سخنرانی محمود احمدی نژاد در یوم الله 22 بهمن :

احمدی نژاد: به خاطر رهبری فعلا سکوت می کنم

رییس جمهوری با بیان این‌که انتظار نیست که دولت هم از خارج و هم از داخل تحت فشار باشد، گفت: البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌های مهمی است که باید با ملت در میان بگذارم، اما امروز به خاطر این‌که طعم شیرین پیروزی انقلاب در کام مردم تلخ نشود و به خاطر رهبری عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم

به گزارش دیار میرزا به نقل از دانا :احمدی نژاد در سخنان امروز صبح خود به مسایل مختلفی اشاره کرد که دایره وسیعی از موضوعات داخلی و خارجی را در بر می گرفت. این سخنان به خصوص آنجا که به موضوعات انتخاباتی و داخلس اشاره دارد با واکنش هایی نیز مواجه شده است .

در ادامه برخی از مهمترین بخشهای سخنان او را می خوانید.

*رییس جمهوری با بیان این‌که انتظار نیست که دولت هم از خارج و هم از داخل تحت فشار باشد، گفت: البته در مورد مسائل اخیر و برخی موضوعات داخلی صحبت‌های مهمی است که باید با ملت در میان بگذارم، اما امروز به خاطر این‌که طعم شیرین پیروزی انقلاب در کام مردم تلخ نشود و به خاطر رهبری عزیزمان آن را به وقت مناسب دیگری در آینده موکول می‌کنم.

* احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دستاوردهای ملت ایران در طول پس از پیروزی انقلاب به خصوص چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: در همین چند سال ۴۰ میلیون نفر سهام عدالت گرفته‌اند و ان‌شاءالله این رقم به ۴۵ میلیون نفر می‌رسد و مردم می‌توانند از این سهام در بازارهای بورس استفاده کنند و در طول این مدت ارزش سهام آنها سه برابر شده است.

* احمدی‌نژاد با بیان این‌که انقلاب و جمهوری اسلامی برای پاکی و عدالت و تامین عزت و کرامت و حقوق اساسی مردم آمده است، گفت: حفظ انقلاب در گرو همین است و همین محور وحدت ملی ماست و همه باید با هم و پشت سر رهبری برای صیانت از ارزش‌های انقلاب و حقوق ملت تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: این پیمان ناگسستنی ما با رهبری عزیز انقلاب و ملت است و دشمنان آرزوی گسستن این پیمان را به گور خواهند برد.

* رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز به واسطه‌ی فشار‌های ناجوانمردانه‌ی دشمنان مردم در فشارند و دولت هم به طور شبانه‌روزی در تلاش است، تا مشکلات را برطرف کند و ان‌شاء‌الله در آینده در وقت مناسب درباره‌ی ابعاد توطئه و اقدامات دشمن علیه ملت ایران توضیحاتی را ارائه خواهم داد و هم‌چنین کارهای دولت را هم توضیح می‌دهم و می‌گویم اگر این کارها نبود وضع چه‌طور می‌شد.

احمدی‌نژاد خاطر نشان کرد: آنها می‌خواستند شیرازه امور در ایران از هم بگسلد، اما به اهداف خود نرسیدند و هم‌اکنون دولت و به شدت از نارضایتی جمع کثیری از ملت در رنج است و همه توان خود را به کار می‌گیرد. اما به هر ترتیب امروز همه باید کمک و همراهی کنند و به وحدت بیشتری نیاز داریم تا خادمان در دولت بتوانند مشکلات کشور را حل کنند و فشار سنگین تحمیلی را از دوش مردم بردارند.

* رییس جمهور با بیان این‌که ما نباید هیچ سندی را علیه منافع عمومی و مصالح ملت امضاء کنیم و این خادم کوچک هرگز چنین سندی را امضاء نخواهند کرد، افزود:باید به گونه‌ای عمل کنیم که ملت همواره به قدرت عدالت‌آفرینی و انسان‌سازی و استیفای حقوق فردی و اجتماعی توسط انقلاب امیدوار باشد و هر روز امیدوارتر شود.

* رییس جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو باید در سایه احترام و عدالت باشد، نه فشار، خطاب به دولت مردان آمریکایی گفت: اگر اسلحه را از روی ملت ایران بردارید، من خودم گفت‌وگو می‌کنم.

* احمدی‌نژاد با اشاره به دولتمردان آمریکایی و با بیان این‌که آنها با این بهانه می‌خواهند به ملت ایران فشار بیاورند، تصریح کرد: اخیرا ادبیات خود آنها عوض شده است و با ادبیات بهتری صحبت می‌کنند. می‌گویند می‌خواهیم گفت‌وگو کنیم. ما نیز می‌گوییم گفت‌وگو خیلی بهتر است از درگیری. ملت ایران همیشه اهل تفاهم بوده است، ولی گفت‌وگو دارای آدابی است و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمی‌شود یک اسلحه بالای سر ملت ایران نگه داشت و بعد بگویید، مذاکره کنید و انتظار مذاکره داشته باشید.

رییس‌جمهور با تاکید بر این‌که گفت‌وگو دارای آدابی است و اهدافی را دنبال می‌کند، گفت: گفت‌وگو باید برای تفاهم، عدالت و رفع سوء تفاهم‌ها و تقویت همگرایی باشد. نباید از گفت‌وگو به عنوان وسیله‌ای برای تحمیل نظرات استفاده کرد.

Share