اولین تصویر «چاوز» پس از عمل جراحی سرطان

 اولین تصاویر منتشر شده از هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری مبتلا به سرطان ونزوئلا از زمان عمل جراحی در هاوانای کوبا در دو ماه گذشته نشان می‌دهد که وی به وسیله لوله تنفسی نفس می‌کشد و برای صحبت کردن دچار مشکل است. به گزارش دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصاویر نشان می‌دهد که هوگو چاوز، […]

 اولین تصاویر منتشر شده از هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری مبتلا به سرطان ونزوئلا از زمان عمل جراحی در هاوانای کوبا در دو ماه گذشته نشان می‌دهد که وی به وسیله لوله تنفسی نفس می‌کشد و برای صحبت کردن دچار مشکل است.

به گزارش دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری رویترز، این تصاویر نشان می‌دهد که هوگو چاوز، ۵۸ ساله رئیس‌جمهوری ونزوئلا لبخند بر لب بر روی تختی در بیمارستان محل درمانش دراز کشیده و دو دخترش در کنار وی هستند.

خورخه آریزا، داماد و وزیر علوم چاوز همچنین در میان هاوانا و کاراکاس در سفر است تا در کنار رئیس‌جمهور ونزوئلا باشد.

این مقام ونزوئلایی همچنین افزود: چاوز همانند معمول صحبت نمی‌کند او برای حرف زدن دچار مشکل است و برای ارتباط برقرار کردن سختی‌های زیادی دارد. او سعی می‌کند تا صحبت‌هایش را قابل فهم ارائه دهد. او برای آنکه با دیگران ارتباط برقرار کند صحبت‌هایش را می‌نویسد.

هوگو چاوز از ۱۱ دسامبر ۲۰۱۱ و پس از آخرین عمل جراحی در بیمارستانی در هاوانا، کوبا در انزار عمومی ظاهر نشده بود. تصاویر منتشر شده و جزئیات جدیداعلام شده حاکی از آن است که وضعیت سلامت چاوز چندان خوب نیستند؛ مشخص نیست که آیا این بیماری وی را مجبور می‌کند تا از سمت خود به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا کناره‌گیری کند یا خیر.

انریکه کاپریلس، رهبر مخالفان ونزوئلا نیز در این باره گفت: چند روز قبل تعدادی از نزدیکان چاوز اعلام کردند که با او صحبت کرده‌اند اما بعدا مشخص شد که رئیس‌جمهوری ونزوئلا نمی‌تواند صحبت کند.

دولت ونزوئلا نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: عفونت دستگاه تنفس چاوز در پی چهارمین عمل جراحی تحت کنترل قرار دارد اما وی هنوز مشکلاتی برای تنفس دارد. چاوز همچنان با دستگاه نفس می‌کشد.

Share