آخرین خبرها از سبد حمایتی شب عید

به گزارش دیارمیرزا به نقل از رضا رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اینکه عیدی نظام به مردم در این شرایط سخت اقتصادی چه خواهد بود تا پایان هفته آینده مشخص می‌شود. نماینده مردم تبریز افزود: کارگروه‌های تخصصی دولت و مجلس در حال بررسی شیوه‌های حمایت عیدانه از مردم هستند و قطعا تا پایان هفته […]

به گزارش دیارمیرزا به نقل از رضا رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: اینکه عیدی نظام به مردم در این شرایط سخت اقتصادی چه خواهد بود تا پایان هفته آینده مشخص می‌شود.

نماینده مردم تبریز افزود: کارگروه‌های تخصصی دولت و مجلس در حال بررسی شیوه‌های حمایت عیدانه از مردم هستند و قطعا تا پایان هفته جاری مشخص می‌شود که این حمایت‌ها صرفا نقدی یا غیرنقدی و یا به صورت همزمان نقدی غیرنقدی خواهد بود.

وی تاکید کرد: از آنجا که نشست دولت و مجلس با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تعامل قوا برگزار شده، یقینا مجموعه مذاکرات و تفاهم‌های نهایی مجلس و دولت از طریق رییس مجلس و رییس جمهور به اطلاع ایشان خواهد رسید و با تایید معظم له روند بررسی و تصویب در مجلس و چگونگی اجرا در دولت طی خواهد شد.

رحمانی با بیان اینکه رویکرد نشست دولت و مجلس توجه به آستانه تحمل جامعه و افزایش حمایت از اقشار مختلف به ویژه اقشار آسیب‌پذیر است، گفت: جلسات دولت و مجلس تدبیر خوبی برای افزایش تعامل بین قوه‌ای و مطرح شدن نظرات موافق و مخالف است و اصلا این جلسات برای اینکه فقط یک نفر تصمیم گیرنده نباشد،‌انجام شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، کارگروه‌های تخصصی را مسوول یافتن بهترین شیوه‌های حمایت از مردم دانست و افزود: کارگروه‌های تخصصی مجلس و دولت با حضور کارشناسان خبره برای یافتن بهترین شیوه‌های حمایت از مردم و تداوم اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تشکیل شده است و قطعا نتایج این نشست‌ها به نفع مردم و نظام خواهد بود.

نماینده مردم تبریز با رد تبلیغاتی بودن نشست مشترک دولت و مجلس گفت: به شدت مخالف تبلیغاتی بودن این جلسات با هدف ایجاد انگیزه در مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده هستم چرا که دولت و مجلس رغبتی به رسانه‌ای شدن این نشست‌ها نداشتند.

وی با بیان اینکه مباحث کارشناسی بسیار جدی در نشست دولت و مجلس درباره راهکار نظام برای اجرای گام دوم قانون هدفمند سازی یارانه‌ها در جریان است، گفت: قرار نیست دولت و مجلس درباره مسائل مطرح در این نشست‌ها یکسان فکر کنند بلکه قرار است نظرات و راهکارها برای رسیدن به راهکارهای مشترک مطرح، بررسی و انتخاب شود.

رحمانی ادامه داد: درباره یارانه‌ها نیز باید گفت در این جلسات درباره سناریوهای مختلف، راهکارهای متفاوتی پیشنهاد می‌شود. در این جلسات تاکید شده است که نمی‌توان قیمت حامل‌های انرژی را به حدی زیاد کرد که یارانه‌ها پنج برابر شود چرا که ظرفیت‌های مالی کشور محدود است. فضای این نشست‌ها این است که از یک سو تصمیمی گرفته شود که به مردم خیلی فشار نیاید و از سوی دیگر قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نیمه کاره رها نشود.

رییس کمیسیون صنایع و معادن افزود: درباره سبد حمایتی شب عید در هفته آینده به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید ولی درباره زمان و نحوه اجرای فاز دوم هدفمند سازی یارانه‌ها جلسات تداوم خواهد یافت.

Share