امام جمعه قم: ۲۲بهمن روز رسوایی دشمن

به گزارش دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب در خط بعثت پیامبر(ص) حرکت می‌کند و باید تلاش کنیم تا در این مسیر نیز باقی بماند. وی افزود: امروز اگر انقلاب ما بخواهد همراهی […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از خبرگزاری شبستان از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم با اشاره به شکل گیری انقلاب اسلامی گفت: انقلاب در خط بعثت پیامبر(ص) حرکت می‌کند و باید تلاش کنیم تا در این مسیر نیز باقی بماند.
وی افزود: امروز اگر انقلاب ما بخواهد همراهی خود را با بعثت پیامبر(ص) داشته باشد، باید مسئولان ما از شرح صدر برخوردار باشند و در گفتار خود رعایت انصاف را داشته باشند.
امام جمعه قم گفت: اگر این انقلاب از نگاه منصفانه وارد کارها شود، می‌تواند موثر باشد و با توجه به اینکه انتخابات را نیز در پیش داریم باید کاندیدای ریاست جمهوری از این مسایل برخوردار بوده تا انقلاب سربلند بماند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران توانست رژیمی را سرنگون کند که هم ضد اسلامی و هم ضد مردمی بود.
وی تصریح کرد: اگر بساط شاهنشاهی همچنان ادامه داشت امروز در وضعیت اسف‌باری به سر می‌بردیم و در آن زمان یکی از وزیران دستگاه طاغوت می گفت که خدایا ما نه به باران تو و نه به گندم تو نیاز داریم و ما به جایی متصل هستیم که همه نیازهای ما را برطرف می‌کند.
امام جمعه قم تصریح کرد: این وضعیت انقلاب و مسئولان ما بود و امروز به لطف خداوند انقلاب، استقلال را به بار آورد و تحقیرها کنار رفت.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری با اشاره به پیشرفت‌های کشور گفت: مردم به خودباوری رسیدند و قبل از انقلاب فکر پیشرفت علمی هم نمی‌کردند اما امروز به این جایگاه عظیم رسیده‌ایم.
وی تصریح کرد: امروز دنیا دچار بهت شده است و وزیر سابق امور خارجه آمریکا می‌گوید؛ خاورمیانه قلب جهان و ایران قلب خاورمیانه است.
امام جمعه قم با اشاره به تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا گفت: اگر می‌بینیم که آمریکا تحریم و تهدیدهای خود را امروز بر علیه ایران به کار بسته است، چون می‌داند که جمهوری اسلامی رقیب بی چون و چرای ایالت متحده شده است.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: مردم ما دست دشمنان را خوانده‌اند و با وجود همه مشکلات اقتصادی که توسط دشمن برای آنها ایجاد شده است از نظام اسلامی حفاظت می‌کنند.
وی تصریح کرد: مردم وقتی با نگاه کلان‌تر به مسایل نگاه می‌کنند متوجه می‌شوند که اگر در برابر این مسایل خم به ابرو بیاورند، موجب خوشحالی دشمن خواهد شد و آمریکا بداند که ملت ایران کاری نخواهند کرد که دشمن خوشحال شود و این آرزو را به گور خواهند برد.
امام جمعه قم با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا گفت: آمریکایی‌ها در حالتی دم از مذاکره می‌زنند که در یک دست اسلحه داشته و در دست دیگر دم از مذاکره می‌زنند، مذاکره در شرایط برابر رخ خواهد داد.
وی افزود: جمهوری اسلامی هراسی از مذاکره ندارد اما در حالی که شرایط برابر باشد، اگر در چنین شرایطی مذاکره کنیم از تمام آرمان‌های انقلاب فاصله خواهیم گرفت.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: آمریکا اگر قائل به مذاکره است اول بخشی از تحریم‌ها را کنار بگذارد و آن وقت بگویید که می‌خواهم مذاکره کنم.
امام جمعه قم گفت: در این ایام بار دیگر تحریم‌ها بر علیه ایران شدیدتر شده و دشمن بداند که با این فشارها نمی‌تواند رهبری و ملت ایران را تسلیم کند.
وی در ادامه به اتفاقات مجلس اشاره کرد و عنوان داشت: این موضوع یک حادثه دردناک بود و کسی نبود که از این موضوع ناراحت نشده باشد. مسئولان عزیز و دوستان انقلاب اگر شما سفری می‌کنید و مردم برای شما دعا می‌کنند و دم از وحدت برای کشورهای دیگر می‌زنید، ما که خود به این وحدت بیشتر نیاز داریم.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری بیان داشت: ما همه فرزندان یک خانواده هستیم و مردم به رفتار و گفتار شما مسئولان نگاه می‌کنند. مردم ما از گرانی‌ها و نرخ‌های جور واجور نگران هستند اما رنج جانکاه آنها این صحنه‌هاست که گاهی مردم تصور می‌کنند آنها را فراموش کرده‌اید.
امام جمعه قم تصریح کرد:‌ اشک مردم را در نیاورید و به سخنان رهبر معظم انقلاب گوش دهید و ما تا رهبری داریم و سایه بلند آیت‌الله خامنه‌ای بر این مملکت است، نگرانی نداریم چراکه ایشان ستون انقلاب و ولایت فقیه هستند.
وی با اشاره به در پیش بودن ۲۲ بهمن گفت: جهان بداند صحنه‌های بسیاری پیش آمده و مردم با یک اشاره رهبری حضوری گسترده در مراسم‌ها داشته‌اند و در ۲۲ بهمن نیز بار دیگر این اتفاق خواهد افتاد.
آیت‌الله حسینی‌بوشهری تصریح کرد: دنیا و خبرنگاران آنها بیایند و از خیابان‌های سراسر کشور فیلمبرداری کنند تا ببینند آیا زن و مردی هم هست در روز ۲۲ بهمن در خانه مانده باشد و با آرمان‌های انقلاب و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت نکرده باشد.

Share