ثمره هاشمی:معیار ما در انتخابات آینده ریاست جمهوری باید مقام معظم رهبری باشد

دیار میررزا-مشاور رئیس جمهور درباره انتخابات آینده ریاست جمهور گفت: در این دوره من معتقدم که پیکان دشمن و اصناف داخلیشان به سمت مقام معظم رهبری است. به گزارش خبرگزاری دیارمیرزا، ثمره هاشمی که در جلسه «میز انتخابات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» حضور یافته بود، با بیان ویژگی‌های پیامبر اسلام که در قرآن آمده […]

دیار میررزا-مشاور رئیس جمهور درباره انتخابات آینده ریاست جمهور گفت: در این دوره من معتقدم که پیکان دشمن و اصناف داخلیشان به سمت مقام معظم رهبری است.
به گزارش خبرگزاری دیارمیرزا، ثمره هاشمی که در جلسه «میز انتخابات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» حضور یافته بود، با بیان ویژگی‌های پیامبر اسلام که در قرآن آمده است، گفت: رییس جمهور نیز باید این چنین باشد، مثلا غمخوار مردم بودن، شجاعت، توکل، نسبت به مومنین رئوف‌تر باشد، باید به مردم امید دهد، باید بتواند ماشین بزرگ هدایت کشور را براند و پتانسیل اجرایی داشته باشد.

ثمره هاشمیوی همچنین اضافه کرد:در تحلیل وضعیت کشور باید به این نکته توجه کرد که آرمان‌های انقلاب تغییر نکرده است، همچنین دشمنی دشمنان نیز تغییر نکرده است، چه بسا دشمنی‌ها بیشتر هم شده است، چون تصور داشتند که همان سال‌های ابتدایی زمانی که ما درگیر جنگ داخلی بودیم، آن هم با ارتش نظام یافته‌ای که چندین هزار نفر را کشتند و بعد از آن جنگ شد، نظام سقوط می‌کند اما دیدند این نشد لذا دشمنی بیشتر شده است، امروز ما در مواضع دشمن نمی‌بینیم که به دنبال پیشرفت انقلاب باشند یا در روندشان اصلاحی صورت گرفته باشد.
مشاور رئیس جمهور افزود: امروز مواضع جمهوری اسلامی و گفتمان آن در تمام جهان گسترانیده شده و مخاطب آن مردم است. فشار وارده از سوی دشمن هم به همین دلیل است، امروز در دنیا بیداری‌های عمومی صورت گرفته است؛ اگرچه در خاورمیانه انگیزه‌های اسلامی و الهی داشته است، اما در برخی از مناطق جهان نیز این بیداری رخ داده است و به دنبال آرمان‌هایی چون آزادی و رهایی از استکبار هستند، اما این انگیزه اسلامی نیست، بر اساس فطرت‌هایشان است که حرکت می‌کنند و این افراد هم به آرمان های جمهوری اسلامی معتقدند و به آن احترام می‌گذارند.
وی در ادامه با بیان این‌که با این تفاسیر در دشمنی دشمنان انقلاب تغییری پیدا نشده، بلکه تشدید هم شده است، اظهار کرد: یک دلیلیش قدرتمندتر شدن جمهوری اسلامی است و نکته دوم فروپاشی خودشان است، امروز دیگر دشمن به تبلیغ آرمان و استراتژی های خود نمی‌پردازد و حرفی ندارد مثلا نمی‌تواند دیگر از لیبرال دموکراسی و حقوق بشر خود دفاع کند، چون مردم سوال می‌کنند این آرمان‌ها کجاست، چرا در جامعه نمی بینیم؟ یک روزی این گونه بود و روشنفکران دائما در حال تبلیغ این آرمان‌ها بودند، اما امروز در افکار عمومی جهان زیر سوالند. لذا تنها به آرمان‌های انقلاب حمله می ‌کنند.
مشاور رئیس جمهور در ادامه با اشاره به این‌که داخل کشور نیز جبهه‌های سیاسی تغییر چندانی نکرده‌اند، تصریح کرد: حتی امروز می‌بینیم برخی از جناح‌ها دچار ریزش شده‌اند و از موضع انقلابی فاصله گرفته‌اند به طور مثال ما تصور نمی‌کردیم که برخی از گروه‌های سنتی این گونه موضع‌ گیری کنند واقعا تعجب می‌کنیم، این‌ها که خیلی مدافع نظام و انقلاب بودند! اما امروز خیلی راحت تغییر موضع دادند برخی اوقات باورهای ذهنی ایجاد می‌شود که شکستنش بسیار سخت است که مثلا فلانی که سابقه مبارزاتی دارد باور نمی‌کنیم که این مواضع را بگیرد، و در پی توجیه هستند و می‌گویند در قبال این جناح‌ها، نباید آن ها از بین برد لذا تغییر خاصی میان سال ۸۴ یا ۸۸ با وضعیت امروز وجود ندارد، دولت با حضور این گروه‌ها به کار خود ادامه می‌دهد.
وی درباره انتخابات گفت: البته قبل از ذکر این سه مطلب باید بگویم که در دولت ما بر روی ریاست جمهوری آینده هیچ بحثی نکرده‌ایم و صرفا دنبال کار خودمان هستیم با توجه به این مقدمه باید بیان کنم که سه مطلب حائز اهمیت یکی این است که سازماندهی آرمانی و سیاسی جبهه‌ها را باید خوب بشناسیم و خوب ببینیم. دوم بحث گفتمان انقلاب اسلامی است این گفتمان قابل تغییر نیست هرچند در برخی از موارد برخی کمرنگ‌تر شده و برخی پررنگ‌تر ولی تغییر نکرده است، لذا وظیفه الان ما این است که مشخص کنیم در حال حاضر به کدام آرمان نیاز بیشتری داریم چیز جدیدی در آرمان‌ها پیدا نمی کنید، اما توضیح و شفاف سازی آن‌ها بسیار مهم است و بررسی این که چقدر این معیارها توانست اجرا شود، مثلا عدالت از آرمان‌هایی است که همه پیامبران در پی آن بودند امروز هم باید این را بررسی کرد که دولت و قوه اجرایی چه حد به این عدالت نزدیک شده‌اند و دولت بعدی باید چند گام دیگر در این عرصه بردارد.
وی همچنین افزود: به طور مثال بحث قانون ۴۴ تا حدودی انجام شد و برخی سرمایه‌ها به بخش خصوص واگذار شد امروز باید بررسی شود که این نهادها تا چه حد خوب کار می‌کنند و با مردم چگونه برخورد می‌کنند آیا سپردن این سرمایه‌ها به بخش خصوصی توانست کارایی را افزایش دهد، اگر نه برای واگذاری بخش‌های دیگر باید دولت تدابیر دیگری را در نظر داشته باشد، نباید این بخش ها و سرمایه‌ها پلی باشد برای دستیابی افراد به قدرت و بعد از به دست آوردن این سرمایه ها به سیاسی کاری بپردازند.
ثمره هاشمی در ادامه با اشاره به این‌که نکته سوم بحث اطاعت از مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: در این دوره من معتقدم که پیکان دشمن و اصناف داخلیشان به سمت مقام معظم رهبری است. لذا ما باید با هوشیاری کامل به گونه ای عمل کنیم که در دام دشمن نیافتیم. به نظر من فرمایشات ایشان یک شاخص و راهنماست برای درک بهتر اهمیت ایشان باید نگاهی به نحوه عملکرد ایشان در فتنه ۸۸ بیاندازیم تا ابعاد توانایی ایشان روشن‌تر شود، لذا باید معیار ما مقام معظم رهبری باشد.
وی افزود: شما فرمایشات سال ۹۱ ایشان درباره دولت را ببنید می‌فرمایند، تمام این هجمه‌ها به دولت به خاطر آرمان خواهی دولت است، بنابراین انتقادها باید منصفانه باشد.
مشاور رئیس جمهور با بیان این‌که در بحث یارانه‌ها باید کارهای بیشتری صورت بگیرد، اظهار کرد: این‌که ما وقایع ۵ ماهه اخیر را ناشی از هدفمند کردن یارانه‌ها ببینیم، این بی‌انصافی است. اگر بخواهم یک نمونه از مزایای هدفمندی را اشاره کنم، بحث بنزین است، اگر هدفمندی صورت نمی‌گرفت، ما اکنون باید ۱۸ میلیارد دلار اضافی برای بنزین مصرفی می‌پرداختیم و این برای کشور ناممکن بود و ما در همین یک مقوله زمین می‌خوردیم، اما الان ما داریم به همین میزان صرفه‌جویی می‌کنیم و این به خاطر هدفمندی یارانه‌هاست.
ثمره هاشمی در پایان گفت: بگوییم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در واقع به خاطر انتخابات است، درست نیست؛ چرا که رییس جمهور از اول به دنبال این طرح بودند، این موضوع تازه‌ای نیست که ۵ ماه به انتخابات بخواهند مطرح کنند و بهره برداری سیاسی کنند، اما نکته‌ای که شما باید مد نظر داشته باشید این است که به جای پرداختن به مصداق و بررسی آدم‌ها به دنبال تبیین شاخص باشید و شاخص‌ها را دنبال کنید و افراد را با آنها تطبیق دهید، ما از کجا خبر داریم، شاید خداوند به برکت کارهای خالصانه و انقلاب اسلامی فردی را پیش روی ما قرار داد که به شاخص ها نزدیکتر بود و ما تا به حال به وی توجه نکرده باشیم.

Share