احمدی‌نژاد ۳۱۴ پروژه گیلان را افتتاح می‌کند

دیار میرزا :کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح پروژه‌های استان توسط رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور فردا به صورت همزمان ۴ هزار و ۶۲۳ پروژه عمرانی کشور را افتتاح می‌کند که ۳۱۴ پروژه مربوط به گیلان است. وی گازرسانی به روستای سقالکسار رشت را آغازگر افتتاح […]

دیار میرزا :کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افتتاح پروژه‌های استان توسط رئیس جمهور اظهار کرد: رئیس جمهور فردا به صورت همزمان ۴ هزار و ۶۲۳ پروژه عمرانی کشور را افتتاح می‌کند که ۳۱۴ پروژه مربوط به گیلان است.

وی گازرسانی به روستای سقالکسار رشت را آغازگر افتتاح پروژه‌های گیلان عنوان کرد و افزود: این پروژه صبح فردا به صورت پایلوت توسط رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان با بیان اینکه در دهه فجر امسال بیش از یک‌هزار پروژه در استان افتتاح شده است، تصریح کرد: امسال در طرح‌های دهه فجر علاوه بر اعتبارات ریالی، ۵۹۸ یورو معادل حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری ارزی شده است.

وی اشتغال حدود ۸ هزار و ۵۶۱ نفر را از مزایای بهره‌برداری طرح‌های دهه فجر استان ذکر کرد.

هاشم‌نیا افتتاح پروژه‌های گاز استان در دهه فجر امسال را در ۸۴ روستا ذکر کرد و افزود: برای گازرسانی به ۸۴ روستا اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان تبدیل به کارگاه بزرگ سازندگی شده است، متذکر شد: امسال نخستین ذوب‌آهن شمال کشور در استان افتتاح می‌شود.

به گفته استاندار گیلان، نخستین کارخانه تولید گازهای صنعتی و نخستین بندر با همکاری بخش خصوصی در آستارا از جمله پروژه‌های قابل افتتاح در سال جاری است.

وی افتتاح نخستین ایستگاه لرزه‌نگاری در گیلان را از دیگر پروژه‌های استان ذکر کرد و یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی در استان انجام شده است.

هاشم‌نیا درباره راه‌اندازی اسکله آستارا اذعان کرد: با ایجاد این اسکله امکان ترانزیت کالا به شمال غرب کشور سهولت پیدا می‌کند.

وی، قرار داشتن آستارا در مسیر استثنایی برای ترانزیت کالا را یک نعمت خداوندی خواند و متذکر شد: امیدواریم از این نعمات خداوندی در مسیر توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنیم.

استاندار گیلان با تصریح بر اینکه آستارا در موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: با توجه به مرزی بودن آستارا، راه‌اندازی اسکله در ترانزیت کالا مقرون به‌صرفه است.

Share