استاندار گیلان : کانون بزرگ سرمایه گذاری می تواند در بندر انزلی تشکیل شود

به گزارش دیار میرزا:در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان سه طرح عمرانی در شهرستان بندر انزلی به بهره برداری رسید . این طرح ها شامل بهره برداری از شرکت صنایع غذایی و بسته بندی گوشتین خزر ( انجماد و بسته بندی گوشت ، مرغ […]

به گزارش دیار میرزا:در چهارمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان سه طرح عمرانی در شهرستان بندر انزلی به بهره برداری رسید .

این طرح ها شامل بهره برداری از شرکت صنایع غذایی و بسته بندی گوشتین خزر ( انجماد و بسته بندی گوشت ، مرغ وماهی) با اعتبار ده میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰ نفر ، طرح بازسازی و تجهیز واحدهای آموزشی بالینی  واحد بین المللی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بندر انزلی با افتتاح بخشهای آموزشی – درمانی ، کتابخانه و کلاس های دندانپزشکی با اعتبار ۶ میلیارد ریال و ایجاد اشتغالزایی برای ۲۵۰ نفر در حین کار و افتتاح از پروژه شرکت تعاونی مسکن تاکسیرانی بندر انزلی به تعداد۲۰۰ واحد با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسیدند .
مهندس کیهان هاشم نیا استاندار گیلان در مراسم افتتاحیه این پروژه های عمرانی گفت : بندر انزلی بیشترین تأثیرات را در ارتباط با کشور داشته زیرا بسیاری از سرمایه گذاری های بزرگ در استان براساس ظرفیت ها و مزیت های بندر انزلی ممکن شده است .

 

وی ابراز داشت : با افتتاح صنایع بزرگ فولاد در استان سهم ما از تولید فولاد در ذوب و محصولات فولادی به ۱۰ درصد در کشور خواهد رسید و این امر میسر نبود مگر با اجرای زیرساخت های همچون حمل و نقل ، تزانزیت و توسعه بندر در شهرستان بندر انزلی فراهم شده است .
استاندار گیلان اظهار داشت : منطقه آزاد انزلی ، شهرک صنعتی فعال این شهر ، شیلات و طرح های بزرگ صید و صیادی ، امور گردشگری زمینه ساز تأثیرگذاری رشد و توسعه اقتصادی در نیمه شمالی کشوررا فراهم کرده و ما از این فرصت در جهت پیشبرد اهداف توسعه ای استفاده خواهیم کرد .
وی با اظهار این مطلب که کانون بزرگ سرمایه گذاری می تواند در بندر انزلی تشکیل شود گفت : استان گیلان و بویژه شهرستان بندرانزلی آمادگی تشکیل این کانون بزرگ سرمایه گذاری را دارد ، با آمدن راه آهن و تکمیل کریدور ریلی شمال به جنوب نقش بندر انزلی در ایجاد سرمایه گذاری های بزرگ در گیلان را بیشترمحقق خواهد کرد .

 

در ادامه این مراسم سعادتمند داودی فرماندار بندر انزلی گفت : در دهه فجر امسال ۶۵ پروژه با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد .
وی افزود : این طرحها شامل واگذاری واحدهای مسکونی به مدد جویان کمیته امداد و بهزیستی ، طرح های آبرسانی ، طرحهای آموزشی و دانشگاهی ، واگذاری مسکن مهر  شرکت تعاونی تاکسیرانی بندر انزلی ، طرح های صنعتی و سایر طرحهای عمرانی و اقتصادی است .

 




Share