مهدی یاراحمدی خراسانی

آقای بهار؛ مردی برای تمام فصول

نه اشتباه نکردم! درست خواندید. آقای بهار!! بهار خانم نیست. بهار اتفاقاً مرد است. مردی برای تمام فصول. مردی که صاحب تخصص و نظراست در هر کجا و هر موضوعی که فکرش را بکنید

 دیار میرزا : نه اشتباه نکردم! درست خواندید. آقای بهار!! بهار خانم نیست. بهار اتفاقاً مرد است. مردی برای تمام فصول. مردی که صاحب تخصص و نظراست در هر کجا و هر موضوعی که فکرش را بکنید. در حوزه سیاست، هنر، سینما، گردشگری، اقتصاد، عرفان، سیره شناسی پیامبران، مدیریت جهانی، امام زمان(عج) و… . زنده باد بهار! زنده باد بهار! زنده باد بهار!

چرا این همه دعای خیر در حق بهار می شود؟ چون بر اساس حکم آقای رئیس جمهور بهار “انسانی موحد، مؤمن، پاک، صبور و دارای قلب و اندیشه ای زلال، عاشق و دلبسته به ارزشهای الهی و آحاد مردم جهان و عمیقاً عارف و متعهد به آرمان مهدوی، حاکمیت جهانی توحید، عدالت، عشق و آزادی و مدیریت مشترک ملت ها و فردی شایسته، مدیر، مدبر و امین و از جهات گوناگون توانمند که هدیه ای الهی و افتخاری بزرگ برای همه ماست.” یعنی باید باشد!

اینکه عده زیادی به بهار آلرژی دارند مهم نیست. چون آلرژی معمولاً درمان مشخصی ندارد!! تا بهار است حساسیت هم هست. اینکه فردی به یک نفر علاقه بسیار زیاد و غیر قابل کتمانی داشته باشد مسأله یا مشکلی ایجاد نمی کند. مشکل اینجاست که این ابراز علاقه آن قدر زیاد است که نمی توان هیچگونه انتقادی نسبت به آن داشت. اوضاع زندگی مردم و شرایط اقتصادی کشور به گونه ای است که حتی نمی شود به بهار فکر کرد چه رسد به اینکه تحت مدیریت آقای بهار زندگی کرد. بعضی ها فکر می کنند این بهار که برایش دعا می کنند دوران خاصی از زندگی مثل یک فصل یا یک دوره از تلاش دولت است. اما به نظر من اینگونه نیست. این بهار یک آقا، یک مدیرِ دولتی، یک جریان خاص و یک تفکر است. مدیری که از نظر دولتی ها برای تمام فصول ساخته شده است. اصلاً شعار زنده باد بهار به معنای تداوم دولتِ بهار نیست بلکه به معنای استمرار عظمت و شوکت آقایِ بهار است. یعنی خود آقای رئیس جمهور هم دولت و اعضایش را بهار نمی داند چون بارها دیده ایم که افراد زیادی در این دولت قلع و قمع شده اند ایشان یک نفر را بهار می داند. و برای زنده بودنش دعا می کند.

n00178295-t

همه ما به یاد داریم که رهبر معظم انقلاب در ارتباط با انتصاب صاحب این تفکر (یعنی آقای بهار) به عنوان معاون اول رئیس جمهور خطاب به ریاست قوه مجریه حکم حکومتی صادر کردند که: «انتصاب جناب آقای اسفندیار رحیم مشایی به معاونت رئیس جمهور بر خلاف مصلحت جنابعالی و دولت و موجب اختلاف و سرخوردگی میان علاقمندان به شما است. لازم است انتصاب مزبور ملغی و کان لم یکن اعلام گردد.» حالا جای سؤال است وقتی رهبر انقلاب به این صراحت عبای معاون اولی را مناسب آقای بهار و تفکر ایشان نمی دانند چرا تحرکاتی جهت پوشاندن عبای بزرگتر به تن ایشان (و یا نزدیکان وی) آغاز شده است آن هم از سوی کسی که باید به عنوان مجری انتخابات حداقل در اظهار نظر کاملاً بی طرف باشد.

انگار عده ای دوست دارند از حالا که چندین ماه به انتخابات زمان داریم در کشور التهاب و هیجان کاذب ایجاد کنند. به نظر می رسد زنده باد بهار تنها یک ژست سیاسی و شعار احساسی توخالی است، چرا که فرصت‌ها برای آقای بهار و دولت متبوعشان تمام شده است. این دولت هشت سال بر مسائل اقتصادی وسیاسی کشور حاکم بوده است و اکنون در اوضاع نامطلوب اقتصادی کشور باید “پاسخگوی” تصمیمات و نحوه مدیریت خود باشد نه مبلغ انتخاباتی و دعاگوی آقای بهار!

منبع : الف

Share