اقتصاد مقاومتی مختص به تحریم‌ها نیست+صوت

به گزارش دیارمیرزا به نقل از شاهدشمال : مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت و  عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی که در سالن همایش های صدا وسیما برگزار شد با بیان اینکه […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از شاهدشمال : مهندس غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت و  عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در همایش بررسی نقش ارتباطات، رسانه و روابط عمومی در اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌های اقتصادی که در سالن همایش های صدا وسیما برگزار شد با بیان اینکه تحریم‌ها موهبت الهی نیستند و هر که که بگوید آن یک موهبت الهی است اشتباه می‌کند، تاکید کرد: تحریم تهدیدی است که همه خردمندان جامعه ایرانی می‌توانند آن را به فرصت کارآمد برای کشور تبدیل کند.

جعفر زاده با تاکید بر اینکه برای تبدیل صنایع بالادستی و برای جلوگیری از خام فروشی تقریبا کار شایسته و بایسته‌ای انجام نداده‌ایم، تصریح کرد: تحریم‌ها فرصتی است که جلوی خام فروشی نفت گرفته و آرزوهای ۳۳ ساله ما محقق شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هم اکنون نفت را حدود ۱۱۰ دلار می‌فروشیم، گفت: اگر نفت را کمتر از ۱۵۰ دلار بفروشیم ضرر تمام است.

وی افزود: فقط در میادین نفتی مشترک با کشورهای همسایه اصرار داریم که بخشی از آن را استخراج کنیم و به فروش برسانیم.

جعفرزاده ادامه داد: جلوگیری از خام فروشی و کاهش وابستگی کشور به نفت از برنامه دوم توسعه در دستور کار بود اما هیچ دولتی این برنامه را اجرا نکرد و موفق به اجرای آن نشد.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه هم اکنون حدود ۸۵ درصد وابستگی به درآمد نفت داریم گفت: این در حالی است که اجازه فروش نفت را به ما نمی‌دهند و اجازه گردش پول آن را در دنیا به ما نمی‌دهند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری‌های چند سال اخیر خاطر نشان کرد: سال نوآوری و شکوفایی، اصلاح الگوی مصرف، همت مضاعف کار مضاعف و حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی هر کدام به نوعی از جنبه‌های مقاومتی هستند.

وی به چند تعریف از اقتصاد مقاومتی کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی مختص به تحریم و زمان جنگ نیست بلکه چشم انداز بلند مدتی پیش روی ایران است. زیرا اقتصاد ایران در سایه تفکر جمهوری اسلامی همیشه آماج حملات دشمن است.

جعفرزاده تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی یک رویکرد کوتاه مدت و سطحی نیست بلکه بلند مدت است.

وی برخی از کارگاه‌های دستیابی به اقتصاد مقاومتی را برشمرد و گفت: در این زمینه باید از همه منابع و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش دولتی و غیر دولتی بهره برد و تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند حمایت‌های چندگانه از عناصر و عوامل عرصه اقتصادی است.

 

فایل صوتی

 

Share