دکتر جلیلی:

جهان اسلام اجازه تعرض دشمنان به سوریه را نخواهد داد

دبیر شورایعالی امنیت ملی که در سوریه به سر می‌برد، در جمع خبرنگاران تاکید کرد جهان اسلام اجازه تعرض دشمنان به سوریه را نخواهد داد

به گزارش  دیار میرزا به نقل از خبرگزاری فارس ، «سعید جلیلی» نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی در بدو ورود به سوریه و در جمع خبرنگاران در فرودگاه دمشق گفت: جهان اسلام اجازه تعرض دشمنان و به ویژه رژیم صهیونیستی را به سوریه نخواهد داد. وی سوریه را به عنوان پیشانی جهان اسلام و دژ مستحکم آن در مقابله با رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

جلیلی خاطرنشان کرد، مردم سوریه در چند دهه اخیر به طور جدی حامی مقاومت بوده و به دلیل همین مقاومت، دشمنان در دو سال اخیر درصدد برآمدند تا به بهانه های مختلف، انتقام تاریخی خود را از مردم سوریه بگیرند و در این خصوص زیرساختهای اقتصادی سوریه را هدف قراردادند و بدترین تحریم ها را علیه این کشور تحمیل کردند.جلیلی

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به اینکه دشمنان از یکسو ادعای دوستی و حمایت از مردم سوریه را می کنند و از سوی دیگر فشارهای مضاعفی بر مردم سوریه تحمل می کنند، از جهان عرب و مسلمانان خواست برای کاهش فشارهای تحمیلی علیه مردم سوریه همکاری کنند.

سعید جلیلی در ادامه با اشاره به اینکه سفر سه روزه اش به دمشق به منظور تحقق این مهم صورت می گیرد، تصریح کرد، جمهوری اسلامی ایران روابط بسیار دوستانه ای با سوریه دارد و لذا تهران ارائه هرگونه کمکی را برای کاهش رنج های مردم سوریه و خنثی کردن توطئه دشمنان علیه این کشور، وظیفه خود می داند.

جلیلی افزود، از هر اقدامی که به شکل گیری گفتگوهای ملی در سوریه کمک کند، از هر اقدامی که موجب تجدید بناهای اقتصادی این کشور شود و از هر کمکی که سوریه را همچنان به عنوان دژی مستحکم در برابر دشمنان اسلام قرار دهد، در یغ نمی کنیم.

سعید جلیلی بلا فاصله پس از ورود به دمشق با وائل حلقی نخست وزیر سوریه و علی حیدر وزیر آشتی ملی این کشور دیدار کرد و قرار است با سران گروه های مبارز فلسطینی مقیم دمشق نیز گفتگو کند.

وی همچنین روز یکشنبه با بشار اسد رئیس جمهور و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار و پس از برگزاری نشست خبری در سفارت کشورمان، دمشق را به قصد تهران ترک خواهد کرد.

Share