امام جمعه رشت :خدمتگزاران نظام گوش به فرمان رهبری باشند +حواشی نماز جمعه

به گزارش دیار میرزا: آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های امروز نماز جمعه رشت با اشاره به سوره مبارکه فجر و تطبیق برخی آیات آن با زمان طاغوت قبل از انقلاب، تصریح نمود: یک طاغوتی در زمان ما بدتر از فرعونیان عمل کرد و خداوند با رهنمود امام خمینی(ره) و همت مردم، این […]

به گزارش دیار میرزا: آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های امروز نماز جمعه رشت با اشاره به سوره مبارکه فجر و تطبیق برخی آیات آن با زمان طاغوت قبل از انقلاب، تصریح نمود: یک طاغوتی در زمان ما بدتر از فرعونیان عمل کرد و خداوند با رهنمود امام خمینی(ره) و همت مردم، این طاغوت را به زباله دان تاریخ انداخت.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان خصوصیات طاغوت را برشمرد و خاطرنشان کرد: طاغوت مردم را به بی دینی کشانده بود و رضاخان و پسرش دین را در جامعه از بین برده بودند.

امام جمعه شهر رشت یکی دیگر از این ویژگی ها را وابسته شدن ایران به غرب دانست و ابراز نمود: طاغوت در آن زمان ایران را وابسته به غرب کرده بود و حتی مسئولان کشور را آمریکایی ها تعیین می کردند و در لاهیجان نیز یک شخصی از جانب خودشان نماینده مردم بود.

وی به آزاد نبودن مردم در زمان قبل از انقلاب اشاره کرد و بیان نمود: در زمان طاغوت هیچ گونه آزادی بیانی وجود نداشت ولی اکنون روزنامه ها آزادند و هرگونه مطالبی را می توانند بنویسند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه کشور در زمان طاغوت عقب نگه داشته شده بود، تصریح کرد: امروزه دست نیاز به دشمنان دراز نمی کنیم و موجود زنده به فضا می فرستیم و دستاوردهای دیگری را کسب می نمائیم.

آیت الله قربانی

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه تأکید کرد: برای آنکه به گرفتاریهای قبل از انقلاب دچار نشویم با ید فرمانبردار مقام معظم رهبری باشیم.

امام جمعه رشت با اشاره به حادثه یکشنبه سیاه مجلس اظهار نمود: در آن روز برای دشمنان ما خوراک فراهم کردند و مایه شرمندگی و خجلت ما شدند؛ مگر رهبر انقلاب نفرمود اگر کسی تا قبل از انتخابات اختلافی به وجود بیاورد، به ملت خیانت کرده است؟!

وی با بیان اینکه تمام دنیا می خواهند ببینند که در روز ۲۲ بهمن چه خواهیم کرد، افزود: دشمنان می گویند که مردم ایران از نظام خسته شده اند.

آیت الله قربانی همچنین اذعان داشت: برای اینکه صلابت خود را به جهانیان نشان بدهیم، در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کرده و با زدن مشت محکمی بر دهان دشمنان به دنیا اعلام می نمائیم که تا زنده هستیم از انقلاب و امام و رهبری، حمایت جانانه خواهیم کرد.

لازم به ذکر است که:

* آیت الله قربانی در ابتدای خطبه دوم این نماز جمعه به علت بیماری خود از حال رفت و با بیهوشی در حال افتادن به زمین بود که اطرافیانش نگذاشتند به زمین بخورد و کمکش نمودند.

* امدادگران خود را به سرعت کنار امام جمعه رشت رسانده و به مداوای وی پرداختند.

* مردم در این حین تا بهبودی حال وی با صلوات های پی در پی برای سلامتی آیت الله قربانی دعا می نمودند.

* برخی از مردم از جا بلند شده و خواستار کمک به نماینده ولی فقیه در گیلان شدند ولی محافظان آیت الله قربانی اجازه این کار را نمی دادند.

* بعد از حدود ۱۰ دقیقه حال امام جمعه رشت بهتر شد و به ادامه خطبه دوم پرداخت.

*نماز جمعه و نماز عصر نیز به دلیل نامساعد بودن حال آیت‌الله قربانی به امامت حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده امام جمعه موقت رشت اقامه شد.

منبع :۸دی

Share