آیت‌الله خاتمی : مسئولی که با ولایت زاویه داشته باشد منفور مردم است

به گزارش دیارمیرزا: آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به مناسبت‌های پیش رو به ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع)، سالگرد وفات حضرت معصومه(ص) قیام افتخار‌آفرین ۲۹ بهمن مردم قهرمان تبریز و اربعین درگذشت حاج‌آقا مجتبی تهرانی اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته همایش نیم‌قرن حضور جامعه مدرسین […]

به گزارش دیارمیرزا: آیت‌الله سید‌احمد خاتمی امام‌جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به مناسبت‌های پیش رو به ولادت حضرت امام حسن عسگری(ع)، سالگرد وفات حضرت معصومه(ص) قیام افتخار‌آفرین ۲۹ بهمن مردم قهرمان تبریز و اربعین درگذشت حاج‌آقا مجتبی تهرانی اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته همایش نیم‌قرن حضور جامعه مدرسین در قم برگزار شد که رهبر معظم انقلاب پیام بسیار عمیق و متینی برای آن صادر کردند.

خبرگزاری فارس: مسئولی که با ولایت زاویه داشته باشد منفور مردم است

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه جامعه مدرسین در طول نیم‌قرن حضور همواره در صحنه انقلاب حاضر بوده است تصریح کرد: جامعه مدرسین پیش از انقلاب، تبعید، زندان و شکنجه را به جان خریدند و پس از انقلاب نیز هر جا که نیاز به روحانیت بود این جامعه پیشگام می‌شد.

امام جمعه موقت تهران به راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن امسال اشاره کرد و ادامه داد: طبق نظر دقیق و غیر شعاری در برخی شهرهای کشور مردم سه برابر سال گذشته و در برخی شهرها دو برابر سال قبل به صحنه آمده بودند. که این امر از جهاتی قابل توجه است.

وی بر همین اساس افزود: دشمن حدود یک سال است که با جنگ روانی می‌خواهد مردم را از انقلابشان جدا کند و در این راه از تحریم و رفتارهای نادرست رسانه‌ای استفاده می‌کند از این رو منتظر ۲۲ بهمن بود اما مردم با بصیرت باشکوه به صحنه آمدند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به واکنش مقامات آمریکایی درباره این حضور مردمی گفت: یکی از مقامات بلند پایه آمریکا گفته است که نمی‌دانم چه بگویم؛ ایرانی‌ها من را به یاد میخ می‌اندازند که هرچه بر آن می‌کوبی سفت‌تر می‌شود. از این رو روانشناسی آنها مقاومت است که در هیچ کتابی تعریف نشده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این راهپیمایی باشکوه در حالی پس از ۳۵ سال شکل گرفت که اکثر انقلاب‌های دنیا در سالگرد اولشان صرفا یک مراسم خشک و تشریفاتی دارند اظهار داشت: این حضور مردمی با وجود شیطنت‌های دشمنان از لطف و عنایت خداوند است که زبان را هم از تشکر عاجز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه راهپیمایی امسال هشت پیام صریح داشت تصریح کرد: پیام اول این راهپیمایی اعلام وفاداری مردم به نظام اسلامی بود، مردمی که صابون گرانی به تن تک تک آنها خورده با حضور باشکوه خود نشان دادند که حمایتشان از نظام زیربنای عقیدتی دارد چرا که این نظام پرچم اسلام ناب محمدی را در جهان بلند کرده است.

آیت‌الله خاتمی بیعت مجدد با آرمان‌های بلند امام و شهیدان را پیام دیگر راهپیمایی پرشور امسال برشمرد و خاطر نشان کرد: مردم در این راهپیمایی نشان داده‌اند که امام و شهدا را فراموش نکرده‌اند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه ولایت‌مداری در راهپیمایی ۲۲ بهمن موج می‌زد و شعار سراسری ملت ایران شعار «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» بود گفت: همه بدانند که برای مردم فقط محور ولایت اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: مردم ایران همه را با ولایت می‌سنجند و هر مسئولی که با ولایت باشد محبوب دل مردم است اما اگر کسی کمترین زاویه‌ای با ولایت داشته باشد از چشم مردم می‌افتد و منفور می‌شود.

وی پیام استقامت و مقاومت مردم و استکبار‌ستیزی را از پیام‌های دیگر این راهپیمایی دانست و اضافه کرد: مردم نشان دادند که فرسوده‌شدنی نیستند اما دشمن خود را فرسوده خواهند کرد. از این رو در همه کشور صدای مرگ بر آمریکا شنیده شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اظهارات معاون رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود ما فشارها را بر ایران تشدید می‌کنیم و در عین حال خواهان مذاکره با ایران هستیم یادآور شد: برخی ساده‌لوحان این را فرصتی طلایی خواندند اما باید بدانند که آمریکا در پی مذاکره نبوده و درصدد سلطه است و می‌خواهد ایران را پای میز مذاکره بکشاند و از این طریق انقلابیون منطقه را ناامید کند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: برخی می‌گویند به جای این کارها گرانی‌ها را حل کنید اما باید بدانند اگر با آمریکا مذاکره صورت گیرد گرانی‌ها ۱۰برابر می‌شود.

وی افزود: دشمن می‌خواهد ایران اسلامی را از پا در‌آورد اما باید بداند که ما آنها را بیچاره خواهیم کرد.

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: پرونده آمریکا فقط به دست رهبر معظم انقلاب است و هیچ کس در هیچ مقامی نمی‌تواند کمترین اقدامی بدون اجازه مقام معظم رهبری در این زمینه انجام دهد.

امام جمعه موقت تهران تکلیف‌مداری را یکی دیگر از ویژگی‌های راهپیمایی امسال عنوان کرد و گفت: این حضور گسترده مدخلی بر حضور در انتخابات خرداد ۹۲ است. که انشاء‌الله مردم با همین شکوه در ۲۴ خرداد نیز حاضر می‌شوند.

وی به سنگ‌خوردن تیر تحریم‌ها را از نتایج راهپیمایی امسال دانست و گفت: اوباما می‌گفت ما می‌خواهیم با این تحریم‌ها کاری کنیم که مردم کنار بکشند و در واقع می‌خواستند عقبه مردمی را از نظام بگیرند اما این راهپیمایی نشان داد که دشمنان با یک دولت طرف نیستند بلکه با یک ملت به پا خواسته که تا آخرین قطره خون خود می‌ایستد، طرف هستند.

آیت‌الله خاتمی پیام هشتم این راهپیمایی را خطاب به مسئولان دانست و گفت: مردم به مسئولان نشان دادند که پای انقلاب خود هستند اما گفتند که مسئولان نیز باید از بگو‌مگوهای تنفر آور دست بردارند چرا که از این دعواها خسته‌اند.

امام جمعه موقت تهران با اینکه مردم می‌خواهند که مسئولان به مشکل معیشت آنها رسیدگی کند یادآور شد: برخی می‌گویند در آینده هم این رفتارها را ادامه می‌دهند؛ آیا می‌خواهید باز هم اعصاب مردم را خرد کنید؟

وی گفت: بنده از طرف مردم می‌گویم که اگر این رفتارها را ادامه دهید در حق مردم جفا کرده‌اید و آنها شما را نخواهند بخشید.

وی در ادامه خطبه‌ دوم به حادثه قم و حرم حضرت معصومه (ص) در ۲۲ بهمن اشاره کرد و آن را حادثه‌ای بسیار تلخ و ناروا دانست و گفت: اگر می‌خواهید وزن کار خود را ببینید به رسانه‌های بیگانه نگاه کنید.

آیت‌الله خاتمی افزود: در روز وحدت پیام تفرقه صادر کردند دومین مسئله این بود که این اتفاق در حرم حضرت معصومه (س)‌ اتفاق افتاد و حرم امامزاده‌ها محترم است چنین بداخلاقی‌هایی خلاف رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران گفت: اینجاست که این حرکت دور از شأن انقلاب اسلامی بود قم پایگاه انقلاب است و نباید در آن چنین مسائلی به وقوع بپیوندد.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: این درخواستی که از مقامات امنیتی، انتظامی و مقامات قضایی وجود دارد که با این مسئله کاملاً قانونی برخورد کنند که در نه قم و در هیچ کجای کشور شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به حوادث بحرین و سوریه گفت: ما در رابطه با تمام این مسائل منطقی داریم که هیچ خردورزی نمی‌تواند آن را رد کند ما معتقد به حاکمیت مردم هستیم. در مورد مسئله فلسطین ما معتقدیم که هر فلسطینی یک رأی و در مورد بحرین نیز اینچنین است.

خطیب امروز نماز جمعه تهران تصریح کرد: در بحرین خاندانی که اصالتاً بحرینی نیستند و اهل نجد واقع در بیابان‌های عربستان است به زور بر گرده مردم سوار شده‌اند و دست‌بردار هم نیستند.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: کمیساریای عالی حقوق بشر می‌گوید ۱۰۰ نفر شهید شده‌اند و هزار و ۶۰۰ نفر نیز اعم از دانشجو، عالم و استاد دانشگاه در زندان هستند. این مردم حرف منطقی دارند. حرف ما به مردم بحرین این است که مقاومت کنید پیروزی از آن شماست.

وی خطاب به دولت بحرین نیز گفت: جلادان بحرینی نیز ببینند که مردم ایران زمانی به پیروزی رسیدند با جلادان چه کردند آنها که فرار کردند، فرار کردند و آنها که گرفتار شدند به سزایی اعمال خود رسیدند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مسئله سوریه نیز گفت: در سوریه نیز وضع به همین گونه است ۲ سال است که آمریکا در حال صادر کردن تروریست است اتحادیه اروپا نیز در حال صادر کردن تروریست است منطق ما مذاکره سوری سوری است مشکل سوریه باید در داخل حل شود.

وی در پایان افزود: آنها پس از دو سال شرارت و کشته شدن ۶۰ هزار نفر در سوریه تازه سخن از مذاکره سوری سوری می‌زنند و حرف منطقی ایران نیز از ابتدا همین بود.

منبع: فارس

Share