با بیان اینکه در این مسابقات با همت سپاه پاسداران که از دوم تا پنجم بهمن جاری در کاخ سعدآباد تهران برگزار شد ۱۶ کشور اسلامی حضور داشتند، خاطرنشان کرد: پس از اینکه خبر ممانعت کشور سعودی در صدور روادید برای ایرانی‌ها به مقام معظم رهبری رسید ایشان دستور دادند که مسابقات در ایران برگزار شود.

وی اذعان کرد: در این دوره از مسابقات شرکت‌ کنندگان ایرانی در رشته‌های قرائت،‌ حفظ پنج جزء و حفظ کل قرآن رتبه‌های نخست و در رشته حفظ ۱۵ جزء رتبه چهارم را به دست آوردند.

Share