از طریق ویدوکنفراس توسط رییس جمهور

افتتاح۳۱۴ پروژه روستایی در گیلان با حضور استاندار گیلان +عکس

نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را از دیگر خدمات مهم دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان اعلام کرد و اظهارداشت : تلاش ویژه مسئولین و توجه به امر توسعه موجب پیشرفت های شگرفی در کشور شده است .

دیار میرزا :با حضور مهندس کیهان هاشم نیا در روستای نمونه سقالکسار و افتتاح طرح گاز رسانی به این روستا به عنوان هزارمین روستای برخوردار از گاز ،  بطور همزمان ۳۱۴ پروژه عمرانی و تولیدی روستایی به بهره برداری رسید.

این طرح ها شامل طرح های گاز رسانی ، راه روستایی ، آب رسانی، برق رسانی ، هادی روستایی، خانه های بهداشت ، طرح های تولیدی ؛ کشاورزی و بهسازی شبکه های آبیاری ، تجهیز و نوسازی اراضی ،فضاهای ورزشی و فرستنده های صداوسیما است .

برای اجرای این طرح ها ۱۲۰ میلیارد و ۲۳۲ میلیون تومان هزینه شده است.

استاندار گیلان در مراسم افتتاح همزمان طرح ها در روستای نمونه سقالکسار رشت گفت : توسعه و آبادانی روستاها و مناطق محروم نشاندهنده توجه ویژه دولت به این مناطق است .

مهندس کیهان هاشم نیا با بیان اینکه در دولت نهم و دهم خدمات ارزشمندی در کشور صورت گرفته است، افزود : در ۸ سال گذشته به بیش از ۸۰۰ روستای گیلان گاز رسانی شده ، در حالیکه پیش از آن حدود ۲۰۰ روستای این استان دارای گاز بودند .

وی ادامه داد : در همین مدت درصد برخورداری روستائیان دارای آب شرب استان از ۴۰ درصد به ۸۰ درصد رسیده است .
نماینده عالی دولت در گیلان ایجاد هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه روستایی را از دیگر خدمات مهم دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در استان اعلام کرد و اظهارداشت : تلاش ویژه مسئولین و توجه به امر توسعه موجب پیشرفت های شگرفی در کشور شده است .

مهندس کیهان هاشم نیا با اشاره به تحصیل ۵ / ۲۴   درصد از مردم استان گفت : بیش از انقلاب یک دانشگاه در گیلان وجود داشت که هم اکنون این تعداد به ۸۰ دانشگاه و مرکز آموزش عالی رسیده است .

وی از وجود ۴ هزار و ۵۰۰ مسکن روستایی آماده افتتاح در گیلان خبرداد و افزود : از ۴ هزار و ۶۲۳ پروژه ای که ریاست محترم جمهور امروز بطور همزمان در کشور افتتاح می کند ، ۷ در صد آن مربوط به گیلان است .

استاندار گیلان ادامه داد : با تلاش همه جانبه دولت و مسئولین ، تمام شهرها و روستاهای گیلان تبدیل به یک کارگاه بزرگ عمرانی شده است .

مهندس هاشم نیا گفت : تلاش مسئولان و همراهی مردم موجب می شود تا بتوانیم از توطئه اقتصادی دشمن که هم اکنون روی کشور ماست ، با موفقیت عبور کنیم .

وی اظهار داشت : همه این پیشرفت های کشور به خاطر وجود امام خمینی (ره) ،  رهبری داهیانه مقام معظم رهبری، جانفشانی شهدای گرانقدر ، تلاش مدیران و همراهی مردم با بصیرت ماست .

مهندس هاشم نیا همچنین با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی یوم ا… ۲۲ بهمن گفت : در ۲۲ بهمن امسال دیدیم که مردم دور رهبری عظیم الشأن انقلاب جمع شدند و اتصالی به وسعت کل ایران صورت گرفت و آثارش در کل جهان احساس شد .

 

در این مراسم عاشوری ، رئیس نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی نیز با تأکید برتوجه هرچه بیشتر مسئولین به روستاها گفت : رهبری ، دین باوری و همراهی ملت همراه نظام ، سه عامل مهم تداوم انقلاب اسلامی ایران است .

 

عظمتی فرماندار رشت نیز در این مراسم گفت : در دهه مبارک فجر ۹۱ پروژه در روستاهای این شهرستان مورد بهره برداری قرار رگفت .

در بخش دیگری از این مراسم مهدوی مدیرکل امور روستایی استانداری هم با بیان اینکه در گیلان هم اکنون ۸ هزار مدیر مشغول فعالیت هستند اظهار داشت : در دولت نهم و دهم به توسعه و آبادانی روستاهای استان و ایجاد و تقویت زیر ساخت های آن بسیار توجه شده است .

پیش از این مراسم استاندار گیلان باحضور برمزار شهدای والامقام روستای نمونه سقالکسار با قرائت فاتحه به مقام شامخ آنان ادای احترام نمود .

 

 


 


 


Share