طي حكمي از سوي استاندار:

حاجتی فرماندار سیاهکل شد

به گزارش دیار میرزامهندس کیهان هاشم نیا در این نشست با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاکمیت و مردم همچون یک خانواده به هم پیوسته هستند گفت : نمود بارز این خصیصه را می توانیم در راهپیمایی ها وانتخابات مختلف از جمله در راهپیمایی دیروز مردم گیلان و کشورمان مشاهده کنیم . […]

به گزارش دیار میرزامهندس کیهان هاشم نیا در این نشست با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاکمیت و مردم همچون یک خانواده به هم پیوسته هستند گفت : نمود بارز این خصیصه را می توانیم در راهپیمایی ها وانتخابات مختلف از جمله در راهپیمایی دیروز مردم گیلان و کشورمان مشاهده کنیم .

وی با بیان اینکه مردم بارها ثابت کرده اند نظام را از خود می دانند و پای دفاع از آن و حریم ولایت ؛ حاضرند از جان و مال خود بگذرند گفت : برای خدمت کردن به چنین مردمی باید با روحیه جهادی کار کرد .

نماینده ی عالی دولت در گیلان تصریح کرد : همه باید با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب تا جایی که توان داریم در راه تحقق آرمانهای امام راحل ، شهداء و خدمت به نظام قدم برداریم .

وی با اشاره به سابقه ی تاریخی و فرهنگی غنی شهرستان سیاهکل گفت : درحالیکه مردم این دیار درقرن چهارم هجری در ۳۵ کیلومتری شیراز سد ساختند هم اکنون نباید مردم دیلمان از داشتن سد محروم باشند و باید تلاش کرد تا ساخت این سد هرچه سریع تر شروع شود .

استاندار گیلان همچنین توسعه ی راههای سیاهکل را برای پیشرفت شهرستان بسیار ضروری عنوان کرد و گفت : محور سنگر به سیاهکل با ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار توسط بخش خصوصی در حال ساخت است .

 

شورای اداری سیاهکل

مهندس کیهان هاشم نیا ادامه داد : شهرستان سیاهکل هنوز نتوانسته متناسب با شایستگی هایش به توسعه برسد و در برخی شاخص ها از جمله گاز رسانی  عقب تراست که باید تلاش کرد این عقب ماندگی را جبران کنیم .

وی با اشاره به اینکه تا سال ۹۳ از ۱۶ شهرستان گیلان ۱۵ شهرستان به نرخ گاز رسانی بالای ۹۰ درصد خواهد رسید گفت : هم اکنون ۷ شهرستان گیلان به این نرخ که جزء شهرستانهای سبز است نزدیک می شوند .

استاندار گیلان با اشاره به نرخ ۷۰ درصدی جمعیتی  و ۶۴ درصدی از نظر  تعداد روستاها که از گاز بهره مند هستند گفت : میانگین جمعیتی برخوردار گیلان از گاز نسبت به میانگین کشور ۱۵ درصد بیش تر است ، ضمن اینکه شهرستان های بندر انزلی و رضوانشهر جزء شهرستانهای سبز هستند .

مهندس کیهان هاشم همچنین از اجرای طرح گردشگری محور سیاهکل به دیلمان با استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی و احداث مسافرکاشانه ها از فرماندار جدید این شهرستان خواست تمام تلاش خود را برای اجرای موفق این طرح که متناسب باظرفیت های منحصربفرد جغرافیایی و طبیعی این شهرستان است ، بکار گیرد .

وی همچنین نقش جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی را در شکوفایی و پیشرفت شهرستان ها بسیار مهم عنوان کرد و افزود : علاوه برستاد مرکزی در استان با استفاده از اختیارات تفویض  شده ، ستادهای سرمایه گذاری در ۱۶ شهرستان به ریاست فرمانداران تشکیل شد ه است که  باید مسئولان شهرستانی به بهترین شکل از این فرصت بهره بگیرند .

ندیمی نماینده لاهیجان و سیاهکل نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی ها و مشکلات این شهرستان گفت : مجوز قرار گرفتن سد دیلمان در اعتبارات بودجه ، توسعه راه ها و تسریع در ساخت محور سیاهکل به سراوان و کمربندی سیاهکل ، افزایش یکپارچه سازی کشاورزی و بهبود وضعیت  چایکاران از مهمترین مواردی دانست که مسئولان باید به آن توجه کنند .

اسماعیلیان فرماندار سابق شهرستان سیاهکل با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در دوران تصدی وی به عنوان فرماندار این شهرستان تصریح کرد : در شهرستان سیاهکل در دهه فجر سالجاری ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۴  /  ۱۵ میلیارد تومان در بخش دولتی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .

 

وی تصریح کرد : شهرستان سیاهکل از ظرفیت و استعداد نهفته بالایی در بخش کشاورزی و گردشگری برخوردار است که باید با تلاش و کوشش و در جهت شکوفایی این بخش تلاش نمائیم .

در ادامه این مراسم حجت الاسلام شیدایی امام جمعه شهرستان سیاهکل اظهار داشت : مردم با بصیرت کشور باردیگر با حضور چشم گیر خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن در رفراندومی جدید شرکت کردند و حمایت خود را همانند گذشته از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کردند که این مهم موجب افتخار و سربلندی نظام اسلامی در مجامع بین المللی گردید .

وی با تأکید برحمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی تصریح کرد : حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران از جمله موارد مهمی بشمار می رود که می تواند نقش بسزایی را در توسعه و شکوفایی این شهرستان ایفاء نماید .

در پایان این نشست با قدردانی از تلاشهای حسین اسماعیلیان فرماندار سابق سیاهکل حسنعلی حاجتی به عنوان فرماندار جدید این شهرستان معرفی شد.

حسنعلی حاجتی

فرماندار جدید  سیاهکل نیز در این نشست  گفت : تمام توان خود را برای شکوفایی و توسعه وخدمت به مردم بکار خواهم گرفت .

گفتنی است : حسنعلی حاجتی مدیرکلی امور شهری وشوراها ومعاونت حراست استانداری گیلان را در سابقه کاری خود دارد.

 

 

Share