استاندار گیلان:

پروفسور سمیعی تجسم عینی تلاش و سخت کوشی برای دانش اندوزی و افتخار آفرینی است

هاشم نیا استاندار گیلان در مراسم تجلیل از پرفسور سمیعی اظهار کرد: گیلان و گیلانی عبارت است از فرهنگی که در درون مردمان آن جاریست و این فرهنگ آنقدر پایدار است که فرقی نمیکند که صاحب این فرهنگ در “هانوفر” آلمان باشد یا در خود گیلان .

به گزارش دیار میرزا به نقل از شاهد شمال مراسم تجلیل از مقام شامخ چهره ماندگار پزشکی جهان پروفسور مجید سمیعی با حضور استاندار گیلان در زادگاهش رشت برگزار شد .

در این مراسم که جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی ، اساتید ، پزشکان و دانشجویان حضور داشتند مهندس هاشم نیا ضمن ابراز خرسندی از حضور پروفسور سمیعی در استان گیلان با بیان اینکه گیلان تنها محدود به یک عرصه جغرافیایی نیست بلکه گیلان عبارت است از فرهنگی به وسعت دل مردمانی که در او جای گزیدند و جاری هستند .

   هاشم نیا استاندار گیلان اظهار کرد: گیلان و گیلانی عبارت است از فرهنگی که در درون مردمان آن جاریست و این فرهنگ آنقدر پایدار است که فرقی نمیکند که صاحب این فرهنگ در “هانوفر” آلمان باشد یا در خود گیلان .

وی افزود همانطوری که گیلان زمانی پذیرای میرزاکوچک خان سردار دیلمی و در برهه ای دیگر زادگاه آیت الله بهجت فومنی بود، اکنون و در این برهه زمانی به خاطر وجود پروفسور مجید سمیعی طنّازی میکند و به خود می بالد .

استاندارگیلان با بیان اینکه دستیابی به قله های رفیع دانش بدون تحمل سختی ممکن نیست افزود : پروفسور سمیعی تجسم عینی تلاش و سخت کوشی برای دانش اندوزی و افتخار آفرینی است .
نماینده عالی دولت در گیلان پروفسور مجید سمیعی را الگویی ارزشمند برای فرزندان این مرز و بوم دانست و افزود : پروفسور مجید سمیعی عصاره  گذشته و جان حال ما است .
مهندس هاشم نیا اظهار داشت :باید ازفرصت ها به نحو احسن در جهت پیشرفت و تعالی استفاده نمائیم .

در ادامه این مراسم پروفسور مجید سمیعی چهره ماندگار پزشکی جهان عشق و علاقه در کارها را عامل مهم در موفقیت افراد برشمرد و افزود : مردمان گیلان ، مردمانی بزرگ و با فرهنگ غنی هستند و برای فرزندان خود در نخستین گام تربیت ، تحصیل علم و دانش را برای آنان طلب می کنند .

پروفسور مجید سمیعی با اشاره به ارزش و منزلت علم و دانش در جامعه با بیان اینکه بدون داشتن علم و دانش نمی توان به انسانها خدمت کرد افزود : اگر می خواهیم به مردم خدمت نمائید و مورد احترام و علاقه آنان باشیم باید با اعتقاد،  فراگیری علم و دانش را در سرلوحه کارهای خود قرار دهند .
جراح برجسته مغز و اعصاب جهان با تأکید برتوجه ویژه به طرحهای تحقیقاتی خاطر نشان ساخت : همه باید تلاش نمائیم برای ارتقای علم راه صحیح را به نسل آینده نشان دهیم و از هیچ کوششی در این زمینه فرو گذار نباشیم .
وی از احداث بنیاد علم و دانش در گیلان خبرداد و افزود : این بنیاد به منظور انجام فعالیت های تحقیقاتی برای جوانان استان گیلان احداث خواهد شد .

در ادامه این مراسم عاشوری رئیس مجمع نمایندگان استان با بیان اینکه پروفسور سمیعی الگوی عملی برای تمامی فرزندان این مرز و بوم بشمار می رود افزود : پروفسور مجید سمیعی افتخاری بزرگ برای تمامی گیلانیان و ایرانیان است.
عاشوری با بیان اینکه مردم گیلان همیشه قدر دان انسانهای فرهیخته هستند گفت : امروز نه تنها ایران بلکه جهان به وجود پروفسور سمیعی افتخار می کند .
دکتر بهبودی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان حضور پروفسور سمیعی در گیلان راموجب پیشرفت علوم و فنون جراحی مغز و اعصاب استان دانست و اظهار امیدواری کرد : انشاء ا… بتوانیم از حضور ارزشمند این دانشمند برجسته و توصیه های علمی شان در راستای ارتقاء سطح پزشکی استان استفاده نمائیم .
اهداء حکم استاد ممتازی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به پروفسور سمیعی و رونمایی از تمبر اختصاصی برای این چهره ماندگار پزشکی جهان از دیگر برنامه های این مراسم بود که با حضور استاندار گیلان برگزار شد .

 


 

 


 

 

Share