استاندارگیلان : افتتاح بیش ازهزارو صد پروژه عمرانی در دهه فجر

به گزارش دیار میرزا :استاندار گیلان در نشستی با رسانه های جمعی گیلان گفت : در دهه مبارک فجر امسال با تلاش و کوشش کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ۱۱۰۱ پروژه عمرانی و ۱۰۰۰۰ واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ ‌بر ۱۰۶۸۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد. مهندس کیهان هاشم نیا افزود : امسال در طرحهای […]

به گزارش دیار میرزا :استاندار گیلان در نشستی با رسانه های جمعی گیلان گفت : در دهه مبارک فجر امسال با تلاش و کوشش کلیه دستگاه‌های اجرایی استان ۱۱۰۱ پروژه عمرانی و ۱۰۰۰۰ واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ ‌بر ۱۰۶۸۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.
مهندس کیهان هاشم نیا افزود : امسال در طرحهای دهه فجر علاوه بر اعتبارات ریالی ۵۹۸میلیون یورو معادل حدود ۲۴هزار میلیارد ریال  سرمایه گذاری ارزی شده است . که در مجموع حجم ۳۴۶۸۹ سرمایه گذاری طرح های دهه فجر حدود ۴برابر بیشتر از پارسال است.
وی اظهار داشت : در حین اجرای پروژه‌های ۸۵۶۱ شغل ایجاد گردیده و پیش‌بینی می‌شود پس از آن برای بیش از ۲۷۷۴ نفر اشتغال ایجاد شود.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه گیلان تبدیل به کارگاه بزرگ سازندگی شده است، اظهار کرد: امسال نخستین ذوب‌آهن شمال کشور در استان افتتاح می‌شود.
مهندس کیهان هاشم نیا نخستین کارخانه تولید گازهای صنعتی و نخستین بندر با همکاری بخش خصوصی در آستارا را از جمله پروژه‌های افتتاحی در سال جاری در استان برشمرد و یادآور شد: امسال نخستین ایستگاه لرزه‌نگاری در گیلان افتتاح می‌شود.
وی ادامه داد : بهره برداری از ۱۰۰۰۰ واحد در غالب‌های مختلف مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان ، تعریض، زیرسازی و آسفالت راه روستایی ، روکش آسفالت، احداث پل مهر با اعتباری بالغ بر۳۷ میلیارد تومان، افتتاح ۱۳ پروژه بنادر و دریانوردی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۵۷ میلیارد تومان و بهره برداری از دو مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی توسط اداره کل حمل ‌و نقل و پایانه‌ها با اعتباری بالغ بر ۴/۱ میلیارد تومان از مهمترین طرح های خانواده وزارت راه و شهرسازی در استان است.


استاندار گیلان افزود : در خانواده وزارت نیرو نیز۴۵ پروژه شامل ۴ پروژه از جمله مخازن ۱۵۰۰۰ متر مکعبی زمینی و ۱۵۰۰ متر مکعبی هوایی لاهیجان ومخزن ۵۰۰۰مترمکعبی چابکسر  ، ۶ پروژه آب و فاضلاب شهری ، ۲۹ پروژه آب و فاضلاب روستایی ، ۷ پروژه برق مجموعا با اعتباری بالغ بر ۷۹ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید .
وی گفت : در ایام ا.. دهه مبارک فجر گازرسانی به ۸۴ روستا مجموعا با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان، ۲۸ پروژه مجموعا با اعتباری بالغ بر ۱.۲ میلیارد تومان در بخش نوسازی مدارس استان، ساماندهی ۹ گلزار مطهر شهدا با اعتبار ۲۸۷ میلیون تومان  افتتاح خواهد شد.
نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد : در بخش ورزشی نیز ۲۱ پروژه شامل احداث ۵ سالن ورزشی چند منظوره، ۵ زمین‌ فوتبال روستایی و ۲ جایگاه تماشاچیان با اعتباری در حدود ۲۹ میلیارد تومان در این ایام مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مهندس هاشم نیا اظهار داشت : احداث ۳۸۰واحد مسکن مددجویان کمیته امداد  در سطح استان با اعتبار ۴.۸ میلیارد تومان ، افتتاح ۶۵ واحد مسکن مددجویان بهزیستی  با اعتبار ۳.۸ میلیارد تومان ، بهره‌برداری از ۱۲ شبکه های فرعی آبیاری وزهکشی در سطح استان با اعتباری بالغ بر ۶۰میلیارد تومان و۱۸ پروژه در بخش صنعت و معدن  با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان از دیگر طرح های دهه مبارک فجر امسال است.


وی افزود : در این ایام شاهد افتتاح ۱۴ هتل ، مجتمع اقامتی و پذیرایی با سرمایه‌گذاری ۴/۳ ملیارد تومان بخش خصوصی و تسهیلات اعطایی خواهیم بود.
استاندار گیلان همچنین از بهره‌برداری ۹ پروژه راه اندازی ۴ مبدل چهار کاناله تلویزیونی ،۴ فرستنده دیجیتال در تالش لنگرود املش و رودبار و آستارا  با اعتباری بالغ بر ۲/۲ میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد و گفت : افتتاح ۳۰  پروژه مخابراتی  با اعتباری بیش از ۶ میلیارد تومان و بهره برداری از ۲۹ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر۵۵ میلیارد تومان از دیگر طرح های مورد بهره برداری در دهه فجر خواهد بود.
مهندس هاشم نیا یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی آیین های دهه فجر را یاد و نام حضرت امام خمینی (ره) دانست و اظهار داشت : دهه فجر فرصت مناسبی برای تکرار خاطره شرایط تکوین انقلاب اسلامی است.
وی دهه فجر را پیام‌آور پیروزی قطعی مستضعفان بر مستکبران نامید و خاطرنشان کرد: دهه فجر یادآور حق، عدالت و اعتلای اسلام است.
استاندار گیلان استقلال، آزادی و حاکمیت ارزش‌های اسلامی را از دستاوردهای مهم معنوی انقلاب اسلامی توصیف کرد  و تصریح کرد : دهه فجر فرصت مناسبی برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است  و  خدمات ارائه شده بعد از انقلاب با قبل از آن به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

Share