دكتر ولایتی در مسجد زین‌العابدین (ع) قم:

اصولگرایان نباید متفرق باشند

عضو ائتلاف ۱+۲ با بیان اینکه اصولگرایان نباید متفرق باشند گفت: اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته می‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم علی‌اکبر ولایتی سه‌شنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر که در مسجد زین‌العابدین (ع) قم برگزار شد، در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا ائتلاف ۱+۲ شکل گرفت، اظهار کرد: ما ائتلاف را ۱+۲ نام‌گذاری نکردیم و سه نفر از کاندیدای ریاست جمهوری با هم ائتلاف کردند.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات آینده با گذشته تفاوت‌های اساسی دارد، تصریح کرد: به لحاظ موقعیت منطقه‌ای، شرایط ایران بسیار حساس است.

* ایران در طول تاریخ هیچ‌گاه مثل امروز قدرتمند نبوده است

عضو ائتلاف ۱+۲ با اشاره به اینکه هیچ‌گاه ایران در طول انقلاب مثل امروز قدرتمند نبوده است، اضافه کرد: حتی در طول سال‌های پیش از انقلاب نیز ما قدرت امروز را نداشتیم.

ولایتی با تاکید بر اینکه امروز نفوذ و تاثیری که ایران بر کشورهای اسلامی و اطراف دارد نشان دهنده  قدرت و اقتدار ایران است، اظهار کرد: قدرت جمهوری اسلامی امروز نمی‌گذارد که به حکومت عراق که برخاسته از آرای ملت این کشور است، آسیبی برسد همان گونه که از سوریه به عنوان حلقه اصلی محور مقاومت دفاع خواهیم کرد تا از سوی دشمان دچار آسیب نشود.

وی با اشاره به اینکه قدرت منطقه‌ای که ایران دارد باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارشناسان و کسانی که زمانی در دولت آمریکا تاثیر داشتند، اذعان می‌کنند که آمریکا باید با ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای در خصوص مسائل هسته‌ای کنار بیاید.

* برنامه‌ریزی اصحاب فتنه و جریان انحرافی در انتخابات

عضو ائتلاف ۱+۲ با تاکید بر اینکه در داخل کشور به واسطه تحریم‌ها مشکلاتی داریم که برخی از آنها ناشی از سوء مدیریت است، تصریح کرد: از طرفی اصحاب فتنه و کسانی که به عنوان جریان انحرافی شناخته می‌شوند احتمال دارد بخواهند برای انتخابات برنامه‌ریزی‌هایی داشته باشند.

ولایتی با اشاره به اینکه اصولگرایان کسانی هستند که قانون اساسی کشور را قبول دارند و از ولایت فقیه تبعیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: اگر اصولگرایان متفرق باشند، معلوم نیست دولت آینده دست چه کسی باشد.

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت آینده متعلق به اصولگرایان نباشد مصیبت داریم و باید هشت سال مشکلاتی را تحمل کنیم، تصریح کرد: از مجموعه اصولگرایان باید یک نفر رای بیاورد.

عضو ائتلاف ۱+۲ گفت: سه نفر از کاندیداهای ریاست جمهوری قرار گذاشتند در نزدیکی ایام انتخابات یک نفر آن‌ها کاندیدا شود و البته ممکن هم است نفر چهارمی هم باشد که خارج از ائتلاف بوده و رای بیاورد.

* انتخابات نباید به دور دوم کشیده شود

ولایتی با تاکید بر اینکه اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود، آسیب پذیری بیشتری خواهد داشت، اظهار کرد: اساس ائتلاف این است اشخاصی که تکلیف بر آنها گذاشته شده است یا احساس تکلیف می‌کنند برای انتخابات ائتلاف می‌کنند، اگر یکی از آنها رای آورد که رئیس جمهور می‌شود اگر هم رای نیاوردند یا در پایان به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری کنار کشیدند خیلی بالا و پایین نمی‌کنند و غصه نمی‌خورند.

وی با اشاره به اینکه همه چیز را همگان دانند، تصریح کرد: فردی در انتخابات باید پیروز شود که نگوید من در تمام مسائل دفاعی، اقتصاد، سیاست، امور بین الملل و… همه مسائل را می‌دانم و به نظرات کارشناسی دیگران نیز بی اعتنایی کند.

ولایتی

* مردم به تیم کاندیداها رای دهند

عضو ائتلاف ۱+۲ با تاکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید تیم و گروه خود را به مردم معرفی کند تا مردم به تیم رای بدهند نه یک فرد، اضافه کرد: گروه این رئیس جمهور باید کسانی باشند که تجربه و تخصص کافی را برای اجرای امور داشته باشند.

ولایتی با اشاره به اینکه کار دولت آینده از هر زمان دیگری سخت‌تر خواهد بود، تصریح کرد:  همه باید همت کنند و در صحنه باشند و اصولگرایان اختلافات کوچک را کنار بگذارند و بر روی یک تیم توافق کنند که در این صورت اصولگرایان پیروز انتخابات خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه مردم شناخت دارند و می‌دانند چگونه و به چه کسانی رای دهند، اضافه کرد: هر ضرری عقل آدم را زیاد می‌کند و به همین دلیل این بار مردم با چشم باز رای خواهند داد و امیدوارم با اتحادی که نخبگان کشور داشته باشند بتوانیم دولتی داشته باشیم که پاسخگوی مردم و رهبری باشد.

Share