بزرگ‌ترین منبع گازی دریای خزر در محدوده آبی گیلان قرار دارد

به گزارش دیارمیرزا، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی و صنعتی دهه فجر این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: منابع توسعه‌ای گیلان باید بازتعریف شود. وی با بیان اینکه یکی از منابع توسعه گیلان منابع طبیعی است، اذعان کرد: گیلان با […]

به گزارش دیارمیرزا، کیهان هاشم‌نیا عصر امروز در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی و صنعتی دهه فجر این شهرستان با گرامیداشت دهه مبارک فجر و فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، اظهار کرد: منابع توسعه‌ای گیلان باید بازتعریف شود.

وی با بیان اینکه یکی از منابع توسعه گیلان منابع طبیعی است، اذعان کرد: گیلان با امکانات بالقوه موجود نباید با مشکل بیکاری مواجه شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بهترین نقاط دریای خزر در حوزه گیلان قرار دارد، افزود: کمترین میزان رسوب دریای خزر در حوزه دریایی گیلان واقع شده است.

استاندار1

*بزرگ‌ترین منبع گازی دریای خزر در محدوده آبی گیلان قرار دارد

وی مکان منابع زایشی دریای خزر را در محدوده آبی گیلان عنوان کرد و گفت: بزرگ‌ترین منبع گازی دریای خزر در آب‌های سرزمینی ایران و در حوزه آبی گیلان قرار دارد.

وی به وجود بیش از ۵۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های بکر و دست‌نخورده گیلان اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۷۰ درصد آب‌بندان‌های کشور در محدوده گیلان احداث شده است.

هاشم‌نیا از تامین ۷۰ مواد اولیه تولید کاغذ کشور توسط گیلان خبر داد و گفت: از طریق زراعت درخت‌های صنوبر سالانه بالغ بر ۵۰ هزار تن مواد اولیه کاغذ در گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی می‌تواند به منابع مالی خوبی تبدیل شوند، اذعان کرد: برخی مشکلات مانند قیمت ارز جنبه ملی دارد و در سطح استان قابل کنترل نیست.

*تولید ۲.۲ برابر برق گیلان 

استاندار گیلان میزان تولید برق در استان را ۲.۲ برابر میزان مصرف گیلان عنوان کرد و یادآور شد: امکان افزایش زیرساخت‌های استان بیش از امکانات موجود است.

وی با بیان اینکه منابع فیزیکی در دست ساخت بیش از منابع ساخته شده است، اذعان کرد: گیلان توانایی توزیع بالغ بر ۱۵۰ میلیون متر مکعب گاز را دارد.

هاشم‌نیا به امکان احداث دو مجتمع پتروشیمی در گیلان اشاره کرد و افزود: هفت سد مخزنی بزرگ استان در دست ساخت است.

*احداث ۲۰ سد در گیلان

وی از مطالعه و برنامه‌ریزی برای ساخت ۲۱ سد در گیلان خبر داد و اضافه کرد: ۲۰ سد در محدوده استان در دست احداث است.

این مسئول با اشاره به اینکه گیلان دارای بیش از ۱۵ میلیارد مترمکعب آب جاری و در جریان است، خاطرنشان کرد: با تکمیل مراحل احداث چند سد در دست ساخت، تا چند سال آینده توانایی ذخیره بیش از ۵ میلیارد مترمکعب آب در استان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه تنها در چهار ماه از سال زمین‌های کشاورزی گیلان مورد استفاده قرار می‌گیرند، یادآور شد: در این شرایط بیش از ۴۰ درصد شغل‌های استان در بخش کشاورزی است.

*وضعیت نیروی انسانی گیلان مناسب است

هاشم‌نیا وضعیت علمی و سطح سواد مردم گیلان را خوب عنوان کرد و افزود: اکنون بیش از ۱۴۴ هزار نفر دانشجو در استان تحصیل می‌کنند که این میزان نسبت به سال‌های پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست.

وی وضعیت نیروی انسانی در گیلان را خوب ارزیابی کرد و متذکر شد: با همت مضاعف و توکل بر خداوند باید تلاش خود را برای رسیدن به اهداف بیشتر کنیم.

به گزارش فارس، امروز با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان شهرستانی و مردم هشت پروژه عمرانی و صنعتی با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در شهرک‌های صنعتی سپیدرود و لاکان رشت به بهره‌برداری رسید.

Share