یادواره ۶۱۳ شهید والامقام شهرستان لنگرود برگزار شد

یادواره ۶۱۳ شهید والامقام لنگرود در مسجد جامع این شهرستان با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، آحاد مردم و خانواده های شهدا برگزار شد.

یادواره ۶۱۳ شهید والامقام لنگرود در مسجد جامع این شهرستان با حضور فرماندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، آحاد مردم و خانواده های شهدا برگزار شد.

به گزارش دیار میرزا به نقل از خبرگزاری مهر، نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در این یادواره گفت: رسالت آحاد مردم در برابر شهیدانی که هدف اصلی‌ شان اعتلای اسلام و انقلاب بود، تلاش برای تداوم این اهداف و حفظ شان و جایگاه واقعی نظام جمهوری اسلامی است.

مهرداد لاهوتی افزود: شهدا زمان جنگ برای دفاع از دین و میهن اسلامی وارد شدند و با پاسخ مثبت به ندای امام زمانشان اوج دلدادگی خود را به ولایت نشان دادند.

وی با تاکید بر لزوم توجه به ادامه راه و نام شهدا اظهارداشت: بدون شک یکی از بهترین راه‌ ‌های ترویج فرهنگ جهاد و شهادت و زنده نگه ‌‌داشتن یاد شهدا و بیان اهداف و آرمان‌ ‌های والای آنان، برگزاری چنین بزرگداشت ‌هاست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید آرمان‌ ‌ها و اهداف شهدا را با فریاد رسا و بلند حفظ کرد، یادآورشد: محافل یادواره شهدا در راستای تداوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آیندگان برگزار شود.

جانشین سپاه ناحیه لنگرود نیز در این یادواره گفت: یادواره شهیدان تداوم راه انقلاب، پیمان بستن با آرمان بلند شهدا، فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد است.

سرهنگ لطیف شعبانی افزود: برگزاری یادواره شهدا در نقاط مختلف استان به عنوان یکی از مهمترین عامل در راستای ترویج فرهنگ ایثار واز خودگذشتگی است.

وی درادامه با بیان اینکه برگزاری یادواره ‌های شهدا و بیان خاطرات شهدا نقش موثری در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد، اظهارداشت: با تلاش مضاعف باید ارتباط عمیق بین جوانان و فرهنگ ایثار و شهادت ایجاد کرد زیرا جوانانی که در این فرهنگ قرار گیرند، خطر انحراف آنان کمتر است.

جانشین سپاه ناحیه لنگرود با اشاره به دستاوردهای ایران اسلامی در سطوح مختلف علمی یادآورشد: اگر امروز ایران اسلامی در دنیا با اقتدار هرچه تمام‌ تر در مقابل استکبار جهانی ایستاده و درجات علمی را یکی پس از دیگری طی می‌ کند به برکت درسی است که از شهدا در هشت سال دفاع مقدس آموخته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان لنگرود هم در این مراسم هدف از برگزاری این یادواره را زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا و ترویج فرهنگ شهادت ذکر ‌کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدا تاثیر مثبتی در نهادینه شدن فرهنگ شهادت ‌بین جوانان دارد.

علی علیپور افزود: عزت، شرافت، موفقیت، سربلندی و شکوفایی روز افزون امروز ایران اسلامی در عرصه‌ های مختلف جهانی مدیون رشادت‌ ها و فداکاری‌ های هشت سال دفاع مقدس است.

وی همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را در شرایط کنونی بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهارداشت: جبهه کفر امروز با تمام قدرت برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی بسیج شده است بنابرین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و همراه کردن نسل سوم کشور با افکار شهیدان یک وظیفه همگانی است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران لنگرود ادامه داد: جوانان امروز بیش از گذشته نیاز به آشنایی به فرهنگ دوران دفاع مقدس و فضای معنوی حاکم در این دوران دارند که برگزاری مراسم مربوط به شهدا در این بصیرت‌ ‌دهی و آگاهی ‌‌بخشی می‌ تواند نقش بسزایی داشته باشد.

Share