مهندس جعفرزاده در جلسه استیضاح وزیر کار:

این دولت با سرپرست بهتر کار می کند + صوت

دیار میرزا: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر اقدامی در رابطه با مرتضوی شد، دولت از یک در دیگر عبور کرد و یک اقدام دیگر انجام داد، گفت: امروز قانون توسط بالاترین مقام اجرایی کشور به مسخره گرفته شده، بعد ما اینجا بنشینیم، سکوت کنیم، هر دو می توانیم جواب […]

دیار میرزا: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر اقدامی در رابطه با مرتضوی شد، دولت از یک در دیگر عبور کرد و یک اقدام دیگر انجام داد، گفت: امروز قانون توسط بالاترین مقام اجرایی کشور به مسخره گرفته شده، بعد ما اینجا بنشینیم، سکوت کنیم، هر دو می توانیم جواب شهدا را بدهیم؟
غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی که به عنوان نماینده مخالف استیضاح وزیر کار در نوبت دوم جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت و خطاب به وزیر کار گفت: شما در صحبت هایتان گفتید ۲۰ سال است که حتی یک بار هم توبیخ نشده ام و تذکری نداشتم اتفاقا اشکال کار اینجاست اگر شما توبیخ و تذکری داشتید الان پایتان به مجلس برای استیضاح نمی رسید و در واقع نمایندگان مجلس دارند به شما لطف می کنند.

jfarzadehوی افزود: وزیر کار گفته است که چرا کسی را که متهم است حکم عدم صلاحیتش می دهید شما که یک وزیر محترم کابینه هستید در مجازات اصل در برائت است اما در دادن پست اصل بر احراز صلاحیت است.

در سپردن امانت باید احراز صلاحیت حاصل شود آنهم در این کمپانی بزرگ و دستگاه عظیمی که بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان درآمد دارند و این حساسیت نمایندگان را برمی انگیزد.

وی با بیان اینکه قرار بود در دولت احمدی نژاد متناسب با ساختارها آدم ها چیده شوند، گفت: بعد از حکم مرتضوی ما شاهد ۹ پرده نمایش از سوی وزارت کار و هیات دولت بودیم.

وی با بیان اینکه طبق آئین نامه داخلی وزارت کار رئیس صندوق تامین اجتماعی باید حداقل مدرک کارشناسی ارشد و یا ۵ سال سابقه مدیریت اقتصادی داشته باشد، گفت: وزیر کار حتی در مورد مرتضوی این قانون را زیرپا گذاشت.

وی تصریح کرد: وزیر کار در صحبت هایش گفت: من در حکم آخر دخالتی نداشتم و این حکم توسط دکتر رحیمی داده شد، اما ما می دانیم این کار با پیشنهاد شما صورت گرفته است بنابراین این شائبه ایجاد می شود که امضاهایی که می کنید سرتان شلوغ است و یا اینکه اتفاق دیگری می افتد.

وی نیز در واکنش به دفاع برخی نمایندگان از دولت گفت: من در تعجبم که چرا بعضی از نمایندگان دایه مهربان‌تر از مادر برای دولت شده اند خود دولت محترم در طول چند هفته دو وزیر را عزل کرد و این نشان می دهد که دولت محترم می تواند با سرپرست بهتر کار کند و حالا چرا ما کاسه داغ‌تر از آش می شویم. ما باید در فکر دولت باشیم یا رئیس دولت باید به فکر دولت باشد؟

وی با بیان اینکه نمایندگان تا دقیقه ۹۰ عمر دولت مسئولیت شرعی و قانونی دارند، گفت: همه ما به قرآن قسم خورده ایم اگر امروز به وظیفه قانونی که قسم خورده ایم، عمل نکنیم، فردا باید هم در صحرای قیامت به شهدا پاسخ دهیم و هم به این مردم در بیرون پاسخ دهیم. همین مردمی که ما در نطق های انتخابی مان گفتیم اگر برویم مجلس از حقوق قانونی شما دفاع می کنیم.

وی افزود: ما به مردم می گوییم شما اعتراضی خلاف قانون نباید داشته باشید حضور در خیابان و تجمع نباید داشته باشید شما نماینده انتخاب می کنید برود پارلمان که از حقوق شما دفاع کند اما این چه حقوقی است که امروز همه و…

وی با بیان اینکه مجلس باید اقتدار خود را نشان دهد، گفت: امروز قانون به سخره گرفته شده است.

نمایندگان نیز در تایید جعفرزاده شعار احسنت احسنت سر دادند.
وی افزود: فلسفه وجودی مجلس دفاع از حقوق مردم است، نمی خواهم وارد این موضوع شوم اما چرا از رهبری خرج می کنید قرار است کافر مسلمان کنید؟ می دانید چرا می گویم کافر مسلمان کنید؟ برای اینکه هر کس اعتقاد به رهبری نداشته باشد، مسلمان نیست. خدا را شاکریم که قاطبه مجلس و تمام نمایندگان ولایی هستند و امتحان خود را پس دادند. کجا حضرت آقا فرموده اند که نروید؟ وظیفه قانونی خود انجام ندهید؟

image

وی با بیان اینکه هر اقدامی در رابطه با مرتضوی شد دولت از یک در دیگر عبور کرد و یک اقدام دیگر انجام داد، گفت: امروز قانون توسط بالاترین مقام اجرایی کشور به مسخره گرفته شده بعد ما اینجا بنشینیم سکوت کنیم هر دو می توانیم جواب شهدا را بدهیم؟

وی خاطر نشان کرد: در طول قانون گذاری کشور سابقه ندارد ۱۵۰ قاضی هیات عمومی دیوان عدالت اداری دو بار رای دادند و متاسفانه به این قانون دهان کجی شد.

وی در پایان صحبت های خود با تاکید بر اینکه می خواهم یک بیت شعر بخوانم، گفت: این بیت شعر من از خواننده فراری لس آنجلسی هم نیست. نمایندگان مجلس شعر و اشعار شعرای معاصر داخلی خودمان را می خوانند.

در سر عقل می‌باید/ بی کلاهی عار نیست
پس از پایان سخنان جعفرزاده بخشی از نمایندگان مجلس با احسنت احسنت سخنان وی را تایید کردند.

jafarzadeh141191

Share